רחובות: למשטרה אין ראיות כלפי החשוד בהצתת בית כנסת

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

רחובות: למשטרה אין ראיות כלפי החשוד שנעצר בחשד להצתת בית כנסת בשכונת מרמורק, מעצרו הוארך בעקבות החשדות לפריצה וגרימת נזק לרכוש.

 

בשישי שעבר כזכור פרצה שריפה בבית כנסת שבשכונת מרמורק ברחובות, שעות ספורות לאחר המקרה, עצרה המשטרה חשוד, תושב רחובות שאותר במיטת אישפוז בבית החולים קפלן. במשטרה מיהרו להוציא הודעה בדבר מעצרו, זו לשון ההודעה: "שוטרי מחוז מרכז עצרו כעת תושב רחובות בחשד להצתה של בית כנסת בעיר. עם קבלת דיווח על שריפה בבית כנסת בעיר, ללא נפגעים וללא נזק לספרי הקודש, כאשר בתום בחינת הזירה, עלה חשד להצתה, הרקע לאירוע פלילי. בתוך כך, חוקרי התחנה ניהלו חקירה ועצרו לפני זמן קצר לחקירה תושב העיר בשנות הארבעים לחייו בחשד לביצוע המעשה, בתום חקירתו יוחלט לעניין המשך מעצרו בהתאם לממצאי החקירה".

צילום: כיבוי אש
צילום: כיבוי אש

החשוד כאמור נעצר אמש במוצ"ש, מעצרו הוארך ביום אחד ושוטר מתחנת רחובות שמר עליו צמוד למיטת אישפוזו. היום בצהריים (ראשון), נערך דיון נוסף הפעם בנכוחות החשוד לאחר ששוחר מבית החולים. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בחמישה ימים, בטענה כי החשדות בדבר פריצה וגרימת נזק לרכבו של בעל בית הכנסת התחזק, אולם בנושא הצתת בית הכנסת אין למשטרה ראיות הקושורת אותו לאירוע.

עו"ד איתי רוזין

במהלך הדיון טען סנגורו עו"ד איתי רוזין: " מדובר באדם שעבר ניתוח, מצבו הרפואי לא טוב. על פי המסמך שהוצג אתמול, הוא אושפז מיום ראשון, באמצע עזב את בית החולים ושב למחרת. בגלל הספק הזה הורה בית המשפט שחבדקו עם בית החולים בדיוק את המועדים בהם שהה, לפי גרסת החשוד. במועד האירועים הוא היה מאושפז".

השופט גיל גבאי

גם השופט גיל גבאי התיחס לענין ההצתה שעוצמת החשד נמוכה מאוד: " מצאתי כי קיים חשד סביר מבוסס לכך שהחשוד ביצע עבירה של התפרצות לדירה וגניבה. בכל הנוגע לחשד לביצוע ההצתה וההיזק לרכב, עצמת החשדות נמוכות ואיני נותן לה משקל".

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *