לא משאירים אף אחד ברכב מונע:שוב תינוק ננעל ברכב וזה יכול לקרות לכל אחד

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

יחידת השיטור העירוני של רחובות חילצה ילד בן שנתיים שננעל ברכב (תופעה שקיימת ברכבים בשנתונים האחרונים אצל מרבית היצרנים) אבל אם יש משהו שמקרה זה יכול ללמד אותנו הוא שאנחנו תמיד צריכים להיות ערניים ולחשוב קדימה. זה יכול לקרות לכל אחד, אבל אם תנהגו כך, תוודאו שלכם זה לא יקרה:

בתחילת השבוע נמנע אסון כבד ליד בית הספר 'פרחי המדע' ברחובות כאשר תושבת העיר בשנות ה-30 לחייה השאירה את בנה בן השנתיים באוטו. האם יצאה מהאוטו כשהיא משאירה אותו מונע ועם מזגן דולק, אך להפתעתה הרכב ננעל. האם המבוהלת פנתה למוקד העירוני 106, ומיד נשלחה למקום יחידה של השיטור העירוני שהגיעה למקום. פקחי היחידה שמרו על קשר עין ותקשורת עם הילד בכדי לוודא סימני חיים ולשלול מצוקה, ותוך כדי כך הזמינו גם את כוחות מד"א וכיבוי אש.
לאחר מספר דקות שבהן ניסו לפרוץ את הדלת ללא הצלחה, שברו הכוחות את חלון הרכב וחילצו את הילד כשהוא בריא ושלם.

מנהל אגף תנועה, שילוט, פיקוח ושיטור עירוני, ליאור שוקרי: "המענה המהיר של יחידת השיטור העירוני של רחובות למקרה מנעה חלילה סיום טרגי לאירוע. אנו קוראים לתושבי העיר, במיוחד בעונה החמה, להגביר את ערנותם ולוודא מספר פעמים שאף אחד לא נשכח ברכב. אנו עומדים לרשותכם בכל שעות היממה באמצעות המוקד העירוני 106".

זה יכול לקרות לכל אחד, אבל אם תנהגו כך, תוודאו שלכם זה לא יקרה:
1. בכל כניסה לרב חיגרו את התינוק היטב בכיסאו. לא משאירים תינוק חופשי ברכב, הוא עלול לצאת מהדלת, לנעול את עצמו, לבלוע חפץ קטן שנשכח ברכב ואפילו חלילה להזיז את מוט ההילוכים ולגרום לדרדור הרכב. רשימת התקלות ארוכה, ואף אחת מהן לא מצטלמת טוב לפייסבוק. 2. לעולם לא משאירים תינוק ברכב כשכל הדלתות סגורות. לפני הכנסת התינוק לרכב פיתחו את דלת הנהג – חם או קר זה לא משנה, העיקר שתהיה לכם גישה מיידית לכניסה לרכב. ולא, חלון פתוח זה לא מספיק טוב. 3. מפתחות תמיד אצלכם. גם אם נוח יותר לזרוק את התיק או הצרור על המושב כדי לארגן את התיקים והשקיות שבידיכם, מפתח צמוד אליכם הוא כלל יסוד. ככה שאם התינוק ינעל ברכב בדרך פלא למרות שבהקפדתם על כל הכללים האחרים – תוכלו לחלצו מיד. 4. לא משאירים תינוק ברכב. יש בלי סוף דרכים שיזכירו לכם זאת – התקינו אפליקציה, הניחו את התיק עם הטלפון הנייד ליד התינוק, תכננו את מסלול הנסיעה מראש בווייז כדי לוודא שתעצרו בכל אחת מתחנות ההורדה בלי לדלג על הגן של הילד, בקשו מבן/בת הזוג טלפון לבדיקה – כל אחד ומה שעובד בשבילו, אבל העיקר – לא שוכחים תינוק ברכב. 5. אם עייפים לא נוהגים. הקפידו לצאת מהבית רעננים ומפוקסים. אם אתם מאחרים קחו זאת בקלות והתמקדו במה שחשוב באמת – עדיף לאבד שעה בחיים או בעבודה מאשר את החיים של התינוק שלכם בהרבה פחות משעה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *