השופטת נזפה בתובע המשטרתי וגזרה על נאשם באיומים עונש קל

חדשות רחובות - בית משפט השלום רחובות - רחובות ניוז

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

השופטת נזפה בתובע , על שהוסיף לכתב האישום המתוקן בכתב יד את צמד המילים "עתירה למאסר" בניגוד לחוק, גזרה על הנאשם עונש קל מאוד וביקשה למסור את הסוגיה לטיפול התובע המחוזי.

שופטת "החווירה" שראתה כי התובע המשטרתי הוסיף בכתב יד דרישה לעתירה של מאסר בפועל בניגוד לחוק. הזכירה לתובע את סעיפי החוק והקריאה אותם בגזר דינה תוך שציינה כי מדובר בפגיעה בטוהר ההליך המשפטי, פגיעה בזכויות הנאשם ובזכות של סנגורו להביע התנגדות.

דיון גזר הדין כאמור התקיים בשבוע האחרון בבית משפט השלום ברחובות, בעניין כתב אישום שהוגש נגד צעיר בן 22, שבחודש ינואר איים על חייו של מנהל מחלקת הפיקוח בעירייה בעקבות גרירת רכבו ממקום חניה אסור.

סנגורו של הנאשם מטעם הסנגוריה הציבורית, עורך הדין איתי רוזין, ניסה להגיע להסדר עם התובע , אולם הצדדים לא הצליחו להגיע להסכם על העונש. בתאריך 30.5.2022 הוכרע דינו, הנאשם הודה והורשע ואף הביע חרטה על מעשיו. התביעה לא עתרה בעונש למאסר בפועל, כתב האישום המתוקן הוגש אל בית המשפט והשופטת הבחינה כי בעמוד השני נכתבו בעט צמד המילים "מאסר בפועל" בניגוד לחוק.

השופטת זהר דיבון סגל צילום רחובות ניוז

"כתב האישום בדרך של הוספת צמד המילים 'עתירה למאסר' ודומה כי יש בכך להמחיש עד כמה הפגיעה בטוהר ההליך המשפטי הייתה לחינם. הפגמים שנפלו בהתנהלות התביעה יבואו לידי ביטוי בקביעת גובה הקנס שיושת על הנאשם" קבעה וציינה כי לא קיבלה על כך הסבר שמניח את הדעת: " התביעה סירבה לקבל אחריות על התנהלות פסולה זו, והביעה תרעומת על בית המשפט שמצא לעורר הסוגיה".

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://t.me/RehovotNews

בתמונה: הבקשה שהוספה בכתב יד

בסיום הדיון גזרה השופטת עונש קל, קנס בסך אלף שקלים ומאסר על תנאי של חצי שנה למשך שלוש שנים.

באופן חריג הורתה השופטת להעביר את החומרים לטיפולו של התובע ראש יחידת התביעות במחוז מרכז: "למרבה הצער, בין מועד שמיעת הטיעון לעונש ועד למועד מתן גזר הדין, נתחוור לבית המשפט כי סוגיה זו של תיקון כתב האישום בדרך של הוספת עתירה למאסר חוזרת על עצמה ולא מדובר במקרה יחיד או בודד. על כן ראוי שהמאשימה תיתן דעתה להערות בית המשפט למען לא ישנו מקרים מסוג זה לעתיד לבוא. העתק ההחלטה יועבר לעיון ראש יחידת תביעות מחוז מרכז".

 

ממשטרת ישראל נמסר: "החלטת בית המשפט נלמדת בימים אלה ובמידת הצורך יופקו לקחים בהתאם". 

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://t.me/RehovotNews

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *