רחובות: נערכו ברחבי העיר טקסי יום הזיכרון

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

זוכרים את הנופלים: הערב נערכו ברחבי העיר טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה

 

הטקס המרכזי נערך בגן המגינים הסמוך לבית יד לבנים. ראש העיר מתן דיל: "במלחמת חרבות ברזל נוספו למשפחת השכול הגדולה מדי ברחובות – 15 חללי צה"ל ו-11 נרצחים נפגעי פעולות האיבה. היום הזה עבורי טעון ומעורר תודעה של תקומה. של שליחות. של חיים. לא רק בזכות אלו שנפלו למען, אלא בעיקר בזכות איך שחיו. בזכות מי שהיו".

עיריית רחובות והחברה העירונית רחובות ציינו כעת, ראשון (12.5) את ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה בטקסים מרכזיים במספר מוקדים ברחבי העיר. אלפים מתושבות ותושבי העיר השתתפו בהוקרת זכרם של הנופלים והגיעו לטקסים שהתקיימו ברחבי העיר. עצרת הזיכרון העירונית המרכזית החלה בשעה 19:45 והתקיימה בגן המגינים. במסגרת העצרת הושמעה תרועת האבל הלאומית והרכנת דגל הלאום לחצי התורן.



גן המגינים היה מלא מפה לפה באלפי תושבים ותושבות, בני המשפחות השכולות ובני נוער, שהגיעו להשתתף בעצרת. הטקס נערך במעמד ראש העיר מתן דיל, ממלא מקומו שוקי קרומר וחברי מועצת העיר, מנכ״ל העיריה מאיר דהן, מנכ״ל החברה העירונית אייל פרנקל, מפקד משטרת רחובות סנ"צ דוד גרונין, מפקד כב״א רחובות אייל אוזמן, יו"ר יד לבנים חיים שרעבי, שופטים וראשי העיר לשעבר ומכובדים נוספים.

במהלך הטקס נשא ראש העיר, מתן דיל דברים ואמר: "במלחמת חרבות ברזל ומאז שמחת תורה, נוספו למשפחת השכול הגדולה מדי ברחובות – 15 חללי צה"ל ו-11 נרצחים נפגעי פעולות האיבה. המספרים הופכים את הבטן, משבשים את הדעת, בלתי נתפסים, כל חלל, הוא חלק, עולם ומלואו, משפחה וחברים, חלומות ומילים.

ואפשר להרגיש את פעימות הלב של אומה שלמה, כלב אחד. לב דואב ושבור לאין ספור רסיסים אך גם השלם בעולם. השנה, אולי יותר מתמיד, היה לי קשה לכתוב את המילים. אני כותב זיכרון וחושב מלחמה. מלחמה כבדת ימים. כבדת דמים. המציאות הבלתי נתפסת מאז השבעה באוקטובר, מרגישה בכל יום מחדש, כמו יום שֶׁמְּצֻוֵּה לזכור. מציאות שבורה, כואבת, חלקית וחסרה כל כך. כל יום מאז הוא מאבק. כל יום הוא שאלה. המפגשים שלי עם המשפחות השכולות, חקוקים כצוואה על לוח ליבי. ולא ידעתי שלב יכול להישבר כל כך הרבה פעמים. שגם אם לא רואים עליו מבחוץ, הוא מפורק לחתיכות מבפנים. שאין עוד מקום שנותר, לשמוע בבוקר, ״שהותר״. רבות מידי המשפחות, ביניהן בני העיר רחובות, אשר השכול דפק על דלת ביתם והפך את עולמם ונחמה איין. והם שבים ומתים. על הבת, על הבן. על חסרונם הנוכח כל כך. ובכל פעם הלמות השכול והכאב מכים שוב ושוב. קשים מנשוא. כל יום למות איתם. כל יום מחדש לחיות. ויום אחד בשנה, הנפש כואבת ברשות הרבים".

אל"מ משה לוי היקל"ר מניח את זר צה"ל
אל"מ משה לוי היקל"ר מניח את זר צה"ל

 

את המשואה הדליקו שרי ודרור אשרם, הוריה של סמל שי אשרם ז"ל, תצפיתנית בחיל האיסוף הקרבי שנפלה ב-7/10/23.

במהלך הטקס נשא דברים נציג המשפחות השכולות, יניב כהן, אביו של סרן איתי כהן ז"ל שנפל ב-7/10/23. בנאומו בטקס שזר כהן את חייהם של כל חללי צה"ל בני העיר רחובות שנפלו בקרב במלחמת חרבות ברזל, כיצד למדו באותם בתי הספר, שיחקו באותן קבוצות הספורט והכירו חברים משותפים.

את תפילת יזכור קרא דני שביט, אחיו של טוראי מנחם מששוילי ז"ל שנפל בקרב בג'נין בשנת 1948. את הקדיש קרא איתן מייזלס, אביו של רב סמל ראשון ניתאי מייזלס ז"ל, שנפל בקרב בצפון רצועת עזה בחודש דצמבר האחרון. את תפילת אל מלא רחמים נשא רנ"ג יצחק הרטמן.

את זר המשפחות השכולות הניחו דניאל ו-וויזרו בלאי, הוריו של סמל ראשון בנימין בלאי ז"ל שנפל ב-7/10. זר אלמנות ויתומי צה"ל הונח ע"י מוריה אשכנזי, אלמנתו של רב סמל ראשון יאיר אשכנזי ז"ל שנפל במבצע צוק איתן בשנת 2014. זר האחים השכולים הונח ע"י גאולה חי, אחותו של רב טוראי יגאל חדד ז"ל שנפל במלחמת יום כיפור, וזר חללי פעולות האיבה הונח ע"י תקווה ויגאל חדד, הוריה של ליאור אטיאס חדד ז"ל שנרצחה בטבח בפסטיבל נובה. את עצרת הזיכרון הנחה חנניה קורש. את העצרת ביימה רינת אלון ומשה יוסף הוביל את קטעי המוסיקה ושירי הזיכרון.

המשפחות השכולות
המשפחות השכולות

במקביל לעצרת המרכזית התקיימו כ-20 טקסים נוספים בשכונות ברחבי העיר אותם הובילו מנהלי ומנהלות מרכזי רשת חוויות יחד עם הצוותים המסורים ובשיתוף מלא עם הקהילות בכל השכונות. השנה הטקסים בשכונות התמקדו בנופלי העיר במלחמת חרבות ברזל ובציפייה לחזרתם של השבויים.

חנניה קורש מנחה הטקס
חנניה קורש מנחה הטקס

ערב שירי לוחמים וזיכרון מתקיים כעת בפארק המייסדים. את הערב מנחה שלמה טולדו ובו משתתפים הזמרים: אבי טולדנו, גיא ברכה, גלית גיאת, ליאור בן יהודה, בהשתתפות התזמורת הקלאסית של רחובות. הטקס פתוח לקהל.

מחר, ביום שני, 13.5 יתקיים טקס זיכרון בבית העלמין הצבאי, שיתחיל בשעה 11:00, עם הישמע צפירת הדומייה.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *