רחובות: סטודנט מצטיין שאיים לשחוט את מרציו לא הורשע וגם לא נענש

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

רחובות: אישום של סטודנט מצטיין שאיים לשחוט את מרציו הסתיים ללא הרשעה. "מת לקחת אותה עם סכין, לשחוט אותם בגרון". 

 

שופטת בית משפט השלום ברחובות קרן וקסלר, דחתה את התביעה המשטרתית שדרשה עבודות שירות, השתכנעה מסנגורית הנאשם וקבעה גזר דין מקל וחריג, לסטודנט מצטיין רחובותי שהואשם לשחוט את מרציו באוניברסיטה. על פי כתב האישום, בחודש מאי 2022, תושב רחובות, שלח הודעת ווצאפ קולית ומאיימת לחברתו מספסל הלימודים "מת לקחת אותם עם סכין, עם שיניים ולשחוט אותם בגרון, להוריד את הקנה ואת הושת ואת כל הפאקינג דם ואז אמצוץ להם את הדם". חברתו הסטודנטית נבהלה מההודעה שהפנה כלפי מרציהם באוניברסיטה ובתוך זמן קצר הואשם הסטודנט המצטיין, בכתב אישום עם עברית איומים לפי סעיף 192 לחוק העונשין. במשך למעלה משנתיים, התנהלו הדיונים, השבוע הם כאמור הסתיימו לאחר אישור הסדר טיעון מקל וחריג.

השופטת קרן וקסלר
השופטת קרן וקסלר

"הנאשם מסר שכעס על אחת המתלוננות, מרצה בקורס בו למד, מאחר והציון שקיבל לא שיקף את לדעתו את יכולותיו" כתבה השופטת וקסלר בהחלטתה והוסיפה: " הנאשם שלל כוונה אמיתית לפגוע במתלוננים ושב ואמר כי לעיתים אנשים בסביבתו מתקשים להבינו וגם הוא מתקשה להבין מתי אמירותיו לא מותאמות ועלולות להיתפס כתוקפניות".

 

בהקראת גזר הדין התיחסה השופטת וקסלר לביטול הרשעתו החריגה וציינה: " יכולותיו המוגבלות בקריאת סיטואציות חברתיות תואמות גם את התנהגותו שחורגת מגדר הסביר ונתפסה בעיני כהלצה. להערכתה של ד"ר ט', המסוכנות מצדו להישנות עבירות היא נמוכה, מצבו שברירי והרשעה עלולה לגדוע את לימודיו ולהכשיל הוצאת רישיון מקצועי רלוונטי ואלה יובילו לכדור שלג". בסיכום גזר הדין נימקה השופטת מדוע נמנעה ממתן עונש אחר: " מדובר בנאשם שסובל ממגוון בעיות, על רקע האמור ובשים לב לנסיבות ביצוע העבירה שאינן חמורות לטעמי, סבורה כי אין להכביד בדרישה לנזק קונקרטי. לימודיו האקדמיים מהווים עבורו עוגן חשוב והוא משקיע בהם את מרצו. בהיעדר המלצה של שירות המבחן, לא מצאתי להטיל עליו שעות לתועלת הציבור או צו מבחן".

 

עו"ד רחלי גססה

עו"ד רחלי גססה שייצגה את הסטודנט הנאשם מטעם הסניגוריה הציבורית: "לאחר עבודה מאומצת של ההגנה במשך תקופה ארוכה,  אנו שמחים שהצלחנו לשכנע את ביהמ"ש לקבל את עתירתנו כי מדובר במקרה חריג ונאשם ייחודי שיש להתחשב בו ולבטל את הרשעתו למרות שאינו עומד בתנאים הנדרשים בפסיקה".

 

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *