115 ימי מילואים ורחמים מלול אחד

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

115 ימי מילואים ורחמים מלול אחד

גילי כהן, מנהל קמפיין הבחירות של ראש עיריית רחובות רחמים מלול, מסכם מערכת בחירות בתקופה אולי הכי מורכבת שידעה מדינת ישראל

"מערכת הבחירות הזו היתה שונה מכל עשרות מערכות הבחירות שניהלתי. בשבעה באוקטובר המדינה כולה ספגה מהלומה. טובי בנינו חירפו את חייהם על בטחון המדינה ואני כמו מאות אלפי אחרים גוייסתי לשירות מילואים.

הימים הללו תבעו מכולנו תעצומות נפש אדירות וחשפו את היחודיות הנפלאה של העם שלנו. אמנם לאחר 115 ימים השתחררתי, אבל בפנים עמוק נותרתי מגויס בכל ליבי ונשמתי. הנקודה המרכזית שהתחדדה אצלי איתי היא – הפרופורציה.

כשילדים נטבחו ונחטפו, הורים קברו את ילדיהם ועשרות רבות טרם שבו לבתיהם, סדרי העדיפויות שלי השתנו והתחדדה אצלי אף יותר התובנה שהדבר החשוב ביותר בחיים אינה ההצלחה האישית ובטח שלא הפוליטיקה. מצאתי שהסולידריות והאחווה ההדדית היו המזור היחידי שעמד לנו בעת צרה והאנושיות הפכה להבדל העיקרי בינינו לבין בני העוולה.

הביקורת הבינלאומית נגד מאבקנו המוצדק כל- כך חשפה את צביעותו של העולם וחשפה את "הצדק" האוניברסליסטי המעוות בשיא מערומיו. בתוך בליל המחשבות וסערות הנפש הייתי צריך לנהל קמפיינים פוליטיים שאחד מהם היה בעבור ראש העירייה רחמים מלול.

מתחילת הדרך ידעתי שזה לא יהיה פשוט. אמנם עבדתי כבר עם מלול בשנת 2016 כשזכה ב- 83% וחמישה מנדטים, אבל אז הקשר בינינו לא היה קרוב כמו היום. בחודשים שעבדתי לצידו גיליתי אדם משכמו ומעלה. אדם חכם ושקול, אדם עם סולם ערכים מוצק וברור"

ראש העיר רחמים מלול
ראש העיר רחמים מלול

"אדם הרואה לנגד עיניו רק את טובת העיר. ככל שחלפו הימים התחברתי אליו יותר והתחוור לי עוד ועוד עומק ההפסד שלנו כתושבים אם הוא לא ימשיך בכהונתו. הוא סירב להוביל קו מליטננטי ונגטיבי לכל אורך הקמפיין ולא אחת נאלצתי להתחנן אליו להפסיק לעסוק רק בניהול העיר ולהפנים שבזמן שהוא דואג לעתיד העיר, מתחת לאפו נחפרות מנהרות שאדריכלי הביצוע שלהם היו האנשים הקרובים אליו ביותר.

ככל שהעמיקו הבגידות הוא התחזק והפך נחוש יותר ואני חשתי שאין מדובר כבר רק בקמפיין פוליטי, אלא במאבק על הצדק והאמת. לצערי, בעולם האמיתי הצדק לא תמיד מנצח.
הכבוד לבעלי הנסיון, לזקני העם, לחכמים, הפך לבוז שמציג אותם כחסרי תועלת והאדרת פרץ הנעורים הפך לחזות הכל.

הכרת הטוב הפכה לביטוי שרק מעטים מיישמים ונותר רק כפרפרזה פילפולית בדרשות בבתי הכנסת ובמדרשיות ההומניזם. בעולם החדש שנברא בשביעי לאוקטובר, האמת והצדק דורשות מאיתנו לצאת מספרי הקודש ומכרכי ההשכלה ותובעות מאיתנו ליישמן בעולם העשייה. המשנה באבות כותבת "ולא המדרש הוא העיקר, אלא המעשה" ודוד המלך בתהילים כותב "סור מרע ועשה טוב בקש שלום ורדפהו."

השלום מתחיל מבפנים והוא מתרחש רק כאשר האדם שלם בליבו ושלם במעשיו. אני שלם שעבדתי למען האדם הראוי ביותר לדעתי לנהל את העיר, אדם שפיו וליבו שווים, נקי כפיים ואדם שהפך את רחובות למה שהיא היום. יכולתי לנהל גם קמפיינים אחרים בעיר, אבל היום אני שמח יותר מתמיד בדרך בה הלכתי כי אני יודע שההצלחה האמיתית היא ללכת עם ההודייה וההוקרה ולצעוד עם האמת שלך גם במחיר שתהיה בצד המפסיד. למרות התוצאה, רחמים מלול היה שלם לחלוטין עם דרכו וקיבל בהשלמה שהפתיעה גם אותי, את הפניית העורף של חלק מהציבור.

לדעתי התיקון הגדול של כולנו יהיה להכיר לו תודה היום ולזכור את כל הדברים הגדולים שעשה למען העיר ולא לתת לאף אחד לפגוע במורשתו הענפה ובתרומתו האדירה.

אני מוכיר לו תודה עצומה כתושב העיר ומודה לו לא פחות על השיעור המאלף בענווה שקבלתי ממנו בכל רגע ורגע בקמפיין הזה. תודה לך מורי ורבי רחמים מלול"

גילי (גיל עד) כהן יועץ אסטרטגי ומנהל הקמפיינים של רחמים מלול ורז קינסטליך

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *