רחובות: זוכרים את יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ ישראל

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

רחובות: זוכרים את יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ ישראל

 

אמש (שני, 3.6.24), ציינו עיריית רחובות ורשת חוויות את יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ ישראל בטקס מיוחד שהתקיים באנדרטת הזיכרון ברחבה החדשה בכניסה למרכז חוויות קרית משה.

 

בשנות ה-80, אלפים מיהודי אתיופיה, ילדים, קשישים, נשים הרות, מבוגרים וצעירים, יצאו באומץ רב, וצעדו מאות ק"מ מאתיופיה לסודן, במטרה להגשים את חלומם להגיע לירושלים. המסע היה כרוך במפגש עם סכנות בדרכים, שודדים, ועם רעב וצמא. לא כולם הצליחו לשרוד את המסע והוא גבה אלפי קורבנות בדרך ובמחנות בסודן.

 

בטקס שהתקיים אמש הוצבה תערוכה מיוחדת עם צילומים מהמסע הארוך שעשו יהודי אתיופיה בדרך לארץ ישראל והוקראו קטעים שנכתבו ע"י בני העדה בדרכם לירושלים. ראש העיר מתן דיל נשא דברים לזכרם של הנופלים, ודני מרשה, המשנה לראש העיר ומחזיק בתיק ההתחדשות העירונית ומוקד קליטה, סיפר על התקוות והחלומות של הצעירים, הילדים, הקשישים והנשים שיצאו לדרך ממנה לא חזרו. הניחו זרים משפחות שכולות, פעיל השכונה סלומון מלקו, ומכובדים נוספים.

 

הזמרת המוכשרת מיני אדיסו שרה באמהרית, הקייסים נשאו תפילה משותפת לעילוי נשמותיהם של הנופלים והרב הקהילתי קרא את תפילת "יזכור". את הקטעים האומנותיים המרגשים הובילו בנות ובני הנוער בשכונה.

הטקס התקיים בהובלת דוד אלעזר מנהל מוקד הקליטה בעיריית רחובות בשיתוף גולן ביטון, מנכ"ל רשת חוויות,  והוא התקיים במרכז חוויות בשכונת קריית משה.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *