רחובות: הפעילה החברתית מגי סלע וגר מתמודדת למועצת העיר

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

עם הפנים למועצה מובילת המחאה כנגד ההפיכה המשפטית ברחובות הודיעה על התמודדותה למועצת העיר ברשימת “רחובות חופשית”.

מגי סלע וגר הידועה כפעילה חברתית וממובילות מחאת רחובות, הודיעה בדף הפייסבוק שלה כי החל מהיום תצטרף לרשימת ״רחובות חופשית״, רשימה עצמאית בראשות איטל בציר אלשיך. ״בחרתי להתמודד למועצה, מתוך רצון להשפיע על איכות החיים בעיר בייחוד בתקופה זו״, כך ציינה סלע וגר בפוסט.

מגי סלע וגר, 44, נשואה ואם לשלושה ילדים, תושבת העיר, אקטיבסטית חברתית, ופעילה מספר שנים ב״מרכזים לצדק חברתי״. בשנים האחרונות מגי זכתה להיות מזוהה כאחת ממובילות המחאה נגד ההפיכה המשפטית, המתקיימת מדי שבת בצומת פארק המדע.

״העיר רחובות חשובה לי״ מציינת סלע וגר ״הרגשתי שאני לא יכולה לעמוד מנגד, בשעה שיש בעיר שלי עוולות כנגד קהילות שונות, או כאשר השטחים הציבוריים שלנו ניתנים לעמותות באופן בלתי שיווני וצודק. הבנתי שאם אני רוצה להוביל שינוי אמיתי הרי שצריך לעשותו מלמטה, ביחד עם התושבים והתושבות. כך יצרנו מיזמים חברתיים כגון : "שישי מקומי"- סיורים תיירותיים בתקופת הקורונה כדי לסייע לעסקים מקומיים. "5050 רחובות"- פרויקט לקידום ייצוג שיווני של נשים סביב קבלת החלטות לרבות במועצת העיר. "אמהות למען משפחות מיוחדות", קבוצת הורים מיוחדים למתן מענה לצרכים שלהם ושל ילדיהם״.

 

מדוע את בוחרת להצטרף דווקא לרשימת ״רחובות חופשית״?
״מהיכרותי את עבודת מועצת העיר והתנהלותן של הסיעות השונות בה בשנים האחרונות, מצאתי כי ״רחובות חופשית״ מהווה את הבית הטבעי שלי, בית שפועל תמיד על פי מצפן לקידום ערכים ליברלים. ערכים שבהם אני תומכת ומאמינה וארצה להמשיך לקדם אותם גם מתוך המועצה״.
סלע וגר מוסיפה: ״ כמו כן, כל מי שמכיר אותי יודע שחלק בלתי נפרד מהאג׳נדה שלי הוא לפעול למען ייצוג שיווני לנשים ברשויות ומועצות, ומכיוון שברשימה של ״רחובות חופשית״ עומדת ח״מ איטל בציר אלשיך, נציגת ציבור ראויה, הרי שהצטרפותי לרשימה רק תחזק את הייצוג והכוח הנשי״.

לפני כשנתיים, מגי סלע וגר וח״מ איטל בציר אלשיך, נבחרו לתכנית שנתית, "קול מקומי", למנהיגות עירונית, אשר בסיומה היו שותפות לכתיבת ״המצפן״, המדריך לנבחרי ונבחרות ציבור לקידום שוויון בשלטון המקומי.

״הזמנים משתנים וכך גם הסטטוס קוו צריך להשתנות״
מגי סלע וגר כבר יודעת בבירור אלו נושאים היא רוצה לקדם בבחירות הקרובות: ״במשך 20 שנה מדברים בעיר על סטטוס קוו. שמה זה בעצם אומר? הסטטוס קוו בעיר קובע, בין השאר, את השטח המותר לפתיחת בתי עסק כגון בתי קפה ומסעדות בשבת. עד היום זה הוגדר ברחוב הרצל מקו המשטרה ועד לפארק המדע״.
ומוסיפה: ״החלטת הסטטוס קוו הייתה נכונה לפני למעלה מ-20 שנה, מאז העיר צמחה, האוכלוסיה גדלה והעיר בהכרח גם השתנתה.

לכן, אין שום סיבה ששכונות עם צביון שברובו חילוני שבהן יש בתי קפה, לא יוכלו ליהנות מהם גם בשבת. כנ״ל לגבי מתנ״סים לפעילויות תרבות ותחבורה ציבורית בשבת כמענה לצורך חברתי. יש משפחות שאין באפשרותם להחזיק רכב, או חד הוריים שמתקשים לסיים את החודש ועדיין רוצים לקחת את ילדיהם לחוף הים".
מגי סלע וגר בוחרת לסיים את הראיון ולומר : ״הבחירות השנה לרשות המקומית הן בגדר של להיות או לחדול. אם נבלום את הקיצוניות שמבקשת לפשוט בערים דרך מוסדות חינוך או נעמוד איתנות, לא נוותר על הזכות לגדל את הילדים שלנו תחת ערכים ליברליים, ונאפשר עצמאות למנהלי בתי הספר, בעיר שתכבד הן את צרכי האוכלוסייה החילונית מחד, והן תאפשר לאוכלוסייה הדתית לממש את אורחות חייה מאידך נוכל לממש את תפיסת העולם של :״חייה ותן לחיות״ לטובת כלל הציבור בעיר״.

״אני קוראת לתושבות והתושבים שמזדהים עם העשייה והערכים שלי, ומעוניינים שאהיה הקול שלהם בשולחן קבלת ההחלטות, לתמוך ברשימת "רחובות חופשית" למועצת העיר, למען רחובות טובה יותר וחופשית באמת".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *