בית המשפט שחרר את עמוס לביא: "תעודת עניות למשטרת ישראל"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בית המשפט שחרר את עמוס לביא והותיר במעצר את השלושה הנותרים: "תעודת עניות למשטרת ישראל".

צילום תמונה ראשית: רחובות ניוז)

שוטר ימ"ר מרכז הבחין אמש (שלישי) בשיירת האבטחה של עמוס לביא ולטענתו אחד הרכבים חצה באור אדום, השוטר עצר את הרכבים בכביש 42, לאחר מכן הגיע מפקד הימ"ר בעצמו לביתו של עמוס לביא ברחובות. לטענת השוטר, בזמן שעצר את השיירה, מספר נוסעים ניסו לתקוף אותו ושברו לרכבו פנס ומראה. לאחר הגעת שוטרי היחידה המרכזית, החליטו השוטרים לעכב לחקירה את עמוס ושלושה מאנשיו שלכאורה נצפו בוידאו וזוהו על ידי אחד השוטר הקורבן. בתום הדיון החליטה המשטרה להאריך את מעצרם ולפני זמן קצר הובאו ארבעתם לדיון. בפתח הדיון עו"ד תמיר סננס שייצג את עמוס לביא, לדעת מה הסיבה שהוא נעצר וטען: " עמוס למעשה זה שהרגיע מהסלמה, לא היה מעורב ואף השוטרים אמרו לו שהוא לא מעורב, ישבו אצלו בבית ואמרו לו במפורש שהוא לא קשור לחשדות שמייחסים לכולם".

מימין: עורכי הדין עומר גואטה ותמיר סננס
מימין: עורכי הדין עומר גואטה ותמיר סננס

עו"ד עומר גואטה שמייצג את שלושת החשודים הנוספים: " זו תעודת עניות למשטרת ישראל לבקש מעצר של אדם בתיק של חבלה ברכב. לא נתקלתי עוד בבקשת מעצרו כזו ואני מבלה יום יום באולמות המעצרים".

עמוס קם מכסאו והוסיף: " השוטרים אמרו לי שהם מעריכים אותי בקטע של כבוד ואמרו לי שאני באמת לא קשור, לא מבין  על מה עצרו אותי".

אישתו של עמוס הוסיפה: " יש לו גם לב זהב, לא רק פנים יפות".

השופטת וישינסקי: " יש לך כזה בייבי פייס, אני מאמינה וראיתי שאין לך חלק בזה".

 

בסיום הדיון החליטה השופטת וישינסקי לשחרר את עמוס לביא לביתו בתנאי מעצר ולהותיר את שלושת החשודים הנוספים במעצר עד מחר בצהריים. "ארבעת החשודים נעצרו בגין גרימת נזק לרכבו של הקורבן (השוטר), במסמך הסודי מצאתי חשד סביר לפיו החשודים 1-3 בביצוע העבירות המיוחסות להן, אפנה לסרטון שהוצג לי הטלפון הסלולרי על ידי נציג היחידה המבקשת. שחרורם בשלב זה מוקדם לחלופת מעצר סבורה אני כי ההתנהלות המיוחסת לחשודים אינה התנהלות נורמטיבית ואף אינה התנהלות המאפשרת עצימת עיניים והמשך חקירה כאשר הם מחוץ למעצר".

באשר לעמוס לביא הורתה השופטת לשחררו, המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע אולם השופטת דחתה את הבקשה על הסף: "לא מצאתי בחומר הראיות ראיה המלמדת על מעורבותו של החשוד באירועי דנן".

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *