רחובות זוכרת: טקס זיכרון מיוחד ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ ישראל

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

רחובות זוכרת: טקס זיכרון מיוחד ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ ישראל

עיריית רחובות ורשת חוויות מציינות את יום הזיכרון ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לארץ ישראל בטקס מיוחד שיתקיים באנדרטת הזיכרון בשכונת קריית משה ביום שני, 3.6.24 בשעה 18:30 – הציבור מוזמן.

בשנות ה-80, אלפים מיהודי אתיופיה, ילדים, קשישים, נשים הרות, מבוגרים וצעירים, יצאו באומץ רב, וצעדו מאות ק"מ מאתיופיה לסודן, במטרה להגשים את חלומם להגיע לירושלים. המסע היה כרוך במפגש עם סכנות בדרכים, שודדים, ועם רעב וצמא. מסע זה גבה אלפי קורבנות בדרך ובמחנות בסודן.

עיריית רחובות ורשת חוויות מכבדות את הקרבתם של יהודי אתיופיה ואת זכרם של הנספים בדרך לישראל, ומזמינות את הציבור לטקס הזיכרון הממלכתי השנתי ליהודי אתיופיה אשר נספו בדרכם לארץ ישראל.

הטקס יתקיים ביום שני, כ"ו באייר, 3.6.24 בשעה 18:30 באנדרטה הממוקמת ברחבת מרכז חוויות בשכונת קריית משה (רח' גבריאלוב 20). בטקס יישאו דברים ראש העיר מתן דיל, המשנה לראש העיר ומחזיק בתיק ההתחדשות העירונית ומוקד קליטה חבר המועצה דני מרשה. הקייסים יישאו תפילה משותפת לעילוי נשמותיהם של הנופלים ואת הקטעים האומנותיים יובילו חברת הפקות יחד עם בנות ובני הנוער בשכונה. הטקס מתקיים בהובלת דוד אלעזר מנהל מוקד הקליטה בעיריית רחובות ומרכז חוויות בקריית משה- הכניסה חופשית והציבור מוזמן.

ראש העיר מתן דיל. צילום: שרון מאיר
ראש העיר מתן דיל. צילום: שרון מאיר

ראש העיר מתן דיל: "במשך שנים ארוכות אחינו יוצאי אתיופיה חלמו להגיע לארץ ישראל. לצערנו הדרך לארץ המובטחת הייתה קשה ומפרכת ואיבדנו בה רבים מבני עמנו. יחד עם בני הקהילה אנחנו נקיים טקס זיכרון חשוב בו נספר את סיפוריהם של הנופלים ונשתתף בכאב המשפחות על האובדן הקשה".

חבר המועצה דני מרשה
חבר המועצה דני מרשה

חבר המועצה המחזיק בתיק ההתחדשות העירונית ומוקד קליטה דני מרשה: "גם היום, כ-40 שנה לאחר עליית יהודי אתיופיה ארצה אנחנו זוכרים את הנשים והאנשים שנפלו בדרכם להגשים את החלום הגדול מכולם- לעלות לירושלים. בטקס שנקיים בשכונת קריית משה נכבד את זכרם של הנופלים, אנשי חזון המהווים עבור כולנו מקור להשראה ואהבת המולדת. אני מזמין את כולם להגיע ולהשתתף באירוע הזיכרון".

מנכ"ל רשת חוויות גולן ביטון

מנכ"ל רשת חוויות, גולן ביטון: "מרכז קהילתי חוויות קריית משה מוביל מידי שנה את הטקס הלאומי לזכר הנספים, בדגש על מעורבות הנוער, על מנת שננחיל את המורשת, זיכרון הנספים וסיפורי הגבורה, לצד זוועות המסע שעברו אבותינו בדרכם לארץ הקודש – לדורי דורות. אני מודה לכל השותפים להנצחה ולזיכרון, ולקהילת קריית משה היקרה לליבי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *