40 שנה לאסון הנ"ד: טקס התייחדות התקיים באנדרטה בבקעת הירדן

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

ב-10 במאי 1977, התרחשה תאונה אווירית בה התרסק מסוק "יסעור" של חיל האוויר הישראלי במהלך תרגיל בבקעת הירדן. באסון נהרגו 44 קצינים ולוחמים מגדוד 890 של חטיבת הצנחנים,חמישה מהם בני העיר רחובות. ו-10 אנשי צוות אוויר שהשתתפו בטיסה.

אתמול (שלישי) התקיים טקס התייחדות לציון 40 שנה לאסון הנ״ד, באנדרטה לזכר האסון בבקעת הירדן.בין 54 הנופלים מצאו את מותם גם 5 בני העיר רחובות דוד כוכבי,יואב ירושלמי,אהרון בן חמו,ישי אליעזר ושלמה לייכוביץ "בית החמישה" של הנהלת חוויות קרוי על שמן והן גשר "הרעות" שנחנך לאחרונה בכביש 411.
הטקס נערך במעמד נשיא המדינה מר ראובן (רובי) ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפקד חטיבת הצנחנים, אלוף-משנה נמרוד אלוני, חיילי חטיבת הצנחנים ,המשפחות השכולות.ו-50 בני נוער מקבוצת המנהיגות של רשת חוויות

נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין: "ארבעים שנה חלפו מאז התדפקו המבשרים על דלת ביתכם, מבשרים לכם את הנורא מכול, ארבעים שנה של געגוע וחסר. אני יודע שבמסע הזה בנתיביו הכואבים והקשים, שוברי הלב של השכול הרגשתם לא אחת לבדכם. אבל אינכם לבד. לא שכחנו את 54 הבנים הגיבורים שלנו, האהובים שלכם. אם נעשו שגיאות, יש לתקן אותן.
מדינת ישראל חבה חוב מוסרי עמוק לאלה ששילמו בחייהם למען קיומה. לעולם נישאר חבים לכם, בני המשפחות השכולות, חוב שלא ניתן לפרוע. הדאגה והיחס לבני המשפחות השכולות צריכים להיות דבר שאיננו שנוי במחלוקת, מעבר לכל מחלוקת פוליטית והכבוד שלנו כלפי מי ששילמו את המחיר הוא דבר שאין עליו עוררין. המחויבות שלנו לשלום חיילנו היא גם המחויבות שלנו לחסוך את התאונות באימונים. ארבעים שנה חלפו ואנו מבטיחים: לא השלמנו ולא נוכל להשלים עם נפגעים באימונים בצה"ל. עלינו לעשות הכול, הכול כדי להיות מאומנים יותר ופגיעים פחות".

מדברי ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט: "מהרגע בו התבשרתם על נפילת היקירים לכם מכל ועד היום חלפו ארבעים שנים – אך בעבורכם הזמן עצר מלכת. עם השנים, הכאב והחלל שנותר אינם מתקהים – דמותם כלוחמים צעירים עודנה מפעמת בליבכם, והמחשבות על מי שהיו יכולים להיות ועל החיים שלא הספיקו לבנות אינן מרפות. בשם צה"ל כולו אבקש לחזק אתכם בהתמודדות הארוכה עם השכול, לשלוח יד אחים מחבקת ולהבטיח שנוסיף לעמוד לצידכם ולצד זאת להנציח את זכרם ואת מורשתם. דרכם ופועלם זכורים לעד כחלק ממורשת הגבורה של עם ישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *