אחד מכל 700 תינוקות נולד עם חך ושפה שסועים

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

ידעתם שאחד מכל 700 תינוקות יוולד עם חך ושפה שסועים?
במרכז הרפואי קפלן יודעים איך לעזור לתינוקות הללו.

(תמונה באדיבות המשפחה)

"תינוקות עם שפה שסועה עוברים טיפולים וניתוחים עד בגרותם. האבחון מתרחש כבר ברחם", מסבירה ד"ר מיכל בנקלר, מומחית לכירורגיה פלסטית ואסתטית ומנהלת שירות פלסטיקה בילדים, "אנחנו פוגשים אותם מיד ביום הלידה, ומהנקודה הזו מתחילים לבחון ולהעריך את חומרת המצב ואיך אפשר, בעזרת ניתוח שיעבור בגיל שלושה חודשים, להגיע לתוצאה המדויקת ביותר".
המרכז הרפואי קפלן הוא בית החולים השני בכללית (והרביעי בארץ) שפתח לאחרונה שירות אורתודנטי, בהובלת האורתודנטית ד"ר קטי ברזניאק, מומחית ליישור שיניים ולסתות: "טיפול בעזרת סדים כצורך להכנת הניתוח במסגרת בית החולים מהווה חשיבות גדולה, הכנת הלסתות להמשך התפתחות פנים תקינה- הוא שלב קריטי להצלחה". מוסיפה ד"ר ברזניאק. "תינוקות עם חך ושפה שסועים נולדים עם עיוותים; הרכסים של הלסתות רחוקות אחת מהשניה, הן לא באותו מישור, האף אינו סימטרי. כדי לתת את תוצאה מיטבית בניתוח, צריך להכין את התינוק לניתוח הזה- והחודשים הראשונים לחייו הם המפתח לזה! גוף התינוק בסמוך ללידה הוא מלא באסטרוגן, ההורמון הנשי שמועבר מהאימא. ההורמון הזה אחראי על פריכות וגמישות הסחוסים בגוף, והאף הרי- הוא רובו סחוס. אנחנו מנצלות את רמות האסטרוגן הגבוהות ורותמות אותו לטובתנו בתהליך הזה על ידי עיצוב מחדש של הלסת, השפה והאף כבר מיום הלידה בעזרת סדים מותאמים שאנחנו מייצרים לכל תינוק".

לתינוקות עם חך ושפה שסועים יש פרוטוקול טיפול מגיל אפס עד גיל 20 לערך. לאורך חייו יהיה זקוק לטיפול של אנשי מקצוע כמו פלסטיקאים, כירורגים פה ולסת, אורתודנטים, רופאי אף אוזן גרון, קלינאי תקשורת, עובדים סוציאלים ועוד. בנקודות זמן שונות בחייו הוא יזדקק לאיש מקצוע מן המערך המולטידיסיפלינרי המפורט, אולי כמה מהם- או אפילו את כולם, ועל כן מדובר בבשורה משמחת שכן כעת- ניתן להשיג את הרצף הטיפולי כולו במרכז הרפואי קפלן – הכל תחת קורת גג אחת.

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *