שמונה חודשי עבודות שירות למטפלת פעוטון שתקפה 6 ילדים

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

עונש קל: תקפה 6 ילדים בפעוטון – תבצע שמונה חודשי עבודות שירות ותפצה כספית את הורי הילדים. "אני ממש מתביישת בדברים שנעשו". 

 

מטפלת פעוטות בגן ילדים בשפלה הואשמה בתקיפת 6 פעוטות, במסגרת הסדר טיעון היא הודתה והיום (יום ראשו) כאמור, נגזר דינה – שמונה חודשי עבודות שירות ופיצוי כספי לכל ילד.

בית משפט השלום רחובות צילום: רחובות ניוז

לאור התעקשות ההורים והגשת ערר, הסכימה הפרקליטות לבחון את החומרים מחדש עד כדי הגשת כתב אישום. בחודש אוקטובר 2021 הגישה הפרקליטות כתב אישום לבית משפט השלום ברחובות, נגד סוזי אלוני מראשון לציון בשנות החמישים לחייה, שהועסקה בפעוטון בנס ציונה. מכתב האישום עלה כי בחודשים אפריל עד ומאי 2018, עת עבדה בפעוטון, תקפה מספר ילדים בגילאים פחות משנתיים. באחד המקרים

כתב האישום המתוקן ייחס לאלוני 18 אירועי אלימות כאשר חלקם בוצעו באותו יום, מעשי האלימות התאפיינו בהשכבה בכוח על המזרן, השלכה על המזרן, הצמדה בכוח למזרן, הרמה ביד אחד, הישענות על גופו של פעוט, משיכה ברגל, סיבוב באוויר באגרסיביות, הכאה בישבן בחוזקה ועוד. 

במסגרת הסדר טיעון הודתה אלוני בתקיפה כלפי שישה ילדים בלבד. בדיון הכרעת הדין שנערך בספטמבר אשתקד, הביעה אלוני צער עמוק על מעשיה: "אני ממש מתביישת בדברים שנעשו, אני מתחרטת על זה יום יום, דקה דקה, שעה שעה. אני באמת מקווה שהילדים האלה וההורים ימשיכו את החיים שלהם בלי פגיעה משום סוג שהוא, והדבר היחיד שאני אגיד שוב זה שאני באמת מצטערת שהגעתי למקום הזה. אני פשוט מתנצלת ומצטערת מעומקי נשמתי. מעבר לזה אני רק יכולה לאחל גם להורים וגם לילדים שיהיה להם רק טוב".

השופטת קרן וקסלר
השופטת קרן וקסלר

שופטת בית משפט השלום ברחובות קרן וקסלר סיימה היום (יום א') את הפרשייה והשיתה עליה עונש – שמונה חודשי עבודות שירות וקנס כספי בסך 27 אלף שקלים שיחולקו בין ההורים, כך שכל ילד יקבל פיצוי של 4,500 ש"ח. "לחלוף הזמן משמעות נוספת שיש לזקוף לטובת הנאשמת, שכן מאז ביצוע העבירות לא הסתבכה הנאשמת בעבירות נוספות, היא זנחה את הטיפול בילדים וכיום עוסקת בעבודה אחרת לשביעות רצון מעסיקיה".

 

עו"ד אביעד חייט צילום: יח"צ
עו"ד אביעד חייט צילום: יח"צ

עו"ד אביעד חייט שייצג את אלוני סיכם: "טרם יבשה הדיו על פרוטוקול פסק הדין, נלמד אותו ונשקול את המשך ההליכים, על פניו נראה כי בית המשפט הנכבד שאף לאזן בין שיקולי הענישה ואולם נראה שניתן היה להתחשב בכלל הנתונים שעמדו לנגד עיני בית המשפט, חרף החומרה המתוארת בכתב האישום אין המדובר בתיק שקרוב לפרשיות החמורות שפורסמו בעת האחרונה ולכן הענישה בפסק הדין לא כללה מאסר מאחורי סורג ובריח והכל בלא להקל ראש בביצוע העבירות, כולי תקווה שגם מרשתי תוכל לשקם את חייה, מדובר באדם טוב שמעד וביצע מעשה רע הא ותו לאו".

תגובות

תגובה אחת

  1. בושה! עונש קל
    צריך לשים אותה מאחורי הסורגים הרבה יותר זמן ושהפיצויים לכל ילד יהיו גבוהים יותר, הם צריכים מטפלים נפשיים וגם ההורים דלהם. בושה!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *