אמו של סרן ירין גהלי ז"ל: "מעולם לא דימיינתי שאגיע למגרש כדורסל בנסיבות כאלה"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

קולה של אמא: אמו של סרן ירין גהלי ז"ל: "מעולם לא דימיינתי שאגיע למגרש כדורסל בנסיבות כאלה".

 

אמש (מוצ"ש) נערך ערב מרגש באולם אוסי וזהר, חשיפת קיר הנצחון, לזכר חמשת הנופלים ששיחקו במועדון הכדורסל של מכבי רחובות.סרן כהן איתי בן 22 בנופלו שרת ביחידת יהל"ם – מלחמת חרבות ברזל, סרן גהלי ירין בן 22 בנופלו שרת בסיירת גבעתי – מלחמת חרבות ברזל, רס"ר פיליבה טל בן 23 בנופלו שרת ביחידת יהל"ם- מלחמת חרבות ברזל, סמ"ר עמר אל קבץ בן 22 בנופלו שרת בסיירת גולני – נפל בפעילות מבצעית בדרום לבנון, רב סרן כהן שלומי בן 26 בנופלו, שרת בחטיבת כפיר נפל בפעילות מבצעית בקלקיליה. בטקס השתתפו משפחות החללים, סגן ראש העיר ומחזיק תיק הספורט אביב איטח ויו״ר מכבי ישראל אופיר פינס, חברת המועצה אוה גור, מנהל אגף הספורט דורון שמחי,  יו״ר המועדון אסף פרנק שנשא דברים והבטיח שמכבי רחובות תמשיך לחבק את המשפחות ולפעול למען הקהילה, הזמר מתן לוי שהנעים בקולו ועוד.

 

ראש העיר רחובות עו"ד מתן דיל אמר בנאומו:" אנחנו בתקופה ששואלים הרבה מאוד שאלות, יש חוסר ודאות, בתקופה המורכבת הזאת שעוברת על המדינה שלנו, על העם שלנו וכמובן על העיר שלנו רחובות, יש הרבה מאוד שאלות, כל אחד מאיתנו מחפש את המקום שלו, איך הוא משפיע, איך הוא עושה למען, שמענו על פעולות של עוצמה גבורתיים…עשיתם פה פעולה מדהימה, מעוררת הערצה, שהחיבור למשפחות הוא כל כך חזק לאורך שנים, זה לא מהיום, אבל זה ממשיך לייצר חיים ולומר שאנחנו כאן ושחייבים להמשיך לחיות. אבל בטח שלא לשכוח ובטח שלא להיות שם ובטח שלהנציח ולזכור ולומר את הדברים והערכים שלמדנו מהילדים המדהימים האלה".

 

 

שירה גהלי, אמו של סרן ירין גהלי ז"ל, מפקד סיירת גבעתי שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה ב 18 לדצמבר. סיפרה הערב על בנה ירין, גיבור ישראל ואף עין לא נותרה יבשה.
"מאוד לא פשוט בשבילי להיות כאן היום, מעולם לא דימיינתי סיטואציה שבה אני אגיע למגרש כדורסל בנסיבות כאלה. אני בטוחה שלא פשוט גם למשפחות של שאר הנופלים שנמצאות כאן היום, שבעל כורחנו אנחנו חולקים עכשיו את אותה משפחה".

"ירין שלי היה ספורטאי מצטיין, אתלט מדהים, שיחק כדורסל מכיתה א׳ והיה קפטן נבחרת הכדורסל של תיכון דה-שליט. קצין וג׳נטלמן כינו אותו שם. הוא אהב ספורט בכל רמ״ח אבריו וכדורסל במיוחד. הוא יכל בקלות לבחור במסלול של ספורטאי פעיל, יכל להמשיך בקריירת כדורסל במכבי רחובות שהיתה כמו בית שני עבורו, אבל הוא בחר אחרת, הוא בחר ללכת ולשרת את המדינה הכי טוב שהוא יכול והצטיין גם שם. מבחינתו זו לא היתה שאלה אם אתה רוצה, אלא אם אתה יכול, ואם אתה יכול אז אין פה באמת דילמה".

קיר ההנצחה

 

"ירין התגייס לסיירת עורב גבעתי ומיד היה ברור שהוא יגיע רחוק. הוא סומן מהדקה הראשונה והשקיע שם את כל כולו. הוא הצטיין לאורך כל הדרך וצפו לו עתיד מזהיר בשרשרת הפיקוד. ירין יצא לקורס מכ״ים, חזר כמפקד בקורס מכ״ים ומשם לקורס קצינים, אשר בסיומו, חזר לפקד על צוות מסלול עורב בסיירת גבעתי עליהם פיקד כ 10 חודשים, 8 חודשים בתוך מסלול ההכשרה ועוד כחודשיים בתוך הלחימה.
הוא הפך למפקד שכל כולו לחיילים שלו. הוא היה דמות להערצה עבורם ובצדק, באמת שהיה מה להעריץ. הוא תמיד ראה קודם את האדם שמולו ורק אחר כך את עצם היותו חייל, וזו גם היתה המורשת שלו עבורם ״תהיו אנשים לפני שאתם לוחמים״.

 

"ב 7/10 ירין היה בבית ובשמונה בבוקר הוקפץ ירין לדרום. הוא היה בין הראשונים שהגיעו לבסיס משמר הנגב ומיד לקח פיקוד בשטח. הוא הצניע כל דבר שהוא עשה, מעולם לא התפאר בהצלחות שלו. בשיחות איתו במהלך המלחמה הוא סיפר מעט על מה שקורה שם וזה תמיד סוכם בזה שהם הגיעו למקומות כשכבר טוהרו ממחבלים והם רק עזרו בפינויים… הקטין הכל כדי שלא נדאג לו בחוץ. רק בדיעבד התגלו גודל הפעולות שהוא היה שותף להן בשטח. כולם מספרים על שיקול הדעת שלו תחת לחץ, קור הרוח, היצירתיות ובעיקר על הדאגה שלו לכולם והביטחון שהוא הקרין על כל מי שנלחם לצידו. במשך 3 ימים ירין והצוות שלו נלחמו בישובים והיו מהראשונים שנכנסו בכניסה הקרקעית לעזה. הם לקחו חלק במבצעים רבים מתוך אמונה שלמה בצדקת המלחמה ובאהבת הארץ. מאז אותו יום ששינה את חיינו לנצח מילים קיבלו פתאום משמעות שונה. ״מלח הארץ״, ״טובי בנינו/בנותינו״ כבר לא נשמעים לי כקלישאות על מי שלא כאן יותר. כל אחד מהילדים שלנו באמת היה כזה – כולם היו יפים, מוצלחים, מצטיינים ואהובים. כל אחד מהם היה עולם ומלואו ואבידה קשה מנשוא עבורנו, עבור המשפחות והחברים, וכל אחד מהם השאיר בליבנו חור שלא ירפא לעולם. לעולם לא נחזור להיות מי שהיינו. עם כל הקושי להיות כאן היום, אני מרגישה שזה המעט שאנחנו יכולים לעשות עבורם, עבור ירין שלי ועבור כולם. אני מייחלת שהסיוט הזה יסתיים במהרה ושאף משפחה נוספת לא תצטרך לחוות את הכאב שאנחנו חווים בכל שניה ביום. מייחלת שכולם, החיילים והחטופים יחזרו הביתה במהרה ובשלום".

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *