שר הביטחון ביקר ברחובות: "אני מתרשם שיש כאן אנשים מצוינים שנערכו במקצועיות"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הבוקר, ראשון (21.7) עיריית רחובות אירחה את שר הביטחון, יואב גלנט כדי להציג לו את מוכנות העיר לשעת חירום

שר הביטחון אמר היום: "הגעתי כדי להכיר טוב יותר את האתגרים של אזור השפלה, המאוכלס בצפיפות וחווה פגיעות ונפילות במלחמה. אני מאמין שאנשים טובים הם המפתח להכל וממה שאני מתרשם ברחובות יש אנשים מצוינים שנערכו במקצועיות, אחריות ומסירות רבה".

הביקור נפתח הבוקר במרכז ההפעלה הרשותי, ממנו מנהלת העירייה את שגרת המלחמה בעיר בזמן חירום.

ראש העיר מתן דיל פתח את הפגישה והודה לשר הביטחון על שהגיע לרחובות: "אני בטוח שבכל מקום שאתה מגיע בארץ אתה שומע על המורכבויות, ההתמודדות והקשיים. כאן אני מבקש לדבר איתך על חוזקות, עוצמה ומוכנות. עיריית רחובות בראשותי עושה הכל כדי להיות ערוכה בצורה הטובה ביותר למתקפה שהלוואי ולא תגיע. יש לנו אחריות ומחויבות כלפי התושבות והתושבים שלנו ולכן אנו מבינים שבמתקפה רב זירתית על מדינת ישראל, נהיה ברשות עצמנו ומסיבה זו אנו עושים הכל כדי להיערך לכך באופן מייטבי".

בתום דבריו של ראש העיר, אופיר מזרחי, מנהל אגף הביטחון הנכנס הציג את העשייה של העיר בשעת חירום באירועי הביטחון שהתקיימו החל מיום ה-7/10/2023. מזרחי סקר את כלל אירועי נפילות הטילים והיירוטים בעיר והפעולות הרבות שיזמה עיריית רחובות כדי להגביר את תחושת הביטחון של תושבות ותושבי העיר, החל מהקמת כיתת כוננות, גיוס מתנדבים למשמר השכונות, שיתוף הפעולה עם פיקוד העורף בפרויקט בני המקום ועוד.

אחריו הציג בצלאל שרעבי, ממונה החירום הרשותי, שהציג את ההיערכות המקיפה של העיר רחובות בזמן שגרה. שרעבי הציג את אחד מהאירועים המשמעותיים בתחום הביטחון שידעה העיר- נפילת טיל על בניין במרכז העיר בחודש מאי 2023 במבצע מגן וחץ.

לקראת סיום הפגישה הציג הראל אליה, מפקד יחידת החילוץ העירונית את פעילות היחידה, המבוססת על מתנדבות ומתנדבים שעברו הכשרה מיוחדת ויתגייסו להציל חיים בזירות הרס.

את הפגישה סיכם היקל"ר, אלוף משנה (במיל') משה לוי: "יש ברחובות מסורת ארוכת שנים של מודעות לנושא החירום. בזכות המודעות הזאת, אגף הביטחון מקיים תרגילים, אימונים והכשרות מקצועיות במשך שנים וגם במהלך מלחמת חרבות ברזל. שיתוף הפעולה של הרשות עם פיקוד העורף הוא מצויין ומחזק את הביטחון ותחושת הביטחון של התושבות והתושבים. בעקבות האימונים והדריכות בזמן שגרה, גם בשבעה באוקטובר הרשות ידעה להתמודד בצורה מרשימה מול כל האתגרים שעמדו לה באותו היום".

בפגישה נכחו חברות וחברי לשכת שר הביטחון, ממלאי מקום ראש העיר אביב איטח ושוקי קרומר, סגן ראש העיר זהר בלום, חבר המועצה רונן אהרוני, אלוף משנה (במיל') היקל"ר משה לוי, מנהל אגף הביטחון בעיריית רחובות אופיר מזרחי, ממונה החירום בצלאל שרעבי, מפקד יחידת החילוץ העירונית הראל אליה, רמי מדהלה יו"ר ועד העובדים, קצינות וקציני הביטחון.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *