אילו משרות מציעים לבוגרי תואר במנהל מערכות בריאות

buypostil

קרדיט תמונה FREEPIK

—תוכן שיווקי—

מערכת הבריאות בישראל עברה טלטלה של ממש בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, כמו מערכות הבריאות בשאר העולם. משבר הקורונה האיץ את תהליכי הדיגיטליזציה במערכת הבריאות, וכיום חלים שינויים רבים ומשמעותיים במערכת כולה. כדי להתמודד עם האתגרים הצפויים בעתיד הקרוב והרחוק, מערכת הבריאות בישראל מגייסת מנהלים חדשים למגוון תפקידי ניהול, והביקוש לבוגרי תואר ראשון בניהול מערכות בריאות הולך וגובר. אם אתם מחפשים תואר יוקרתי המבטיח לכם יציבות תעסוקתית, קריירה מאתגרת ומעניינת, אפשרויות קידום בעבודה ותפקידים עם שליחות ציבורית – כדאי לכם ללמוד מנהל מערכות בריאות. בוגרי מסלול הלימודים יכולים להשתלב במגוון תפקידי מפתח במערכת הבריאות הענפה, ובאפשרותם להשתלב בעבודה גם בתחומים רלוונטיים הקשורים למערכת הבריאות כמו תפקידים שונים בחברות לייצור ושיווק תרופות, סיעוד, מחקר ועוד.

תואר בניהול מערכות בריאות – קריירה מעניינת ומשמעותית

מערכת הבריאות בישראל נחשבת למתקדמת ולחדשנית מאוד בהשוואה לארצות אחרות, יחד עם זאת המערכת סובלת ממשאבים נמוכים יחסית. חשוב לזכור כי תוחלת החיים הממוצעת של גברים ונשים בישראל גבוהה בכמעט שנתיים בהשוואה לתוחלת החיים הממוצעת במדינות ה-OECD, ובנוסף על כך שיעור הילודה גבוה מאוד. למערכת הבריאות בישראל יש מאפיינים ייחודיים, התושבים מבוטחים בביטוח בריאות ממלכתי המאפשר להם לקבל שירותי רפואה בסיסיים, ולרוב התושבים יש גם ביטוח משלים (שירותי בריאות נוספים) דרך קופת החולים אליה משתייכים ולעיתים גם ביטוח בריאות פרטי. כדי להשתלב בעבודה במערכת הבריאות הציבורית או הפרטית יש ללמוד באקדמיה, ובוגרי תואר ראשון בלימודי מנהל מערכות בריאות זוכים לביקוש גבוה בגלל הידע והכלים העדכניים שברשותם, המיומנויות הנדרשות לתפקידים השונים ועוד. באופן כללי, בוגרי תואר ראשון בניהול מערכות בריאות יכולים להשתלב בתפקידי מפתח במערכת הבריאות הציבורית והפרטית (משרד הבריאות, בתי חולים, קופות חולים, מרפאות, קליניקות וכו'), בחברות התרופות והמכשור הרפואי, כולל חברות הייטק, וכן בתחום הסיעוד, בדגש על הגיל השלישי, אך לא רק.

מה עושים עם תואר בניהול מערכות בריאות?

תפקידי ניהול בשירותי הבריאות בישראל:

בוגרי מסלול הלימודים לתואר ראשון בניהול מערכות בריאות שואפים לרוב להשתלב במערכת הבריאות הציבורית והפרטית, כמו גם בתפקידי ניהול מאתגרים במשרד הבריאות. מערכת הבריאות בישראל מורכבת מגופים שונים וכוללת בין היתר את בתי החולים הציבוריים והפרטיים, קופות החולים השונות, מרכזים רפואיים, מרפאות, קליניקות פרטיות, מוסדות שיקום ועוד. בין המשרות המוצעות לבוגרי ניהול מערכות בריאות:

  • תפקידי ניהול שונים בתחום משאבי אנוש במערכת הבריאות.
  • תפקידי ניהול במחלקות כלכליות ופיננסיות בארגונים של מערכת הבריאות, למשל ניהול תקציבים, מימון, כלכלנים וכו'.
  • ניהול אדמיניסטרטיבי במוסדות רפואיים כמו קופות החולים, מרפאות ציבוריות ופרטיות ועוד.

משרות מגוונות בחברות התרופות, מכשור רפואי וביטוח:

בישראל יש לא מעט חברות לייצור, לפיתוח ולשיווק תרופות ומכשור רפואי, החברות מגייסות במרץ עובדים ומנהלים למגוון תפקידים, לדוגמה תועמלן רפואי של חברת תרופות, שיווק ומכירת תרופות ו/או מכשור רפואי, מחקר, הדרכות ועוד. ראוי לציין כי ענף המכשור הרפואי בישראל נחשב למתקדם ולמוביל בכל העולם, וחברות הייטק רבות עוסקות בתחום זה. בוגרי מסלול הלימודים יכולים להיעזר בידע העדכני והרב תחומי שהם רכשו בלימודים כדי לעבוד בחברות הייטק, ובנוסף הם יכולים לעבוד בחברות הביטוח העוסקות בביטוחי בריאות, חיים ועוד.

משרות איכותיות ותפקידי ניהול בתחום הסיעוד והגיל השלישי:

בוגרי ניהול מערכות בריאות יכולים להמשיך בלימודים ולעבור הסבה לסיעוד, במסלול לימודים קצר וממוקד. בתחום הסיעוד יש מגוון תפקידי ניהול הממתינים לבוגרי ניהול מערכות בריאות, ויש להדגיש כי העבודה כוללת תחומים שונים בתחום זה, למשל תפקידים הקשורים לגיל השלישי, משרות ניהול בבתי דיור מוגן ובתי אבות, תפקידי ניהול, רכש, לוגיסטיקה ואדמיניסטרציה במוסדות ומרכזי שיקום, לרבות מרכזי שיקום לנכים, לילדים, לנפגעי תאונות דרכים וכדומה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *