רחובות: כך ייראו בניינים בשכונת קריית משה לאחר ההתחדשות העירונית

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

אבן דרך חשובה בפרויקט ההתחדשות העירונית בקריית משה: דיירות ודיירי רחוב גבריאלוב 31-33 התבשרו על תחילת הבנייה!

 

עוברים משרטוטי הנייר לשטח: דיירות ודיירי רח' גבריאלוב 31-33 התבשרו על מועד תחילת העבודות להריסת הבניינים הקיימים והקמת בניינים חדשים במסגרת תכנית ההתחדשות העירונית בקריית משה

הדמיה גבריאלוב 31-33 קרדיט הדמיה סינקו השקעה ויזמות
הדמיה גבריאלוב 31-33 קרדיט הדמיה סינקו השקעה ויזמות

 

לאורך כל תהליך ההתחדשות בשכונה התושבות והתושבים ילוו ע"י צוות חברתי רחב הכולל את נציגות ונציגי מינהלת ההתחדשות העירונית בקריית משה, עורכי דין ויועצים חברתיים שיסייעו בכל הנדרש בפן המשפטי, החברתי והכלכלי.

 

הודעה מרגשת: החודש קיבלו דיירות ודיירי הבניינים ברחוב גבריאלוב 31-33 הודעה על תחילת העבודות להריסת בנייני המגורים הישנים והקמת בניינים חדשים. בניינים אלה יהיו הסנונית הראשונה לשינוי והמהפך העצום שצפויה לעבור שכונת קריית משה בתהליך ההתחדשות העירונית שקורם עור וגידים כעת לאחר שנים ארוכות של תכנון, משא ומתן מול המשרדים הממשלתיים ורתימת תושבות ותושבי השכונה, יזמים וקבלנים לטובת פרויקט ההתחדשות העירונית הגדול בישראל.

 

שכונת קריית משה

שני הבניינים הקיימים ברח' גבריאלוב הם בניינים וותיקים שהוקמו במאה הקודמת ובהם 32 דירות מגורים. בתום הליך הפינוי-בינוי צפויים לעלות על הקרקע שני בניינים חדשים ומודרניים הכוללים 186 דירות.  חברת הנדל"ן המקימה את הפרויקטים היא חברת סינקו השקעות מקבוצת כ. כוכב הנגב, שהעבירה לדיירי הבניינים את ההודעה על תחילת הפינוי-בינוי כבר בחודשים הקרובים. 

 

דיירות ודיירי הבניינים יקבלו מעטפת תומכת ועזרה משורה ארוכה של מומחיות ומומחים בתחום המשפטי, הכלכלי והחברתי, בראש יעמדו ד"ר אור גולדפרב ודני קסהון ממנהלת ההתחדשות העירונית שהוקמה ע"י עיריית רחובות עבור תושבות ותושבי שכונת קריית משה. 

 

פרויקט ההתחדשות העירונית בקריית משה הוא הגדול ביותר במדינת ישראל. הפרויקט משתרע על כ-1,500 דונם בדרום מערב העיר וכולל 4,500 יחידות דיור במקום כ-1,300 יחידות דיור במבני שיכון במצב תחזוקתי ירוד ו-4,200 יחידות דיור נוספות בקרקע משלימה שהוקצתה לטובת הפרויקט ע"י רשות מקרקעי ישראל. בנוסף יוקמו 2,300 יחידות דיור המשלבים תעסוקה ומגורים, ויחידות דיור נוספות במגרשים צמודי קרקע. בסה"כ מדובר בכ-11,000 יח"ד יחידות דיור, שייבנו במבני מגורים בני 7-22 קומות.

 

בנוסף להקמת אזורי מגורים, התכנית כוללת גם שטחי מסחר ותעסוקה בהיקף של כ-470,000 מ"ר, כ-120 דונם של שטחים פתוחים וכ-350 אלף מ"ר שטחים למבנים ומוסדות ציבור. בהיבט התחבורתי, התוכנית כוללת הקמת מחלף על כבישים 411/410 ומסוף תחבורה ציבורית בהיקף של  14 דונם. מדובר בתוכנית המפורטת להתחדשות עירונית הגדולה ביותר שאושרה עד היום במסגרת הוועדה למתחמים מועדפים לדיור ובכלל, הכוללת מורכבות של התחדשות מגורים זאת לצד התחדשות אזור תעשיה פעיל ותוך מתן מענה לכלל צרכי השכונה ובין היתר להיבטי תחבורה, חינוך, שטחים פתוחים ותשתיות.

ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי
ראש העיר מתן דיל, קרדיט: שרון גבאי

ראש העיר מתן דיל: "זהו רגע גדול ומרגש בתהליך ההתחדשות העירונית בקריית משה. בחודשים הקרובים נראה את הטרקטורים מגיעים לשטח ומתחילים בעבודות שישנו את פניה של שכונת קריית משה ויהפכו אותה לאחת השכונות המבוקשות באזור המרכז והשפלה. אני מברך את הדיירות והדיירים על ההתחלה החדשה שמצפה להם ומזכיר כי היועצים החברתיים שלנו ילוו אותם בכל שלב בשנים הקרובות".

 

רזי בארי, מנכ"ל הל"ר- החברה לפיתוח רחובות: "היציאה לדרך של מתחם ההתחדשות הראשון בקרית משה היא אבן דרך היסטורית שהשקענו מאמצים רבים כדי להגיע אליה. אנחנו צופים שהפרויקט הממוקם בלב השכונה יביא אחריו מומנטום משמעותי למימוש מתחמים נוספים שכבר נמצאים בהליך מתקדם להיתר, חלקם נסמכים על סבסוד ראשון מסוגו בהיקף של כמעט 300 מיליון ש"ח שניתן ליזמים שכונה".

 

תמר טקלה, נציגת הדיירים מסרה: "אנו ממש נרגשים לקראת הפינוי בינוי של ביתנו. בתחילת התהליך היינו סקפטיים מאוד ומלאים בחששות ועכשיו תודה לאל זה קורה, אנחנו מרגישים שהחלום מתגשם. אנחנו מודים כל הדיירות והדיירים בניינים, לעו"ד וליזם על הדרך ועל ההיענות לכל צרכינו".

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *