שני כנסי שיתוף ציבור בשבוע אחד: מתניעים מחדש את ההתחדשות העירונית ברחובות

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

שני כנסי שיתוף ציבור בשבוע אחד: מתניעים מחדש את ההתחדשות העירונית ברחובות!

 

מאות תושבים הגיעו לשני מפגשי שיתוף ציבור שהתקיימו השבוע בנושא התחדשות עירונית בשכונת דניה ובאזור תחנת המטרו במרכז העיר. ראש העיר, מתן דיל המחזיק גם בתיק ההנדסה במסר חשוב לתושבים: "אני מאמין בהתחדשות עירונית וזאת הדרך לפתח את רחובות בשנים הבאות- אבל אנחנו חייבים לעשות את זה נכון".

 

המפגש הראשון התקיים ביום ראשון האחרון (2.6) בנושא תכנית רחובות מרכז- הכוללת התחדשות עירונית ברחוב הרצל והקמת תחנת מטרו חדשה בלב העיר. התכנית הוצגה לכ-200 תושבות ותושבים, בעלות ובעלי עסקים ונכסים בציר רחוב הרצל ע"י ראש העיר והגורמים המקצועיים- מהנדסת העיר דלית הראל, ראש מינהלת ההתחדשות העירונית נדב שפירא ונציגי משרד האדריכלים אלונים גורביץ', להם ניסיון רב בתוכניות התחדשות מורכבות במרכזי ערים וותיקות.

 

התושבים שהגיעו למתחם קיבלו סקירה רחבה על התכנית, שאלו שאלות וקיבלו עליהן תשובות מראש העיר וגם מהצוותים המקצועיים שהבהירו כי הדרך בהתחדשות עירונית יכולה להיות ארוכה אך היא שווה את המאמצים וצפויה לשדרג את החיים במרכז העיר.

 

תכנית "רחובות מרכז" הינה תוכנית להתחדשות סביב תחנת המטרו המתוכננת בגן המייסדים (תחנת רחובות מרכז), רחוב הרצל וסביבתו. התכנית נפרסת על ציר המרכזי ביותר בעיר – רחוב הרצל, החל מתחנת המשטרה והיא עוברת דרך הרחובות הבאים: בית הפועלים, טלר,  גולדין, אזור השוק העירוני וגן המייסדים ומגיעה כאמור עד רחוב הנביאים.

 

לאור העובדה כי רחוב הרצל עתיד לשמש בעתיד כציר תחבורה ציבורית משמעותי הכולל קווי אוטובוס מהירים ומטרו- מטרת התכנית היא לחדש את מרכז העיר, כדי להפוך אותו למקום של מפגש, חיבור ופעילות לכל תושבי העיר.

 

ביום שלישי (4.6) התקיים מפגש שיתוף ציבור נוסף, הפעם בשכונת דניה. אליו הגיעו כ-150 תושבות ותושבים המתגוררים במתחמי ההתחדשות. בעזרת תכנית ההתחדשות העירונית בשכונת דניה, עיריית רחובות והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית יוכלו לשפר את תנאי המגורים, התשתיות ,המרחבים הציבוריים ואיכות החיים של התושבים בשכונה הוותיקה. את תכנית ההתחדשות בשכונה יובילו הגורמים המקצועיים במינהל הנדסה עם משרד האדריכלים דרמן ורבקל המחזיק בניסיון עשיר בהובלת תוכניות להתחדשות שכונות ותיקות ברחבי הארץ. בשל החשיבות הרבה בחידוש השכונה, הגישה העירייה באמצעות המנהלת להתחדשות עירונית את המתחם במסלול רשויות והצליחה לקבל את אישורה של הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית הקובע כי המתחם ראוי להתחדשות ובהתאם לכך החליטה לממן בעבורו תוכנית. 

 

מטרת התוכנית היא לחדש את השכונה תוך מענה מקיף ככל האפשר לצרכי האוכלוסייה המגוונת המתגוררת בשכונה. במסגרת התוכנית יהיה דגש מיוחד לחידוש התשתיות הציבוריות בשכונה כך שתאפשר בעתיד את תוספת יח"ד החדשות בצורה מושכלת והדרגתית. 

 

ראש העיר חזר והדגיש בשני המפגשים כי העיקרון שיוביל את תחום ההתחדשות העירונית ברחובות הוא שיתוף ציבור אמיתי ושקוף בין התושבים לדרגים המקצועיים. התושבים שיבחרו לקחת חלק פעיל בתהליך ההתחדשות יוכלו להשפיע על עיצוב השכונה המחודשת תוך שהם מגדירים את הצרכים, הרצונות וההתאמות שיש לבצע. 

עיריית רחובות פועלת באופן יזום כבר בימים אלה והחלה להפיץ סקרים דיגיטליים בקרב התושבות והתושבים, כדי להכיר טוב יותר את רעיונות והדרישות שיוכלו להפוך את השכונה לטובה יותר. 

ראש העיר מתן דיל. צילום: שרון מאיר
ראש העיר מתן דיל. צילום: שרון מאיר

ראש העיר, מתן דיל, המחזיק גם בתיק ההנדסה אמר לתושבים במפגשים המשותפים: "אני מאמין בהתחדשות עירונית ורואה בה הדרך הנכונה לבנות את רחובות בשנים הבאות. פיתוח העיר רחובות הוא דבר מבורך שצריך להיעשות בצורה מבוקרת. במידה ותהליך ההתחדשות ייעשה באופן שגוי זה עלול לייצר עומסים כבדים על התשתיות, התחבורה, מוסדות החינוך והציבור וגם לייצר גירעון אל מול מסחר ותעסוקה. אנחנו מקיימים את הכנסים הללו ומשקיעים בהתחדשות עירונית כדי לשפר את איכות החיים של תושבי רחובות שחיים כאן. תהליכי ההתחדשות יאפשרו הקמת תשתיות חדשות, פיתוח המרחב הציבורי ושידרוג השירותים העירוניים אותם אנו מעניקים לתושבי רחובות. אני עובד באופן צמוד עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית ויחד נקים מינהלת התחדשות עירונית. בנוסף דרשנו תיקצוב להקמת תכנית כוללת לעיר רחובות כדי שנוכל לבנות חזון תכנוני, מפורט ובהיר לשנים הבאות. כל תהליכי ההתחדשות העירונית בעיר ייעשו תוך שיתוף ציבור מלא. אנחנו נקיים פגישות וכנסים משותפים של התושבים עם אנשי המקצוע בשולחנות עגולים, נתכנן כל מתחם בהתאם לצרכים והרצונות של התושבים ונבנה את רחובות ביחד".

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *