איטל בציר אלשיך: "לתלות דגלים ושלטי גאווה כל החודש ברחבי העיר"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

ח״מ איטל בציר אלשיך יצאה במכתב קריאה לראש העיר וחבריה למועצה לתלות דגלים ושלטי גאווה כל החודש ברחבי העיר

ח״מ איטל בציר אלשיך שלחה בשבוע שעבר מכתב לראש העיר ולחבריה במועצה (הנמנים על הגוש הליברלי) בקריאה לקיים את מצעד הגאווה לאורכו של רחוב הרצל ועד ל״גן המייסדים״, לתלות למשך חודש ימים דגלים לאורכו ורוחבו של רחוב הרצל לצד פרסום פעילויות ואירועי גאווה באתר ובפייסבוק העירוני.

אלשיך קוראת שלא להסתפק רק במצעד הגאווה כפי שמתנהל עד היום לאורך מקטע שתחילתו בתחנת הרכבת וסופו סמוך למכון ויצמן ברחוב הרצל.

זאת אינה הפעם הראשונה שח״מ איטל בציר אלשיך יוצאת בקריאה בנושא זה. כבר ב- 2/7/2021 כשהייתה בקואליציה פנתה לראש העיר ואמרה:
״אם גאווה אז עד הסוף!״.

אלשיך ציינה במכתבה כי: ״השנה, בייחוד על רקע ההפיכה השלטונית ולצד גילויי הגזענות, הומופוביה ואלימות המופנים כלפי הקהילה הגאה, מקבל חודש הגאווה משמעות חברתית רבה במיוחד. ולכן, עלינו להניף את דגלי הגאווה בגאון לאורך הרחוב הראשי במהלך כל החודש ובכך לבטא תמיכה בערכים של חופש, שיוויון, ליברליות וקבלת האחר בחברה״.

את מכתבה חתמה אלשיך בקריאה: ״כראש עיר של כולנו, והן אנו, כנציגי ציבור, חשוב שלא נעמוד בימים אלו מנגד. חשוב שעיריית רחובות תצטרף ליתר הערים השואפות לקדם ערכים ליברליים, תוך הבאתם לידי ביטוי בפרסום וחשיפה במרחב הציבורי השייך לכולנו״. וסיכמה: ״זאת הדרך הנכונה לבטא נאמנה את תמיכתנו הכנה בקהילה״.

ממימון עובדת סוציאלית לקהילה ועד העברת מאות אלפי שח לפעילויות תרבות. אלשיך פעלה ביחד עם חברה לסיעה – ד״ר אסף אל-בר בתמיכה בקהילה, כאשר לראשונה בשנת 2020 אושר מימון למשרת עובדת סוציאלית לחברי הקהילה זאת מתוך תקציבה. כמו כן פעלה לחלוקת דגלי גאווה, בשיתוף פעולה עם הרן יקיר, נציג הקהילה בעיר, להקרנת סרטים גאים והרצאות בבימת הנוער והיכל התרבות, ובשיתוף פעולה עם השרה לשעבר מירב כהן, מהמשרד לשיוויון חברתי , למען העברת תקציב של מעל ל-100 אלף ש״ח לפעילויות חברה ותרבות לקהילה הגאה.

רחובות עלתה במדד הגאווה לפני מס׳ שבועות פורסם כי רחובות עלתה במדד הגאווה והגיעה למקום 33 מתוך 85 . בהסתמך על פרמטרים שונים שנקבעו לבחינת פעילות הרשות לטובת הקהילה.ל-37 נקודות מתוך 100, לעומת 11 נקודות בשנה שעברה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *