תושב רחובות רס"ן במיל': "אמשיך לשרת במילואים כל זמן שצריכים אותי"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

רס״ן במיל׳ חיים אבירם, קצין אגם בבסיס אשדוד של חיל הים יליד רחובות בן 40, אב לשתי בנות קטנות- נורית בת השבע ואביב בת החמש.

 

חיים הינו קצין אגם מבצעי במילואים בבסיס חיל הים באשדוד. הוא אחראי על השת״פ והתכנון המבצעי עם החילות האחרים – לגרום לפקודות המבצע לעבור בצורה הטובה ביותר, גם בתכנון שעושים בין המבצע עצמו לבין השטח.

השילוביות היא ערך עליון במלחמה הנוכחית- בתקיפה, בהגנה ובשיתוף פעולה ההדוק עם הכוחות המתמרנים ברצועה. הוא מתבטא בסיוע בתצפית ובסגירת מעגלי אש. חיים לוקח חלק משמעותי בהשלמת התמונה המלחמתית- מהים, מהאוויר ומהיבשה.

חיים התחיל את המילואים במלחמת חרבות הברזל ב10.10 בבסיס חיל הים באשדוד, הזירה הימית הדרומית עד ימים אלו.
מספר כי לא היה באשדוד 20 שנה, מאז שלקח חלק בקורס קציני שליטה. זה היווה עבורו סגירת מעגל מרגשת.

מסלולו הצבאי.
חיים התגייס במרץ 2003 לקורס לוחם ימי, והגיע להיות לוחם בספינות הטילים בתור אלחוטן באח״י חנית.
הוא מאוד רצה להגיע לחיל הים, חקר לעומק את העבודה המעניינת, המשלבת לוחמה וטכנולוגיה.
לאחר שנה, יצא לקורס קצינים – ייעודי לקציני שליטה, והגיע לשרת באילת-זירת ים סוף, שם העביר את רוב שירותו. חיים מספר כי זאת היתה בין התקופות הטובות שהיו לו. הוא הרגיש שהגיע למקצוע ותפקיד שיש בו המון אחריות וסמכות.
לאחר מכן המשיך לתפקיד אחרון בקבע כמפקד מוצב שליטה זירתי, בזירת ים סוף באילת.
שלושה חודשים לאחר שהשתחרר התחיל לשרת במילואים בזירה. אחרי זמן קצר, קיבל את תואר מצטיין זירת ים סוף במילואים, והוענקה לו דרגת הסרן. בהמשך שירותו במילואים התקדם לדרגת רס״ן. וכיום, משרת במילואים בבסיס חיל הים באשדוד כבר 7 חודשים בסיפוק רב, עם תשוקה לתפקיד בתקופת הלחימה.

חיים מסביר כי מאוד חשוב מבחינתו לשרת במילואים. הוא הכיר והתחבר לאנשים רבים בבסיס אשדוד. קצינים ומפקדים מאוד ערכיים ומקצועיים. מפקדים שנותנים הרבה מעבר לתפקיד שלהם. זה מקנה לו תחושת גאווה לראות את זה.

״אנחנו עושים המון דברים מגוונים . אני באמת מרגיש שאנחנו, המילואימניקים, יכולים לתת הרבה מהידע ומהניסיון. כל אחד לוקח את מה שהוא למד בצבא ומביא את האופי שלו לידי ביטוי. אני יכול להגיד, שאנו לוקחים חלק משמעותי בהגנה, בהתקפה ובשיתוף הפעולה עם הכוחות המתמרנים והאוויריים, באופן הדוק ועצים. אני אמשיך לשרת במילואים, אני כאן כל עוד צריכים בעזרתי״.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *