תושבי רחובות רוכבים על אופנוע או קטנוע? לווייז יש חדשות טובות

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

אפליקציית הניווט האהובה על הנהג הישראלי מפתחת מצב ‘אופנוע’, שלוקח בחשבון את החוקים והתקנות המיוחדים לרכב דו-גלגלי וכמובן זמן הגעה קצר יותר בזמני עומס.

אפליקציית הניווט והנהיגה הפופולארית פיתחה מצב נהיגה חדש שנקרא ‘מצב אופנוע’ , כמו מצבי נהיגה אחרים כמו רכב פרטי, משאית או מונית, אלגוריתם הניווט של האפליקציה יתאים את עצמו לסוג הרכב ויבצע אופטימיזציה של המסלול בהתאם. כתוצאה מכך, רוכב שיבחר בסוג רכב ‘אופנוע’ יזכה למסלולים ידידותיים יותר לכלי רכב דו-גלגליים, ובהתאם יזכה לזמן הגעה משוער (ETA) מדויק יותר. כך למשל עומס תנועה, שמעכב את זמן ההגעה של נהגים במכוניות רגילות, לא ישפיע על רוכבי אופנוע, שמפלסים את דרכם בין המכוניות השונות.
מצב הנהיגה החדש נמצא כרגע בשלב הבטא הסגורה שלו והוא נועד כדי שהאפליקציה תדע כמה זמן בדיוק להפחית ולדייק כך את זמני ההגעה. בנוסף, ב-Waze רוצים להתאים את כללי הרכיבה הספציפיים לכל מדינה, בין היתר יילקחו בחשבון גורמים מדינות שמאפשרות לכלי רכב דו-גלגליים להשתמש בנתיבי תחבורה ציבורית; והגבלות דרך על אופנועים בנפחי מנוע שונים – כמו למשל האיסור שקיים בארץ על קטנועים בנפח 50 סמ”ק לעלות על דרכים מהירות.
כאמור, הפיצ’ר החדש נמצא עדיין בשלב הבטא הסגורה, וסביר להניח שיושק לקראת האביב.
קרדיט: motor guys

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *