טיפול רגשי לילדים בנס ציונה

megalinks122

איך לעזור לילד להתגבר על מצבי משבר, מצוקה וטראומה

צילום:freepik

ימי החירום בדרום, כמו גם מטחי הירי לכל חלקי הארץ, הכניסו את האוכלוסייה כולה למצוקה פיזית ורגשית. הזמינות של המסרים ברשתות החברתיות ודאי שלא הוסיפו שקט נפשי וגרמו לרבים פוסט-טראומה. למצב מצוקה נקלעו ילדים רבים גם במהלך הקורונה, אז נותקו ממערכת החינוך ונאלצו להתמודד עם מצב לא רגיל של בידוד וחרדה בריאותית. אלה שתי דוגמאות קיצוניות של מצוקה רגשית, אשר דורשת מענה מקצועי.

בעיות רגשיות של ילדים ובני נוער

מצוקה רגשית של ילדים אינה מתבטאת בדרך כלל בדיכאון, שאופייני יותר אצל בני נוער ומבוגרים. דכדוך ועצב מתמשכים אצל ילדים, בוודאי כשהם מפריעים לחיי החברה הנורמליים שלהם, יכולים להצביע על מצוקה שכזו. מחקרים שונים שנערכו בעולם הצביעו על קיומו של דיכאון סמוי, כשזה בא לביטוי אצל ילדים באמצעות הפגנת כעס והתנהגות אלימה, או בהפגנת דכדוך ומצב רוח ירוד, לצד בכי, התבודדות, רגישות קיצונית, שינוי בהרגלי השינה, קשיים בריכוז, אנרגיה נמוכה, תלונות פיזיות (כמו כאבי בטן וראש), בעיות במהלך אינטראקציות עם בני משפחה וחברים, תחושת חוסר ערך ואף מחשבות אובדניות.

אבל גם ללא דיכאון, מצוקה רגשית יכולה להתבטא בחלק מסימפטומים אלה בתגובה לבעיות סביבתיות, ולעיתים בגלל הצקה מצד ילדים אחרים, שיימינג ברשתות חברתיות, נידוי, העלבה, השמצה, חשיפה להצקות מיניות ברשת וכמובן להתעללות פיזית מכל סוג. 

טיפול רגשי לילדים

לצד ייעוץ והכוונת ההורים כיצד לעזור לילדיהם והנגשת כלים לתמיכה בילדים ולחיזוקם, הטיפול בילד נעשה בדרכים שונות, ביניהן פסיכותרפיה באמצעות טיפול במשחק ויצירה ושימוש בשיח טיפולי המותאם לגיל הילד; טיפול באמנויות (ציור, פיסול, ועוד) שבאמצעותם קל יותר לילד לבטא עצמו בדרכים עקיפות ולא מילוליות ולמטפל להבין את הבעיה, ועוד. בטיפול זה המטפל מגדיר את קשייו של הילד ובונה איתו ועם הוריו תוכנית התמודדות. מהלך הטיפול מאפשר להורים ולילד זמן איכות שנועד גם לחזק את תחושת היכולת והמסוגלות שלו ומסייע בוויסות החושי של הילד. 

טיפול רגשי לילדים בנס ציונה

מרכז נקודת אור – המתחם הראשון בארץ המספק פתרון כולל לגוף ולנפש באמצעות חוויית טיפול שלמה והוליסטית ברובד הרגשי והגופני – מציע גם טיפול רגשי לילדים בנס ציונה. טיפול זה ניתן בשני צירים עיקריים: ייעוץ והדרכת הורים במפגשים משותפים שבועיים, וטיפולי פסיכותרפיה עם הילד וההורה. הטיפול הרגשי יכול לסייע במקרה של חרדות, קשיים התנהגותיים, קשיים חברתיים, קושי בהסתגלות, קשיי גמילה, התמודדות עם מצב משברי/טראומה, עיכובים בהתפתחות הילד, ובמקרה של הפרעות קשב וריכוז. 

לפרטים: 079-5800201 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *