ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

תלמידת בית הספר שפרינצק, אלה פלד החתימה את ראש העיר על אמנת כללי הבטיחות בחשמל .זאת במסגרת התכנית הארצית "נתיב האור" המחנכת לאורח חיים בטוח וחסכון באנרגיה,

אלה פלד, תלמידת כיתה ד' מבית הספר שפרינצק נבחרה יחד עם עוד 6 תלמידי בית הספר לייצג את בית ספרם בהסברת כללי הבטיחות בחשמל לקהילה, במסגרת התכנית "נתיב האור", המחנכת לאורח חיים בטוח וחסכון באנרגיה. כללי הבטיחות נכתבו על גבי אמנה, אותם מסבירים הנציגים לתלמידים, לצוות בית הספר ולקהילה ליישום הכללים.
ביום שני, 20.3.17, הגיעה אלה פלד ללשכת ראש העיר, רחמים מלול, על מנת להחתימו על אמנת כללי בטיחות בחשמל. בפגישה נכחו עופרה פלד, אמה של אלה וסימה ברקת, המורה למדעים.

אלה, אשר סיפרה לראש העיר על הפעילות המגוונת שנעשית הן בקרב הקהילה והן בקרב גני הילדים, הסבירה לו את הכללים לבטיחות בחשמל בהם חל איסור לעלות על ארונות חשמל או לטפס על חוטי חשמל ועמודי חשמל * אין לפתוח ארונות חשמל * יש לדווח למוקד 103 על כל מטרד או מפגע בחשמל * אין לגעת בחוטי חשמל חשופים * חל איסור להתקרב לחשמל בידיים רטובות או רגליים יחפות. ראש העיר הקשיב בדריכות אחר הפעילות שנעשית בקרב הקהילה וחתם על אמנת הבטיחות.
תכנית "נתיב האור" הנה תכנית של חברת החשמל, הפועלת ברשויות רבות בארץ. ברחובות התכנית ייחודית המועברת על ידי מדריכים צעירים אשר מקבלים את הידע על ידי מנחת התכנית ומעבירים אותו לתלמידים בצורה חווייתית. התכנית פועלת בכל בתי הספר בעיר, כאשר מכל בית ספר ישנם מספר תלמידים נבחרים, אשר לוקחים חלק בקבוצה היישובית להסברת כללי הבטיחות בחשמל
כמו כן, במסגרת תכנית "נתיב האור" תתקיים ביום חמישי, 30.3, פעילות והפנינג לקהילה עם תחנות המסבירות על כללי הבטיחות בחשמל, החל מתחנת יצירה, דרך הקרנת סרט, סלוגנים לבטיחות בחשמל ועוד. הפעילות תתקיים במתנ"ס חוויות שוויץ ברחוב סרני. עוד במסגרת זו תיערך פעילות בגני הילדים באמצעות משחקים לבטיחות בחשמל.
רחמים מלול: "הפעילות שאת עושה הנה מבורכת, שכן המציל נפש אחת, כאילו הציל עולם ומלואו ואת, אלה, עושה את זה נאמנה על מנת שאחרים יזהרו וחלילה לא יקרה להם אסון וזה השכר הכי גדול שלך. כל הכבוד לך, למורה ולהורים שמעודדים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *