3 אתרי בנייה נסגרו ברחובות והסביבה עקב ליקויי בטיחות

רחובות ניוז- אתר בנייה.תמונת ארכיון

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
רחובות ניוז- אתר בנייה.תמונת ארכיון
צילום אילוסטרציה רחובות ניוז

משרד העבודה והרווחה קיים מבצע אכיפה ארצי נרחב ב- 170 אתרי בנייה ברחבי הארץ: כ-3 אתרי בנייה נסגרו בעיר רחובות והסביבה בצווי בטיחות ללא הגבלת זמן ועד לתיקון הליקויים עקב ליקויי בטיחות רבים

מגבירים את האכיפה באתרי בנייה: מינהל הבטיחות בזרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה קיים בשבוע החולף מבצע אכיפה ארצי נרחב ב- 170 אתרי בנייה ברחבי הארץ ממחוז הצפון ועד הדרום.
מכלל האתרים שנבדקו במהלך המבצע,  נסגרו  כ- 100 אתרי בניה בשל ליקויי בטיחות רבים שנמצאו בהם. בין הליקויים הבולטים שנמצאו: חוסר בגידור בטיחות, אי שימוש בציוד מגן אישי לעובדים, עבודה בגובה שלא על פי הנהלים, ליקויים בתחום החשמל, ליקויים בפיגומים, חוסר בהדרכות בטיחות  לעובדים, היעדר מינוי של עוזר בטיחות, אי מינוי או היעדרות מנהל עבודה ועוד .

כאמור בין האתרים שנסגרו בעיר רחובות והסביבה  מדובר באתר בנייה ברח' הרצל 197(האחים ת. יחיא 2006 בע"מ) ועוד 2 בישוב מזכרת בתיה, באתר יואל דב פרס(הרסוף) וברחו' הלן קלר 10(אבאר בניין בע"מ)
כתנאי לפתיחתם של האתרים שנסגרו בצו, על מבצע הבנייה לבצע את הפעולות הבאות :תיקון כלל הליקויים אשר בגינן נסגר האתר,מינוי ממונה בטיחות, מינוי עוזר בטיחות,הכנת תוכנית ארגון בטיחותי של האתר, הצגתה ואישורה בפני מפקח עבודה.
במקביל לצווים שהוטלו באתרים שנסגרו , נשלחו הודעות לבעלי תפקידים שהתרשלו בתפקידם ל- "מתן זכות טיעון" בטרם נקיטת סנקציות מנהליות כנגדם.
חלק ניכר מהאתרים שנסגרו הינם אתרי תמ"א  38. אתרים אלו נמצאים בסביבה עירונית מיושבת ומאוכלסת בצפיפות, ומסכנים לא רק את חיי העובדים באתר אלא גם את התושבים.
הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, מוטי אלישע: "ריבוי ליקויי הבטיחות באתרי הבנייה שחשפו השנה מפקחי מינהל הבטיחות ובמבצע זה, מעידים על השינוי העמוק הנדרש מצד הקבלנים בתפיסת הבטיחות ובשיפור השמירה על חיי פועלי הבניין, לכן אנו מובילים תיקון חקיקה משמעותי שיגדיר את האחריות המפורשת של הקבלן והיזם באתרי הבנייה. מבצעי האכיפה הנרחבים השנה הם רק אחד מכלי האכיפה החדשים ופועל יוצא של שינוי המדיניות בעבודת המינהל, במטרה להיאבק ברשלנות הבטיחותית, עד לצמצום משמעותי במניין ההרוגים והנפגעים ושיפור רמת הבטיחות באתרי הבנייה בישראל.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *