תכנית הניקיון של מתן דיל נחשפת

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

תוכן מקודם

אתם דיברתם, עכשיו תורי לעשות: תכנית הניקיון של מתן דיל נחשפת ומציבה בראש רשימת היעדים שלה – שיפור משמעותי בנושא הפיקוח והבקרה

המועמד לראשות העיר, עו"ד מתן דיל, חושף היום פרק נוסף מתוך "תכנית מתן", תכנית-העל המאגדת תכניות עתידיות ומפורטות שיצר עבור רחובות, והפעם בנושא אשר מעסיק את התושבים כבר שנים רבות – תכנית הניקיון, שמביאה את בשורת הפיקוח והבקרה שכל כך חסרים כיום.

ניקיון העיר הוא נושא "חם" ברחובות, אשר ליווה ביתר שאת את מערכת הבחירות הקודמת, עם הקמת "מחאת הזבל" המפורסמת ע"י תושבות ותושבים אכפתיים, שהקדישו את זמנם ומרצם על מנת לבצע שינוי בעיר, שינוי שמטרתו היתה להפוך את רחובות לנקייה יותר וראויה יותר לתושביה.

מחאת הזבל של 2018 סחפה אחריה תושבים רבים והצליחה להשיג שלל הבטחות לשיפור המצב ממי שנבחרו על ידי הציבור להוביל את העיר. אך חרף הצלחת המחאה ההיא, עדיין ניתן לראות מדי יום, את התלונות נערמות בעמודי הפייסבוק העירוניים ובמוקד העירוני ונדמה כי נושא זה עדיין רחוק מלקבל מענה ראוי בחלוף השנים.

מתן דיל, גאה להציג היום את תכנית הניקיון שלו, המהווה פרק נוסף מ"תכנית מתן", שנכתבה במטרה ברורה – להעניק לתושבי העיר תמורה מלאה לארנונה הגבוהה שהם משלמים, באמצעות יצירת סביבה נקייה ומטופחת, כזאת שנעים לחיות בה, וכן לטפל בכל נושא חזות העיר, המדרכות המשובשות והתחזוקה הירודה של התשתיות.

תכניתו של דיל עוברת דרך מספר יעדים, אשר את רובם ככולם ניתן למצוא באתר האינטרנט שלו, שעבר מתיחת פנים לאחרונה, ואת עיקריהם נביא כאן בקצרה, אך הבשורה המרכזית לתושבים – הגברת הפיקוח והבקרה שכמעט ולא קיימים היום, שיביאו בהכרח לשינוי משמעותי שיורגש באופן מיידי.

תכנית הניקיון של דיל נשענת על הטענה המרכזית כי נדרשת גישה מודרנית וחדשנית לטיפול בניקיון המרחב הציבורי, זאת על רקע הגידול הצפוי והכפלת האוכלוסייה בעיר. לשיטתו, הרחבת השימוש בכוח האדם, רב ככל שיהיה, לא ייתן מענה לבעיה זו, ולפיכך יש ליישם טכנולוגיות מתקדמות לצרכי פיקוח ובקרה, כפי שנהוג כיום בערים רבות בארץ ובעולם – החל מהתקנת תגי זיהוי על כלי אצירה; ברקוד על עגלות אשפה וחיישנים על טמוני קרקע ודחסנים, דרך התקנת מצלמות על משאיות הזבל והגזם העוברות בעיר לתיעוד מהלך העבודה וחריגים, מערכות איתור למשאיות, אפליקציה ייעודית למפקחים בשטח ועוד. תכנית עבודה זו מגיעה ממקום של למידת התחום וכל הטכנולוגיות המפורטות בה קיימות, ידועות ומוכחות מזה זמן רב.

כפועל יוצא של השימוש בטכנולוגיות אלו, יאותרו בזמן אמת ליקויים בביצוע עבודות הניקיון וכן יתבצע מעקב אחרי תיקונם, לרבות תיעוד מצולם, מה שיביא בהכרח לצמצום משמעותי בפניות למוקד העירוני.

עוד ניתן למצוא ביעדים של דיל – עדכון דינמי של תכניות העבודה, דבר שיביא לשיפור באיכות העבודה ויצמצם את ההוצאות הכרוכות בביצוע עבודות שאינן נדרשות.
ברמת כוח האדם, יעודכנו הקריטריונים לבחירת קבלני הביצוע, אשר מבוססים כיום על הצעת המחיר הנמוכה ביותר. לטענת דיל, נדרשים פיקוח ובקרה גם בפרמטרים לבחירת הקבלן, ובין שלל השינויים שהוא מוביל, ואולי המשמעותי ביותר בנושא זה – שינוי השיטה לבחירת הקבלנים וקביעת מדדי איכות להבטחת טיב העבודה.

דיל: "אני מזמין את כל מי שנושא הניקיון ואיכות הסביבה קרובים לליבו, לקרוא את תכנית הניקיון שאני מציג בפירוט באתר. תכנית מעשית שתביא לשיפור דרמטי באיכות החיים של תושבי רחובות, אשר משלמים ארנונה גבוהה ומקבלים עד היום תמורה מועטה. לא נותר לי אלא להביט בפליאה על הבטחות המועמדים האחרים לניקיון ושיפור חזות העיר, כשהם אלה שאחזו בהגה בשנים האחרונות ודבר לא מנע בעדם לעשות זאת עד היום. אני מתחייב לשנות את המצב הקיים ולהעניק לתושבי רחובות את איכות החיים לה הם ראויים".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *