בשורה לתושבי רחובות: הדיווח על מכירת דירות מגורים ועסקאות מקרקעין אחרות עובר לאינטרנט

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הושלמה המהפכה בדיווח על עסקאות מקרקעין- ועדת הכספים של הכנסת אישרה אתמול(ג') את התקנות שהעביר שר האוצר לפיהן הצהרות ומסמכים אשר יש להגיש על פי חוק מיסוי מקרקעין, יוגשו באופן מקוון באינטרנט.

המהלך צפוי לחסוך למייצגים את הצורך בהגעה למשרדים האזוריים, יאפשר להם לקבל מיידית מספר שומה ולהדפיס במשרדו של עו"ד שובר לתשלום שומה עצמית לתשלום באמצעים העומדים לרשותו באתר (הפקת שובר לתשלום בבנק הדואר, כרטיס אשראי, העברה בנקאית) במקביל, הגשת הצהרה מקוונת תייצר קשר מקוון להמשך הליכי השומה מול המשרד האזורי, כגון קבלת הודעות שומה, נימוקים וכד' באופן מקוון ובזמינות מיידית.

המהלך המקוון יקצר משמעותית את זמני הטיפול ועומד בסטנדרט החדש של "רשות ללא נייר". כמו כן יביא גם לטיוב ניכר של נתוני העסקאות המפורסמים לציבור במערכת מידע נדל"ן, שמעתה יהיו מלאים יותר בשל השימוש בשדות חובה.

לאחר תקופה של כשנתיים, במהלכה אפשרה רשות המסים להגיש וולונטרית את הדיווח על עסקאות במיסוי מקרקעין באופן מקוון אושרו היום כאמור התקנות הקובעות חובת דיווח באופן מקוון החל מ ה- 1.12.2017 וזאת, מכוח הסמכות שהוענקה לשר האוצר במסגרת סעיף 76א לחוק מיסוי מקרקעין. בעסקאות בהן ההצהרה מתבצעת באמצעות עו"ד מייצג (מעל 90% מהעסקאות) הדיווח המקוון יתבצע דרך מערכת המייצגים הקיימת באתר האינטרנט של רשות המסים או למי שאינו מיוצג ע"י עו"ד בעמדות ייעודיות ציבוריות שיוצבו במשרדי מיסוי מקרקעין.

כחלק מההיערכות להטמעת המערכת, רשות המסים העבירה הדרכות בנושא לציבור עורכי הדין ובמערכת המייצגים שולבו דברי הסבר מפורטים לגבי המידע הרב שניתן לקבל ואופן השימוש ביישומים. כמו כן, עומד לרשות ציבור המייצגים מרכז תמיכה, שתפקידו, בין היתר, לתת תמיכה שוטפת לפניות בכל הקשור להפעלת יישומי מערכת המייצגים בכלל, וההצהרה המקוונת בפרט, כולל הנחיות לגבי אופן ההתחברות למערכת. (פרטי ההתקשרות למרכז התמיכה מפורסמים באתר רשות המסים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *