תלמיד כיתה ב' הוא הקורא הצעיר שזכה במקום הראשון בשיא השאלות ספרים

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

עם הספר:תלמיד כיתה ב' הוא הקורא הצעיר שקטף את המקום הראשון בשיא השאלות ספרים

בטקס השנתי לעידוד הקריאה שמובילה רשת חוויות, הוענקו תעודות הצטיינות ל-24 קוראים שבלטו בהשאלות ספרים בשנה החולפת.

מלאכי בן גד, תלמיד כיתה ב', דורג בראש הקוראים המצטיינים עם מעל 500 ספרים.

רשת חוויות רחובות מציינת את חודש הספר עם עשרות אירועים, בהם האירוע המסורתי להענקת תעודות לקוראים מצטיינים בכיתות ב'-ז' מכל שלוחות הספריות בעיר.
השנה נבחרו 24 ילדים וילדות כקוראים המצטיינים ברשת הספריות,ולראשונה גם קוראים מספריית רון ארד ברחובות ההולנדית, שנפתחה לפני מספר חודשים בלבד.

שיאן הקוראים השנה הוא גם משכבת הקוראים הצעירים ביותר – מלאכי בן גד, תלמיד כיתה ב' שהחל לקרוא בגיל 5, ורשם 509 השאלות ספרים בשנת הפעילות החולפת בספריה המרכזית. *בספרייה מציינים בגאווה כי מלאכי*, "בוחר בקפידה את הספרים שהוא קורא".

במקום השני בהשאלות עם 420 ספרים לכל ילד, נרשמו אריאל אוחיון, תלמיד כיתה ד' ונעם חדאד, תלמיד כיתה ג', שניהם קוראים מסורים בספריית קריית משה.
מעט אחריהם עם כ-400 ספרים לכל ילד מככבים ילדי ספריית מרגולין, אביה ביכלר ואריאל נשר והאחיות מספריית אושיות, שיר איסייס ומיכל איסייס.
חיממו את הלב השנה תלמידי כיתה ב', הקוראים הצעירים ביותר ברשימת המצטיינים, שמשון הראל עם 203 ספרים, נועם איתן איטקין עם 280 ספרים וארבל צריקר עם 97 ספרים.
בשנה החולפת נרשמו מעל ל-234,000 השאלות ספרים ברשת חוויות.

גולן ביטון, מנכ"ל הרשת, אמר כי: "רשת חוויות בספריות מנהלת את הספרייה המרכזית ושבע ספריות בשכונות בכל רחבי העיר, זהו אחד מסמלי הדגל של העיר רחובות, עיר מדע ותרבות, שעוד מימיה הראשונות נודעה כעיר של רוח ותרבות. ילדי הספריות שלנו מוכיחים שעם הספר חיי וקיים גם בעידן הדיגיטלי וזוהי גאווה עצומה. זכות וחובה עבורנו להעניק תעודות, ואני מודה לראש העיר מתן דיל, למנהלת הספריות ולצוותים המסורים בכל השלוחות, שמקבלים את הקוראים בסבר פנים יפות ומעודדים אותם לבוא, לבחור ולהנות משעות פנאי איכותיות ומלמדות".

סיגל לוי בן ישי, מנהלת הספריות, מסרה כי: "השנה בלטה מאוד העלייה במספר המנויים החדשים, כ-3,000 תושבים שנרשמו כמנויים ברשת הספריות. אני מעריכה כי בימים אלו הציבור מחפש השראה חיובית, סיפורים מעולמות רחוקים, מעט 'לברוח' למציאות אחרת – זו שבסיפורת, ברומנים, בהיסטוריה, במדע, בשירה ובעוד שלל תחומים וכותרים שאנו מציעים לקוראים בספריות ובאתר הדיגיטלי".

צילום: מני דקל

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *