בכל שנייה פקח חניה: רחובות מדורגת במקום השביעי בארץ במספר הבדיקות שערכו הפקחים בשנת 2017

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

לפי נתוני פנגו מספר בדיקות פקחי החניה העירוניים זינק פי 2.5 בחמש השנים האחרונות.  על פי התקציב העירוני לשנת  2018 שוק החניה ברחובות מגלגל כ-16 מיליון שקל בשנה, לא כולל הקנסות. פארק המדע והמרכז הרפואי קפלן נמנים באזורים המבוקשים  ביותר לחניה בישראל.

אצל רבים מאיתנו נושא החניה גורם לכאב ראש לא קטן.במיוחד שנושא מצוקת החניה רק מחמיר כל חודש בחודשו ,לא מעט בשל הגידול הניכר בכלי רכב חדשים שעולים על הכבישים. תוסיפו לכך את העובדה שיותר עיריות מעדיפות להפוך כל פיסת חניון ציבורי למבנה נדל"ן המניב בסופו של יום דמי חניה וקנסות.

אם חשבתם לרגע כי מצוקת החניה תגרום למישהו בעירייה לזוז בכיסא לנוכח המצב,?אז יש לכם טעות גדולה. אחד ממקורות התקציב שנלקח בחשבון בעיריית רחובות שיער, כי אגף פיקוח התנועה והשילוט בעירייה מכניס מדי שנה סכום של כ-16 מיליון שקל לקופה . והביקוש הגובר למקומות חניה, לא חמקו מעיני הגורמים הרלוונטיים בעיריות, והן החליטו להעלות הילוך בבדיקת רכבים ע"י פקחים בשנת 2017. בכל פעם שפקח בא לבדוק רכב הוא שולח קריאה אל אפליקציות החניה, שפנגו היא הדומיננטית בהן בישראל. מפילוח הנתונים עולה כי עיריית רחובות מדורגת במקום השביעי בבדיקות הפקחים ב–2017,כאשר השיאנית היא עיריית ירושלים. במקום השני תל אביב ואחריה בני ברק.

כדי לחדד את האוזן ,על פי הנתונים עולה כי   מתבצעת בדיקת פקח בכל שנייה, אם בוחנים את טווח השעות שבו נגבה תשלום על חניה במרבית הרשויות המקומיות הגדולות בישראל (7:00–19:00). במילים פשוטות , עולה כי מספר בדיקות הפקח גדל מהר יותר ממספר כלי הרכב.

בפנגו מסבירים את הגידול במספר בדיקות הפקח בהגברת האכיפת ברשויות וכן בהצטרפות של רשויות נוספות להסדרי חניה בכחול־לבן. בנוסף עיריית רחובות הסירה לחלוטין בראשית 2017 את כל המדחנים משטחה.

עוד נמסר מפנגו כי החודש העמוס ביותר לחניה אשתקד היה באוגוסט,זאת למרות שמדובר בחודש שבו ישראלים רבים יוצאים את הארץ לחו"ל.ומקומות עבודה רבים עורכים חופשה מרוכזת בשל החופש הגדול . נתון מעניין מגלה כי זמן החניה הממוצע של נהג ישראלי המחנה בכחול לבן עומד על שעה וחצי ,כאשר השעה הנחשבת לעמוסה ביתור היא בין 11:00 ל- 12:00

מנתוני  החניה של פנגו, המסייע לנהגים לאתר חניה פנויה בקרבת יעד הנסיעה, עולה כי האזור הכי מבוקש לחניה בישראל הוא קניון איילון בעיר רמת גן כאשר במקום השמיני והתשיעי שניים מעיר רחובות,פארק המדע ומרכז הרפואי קפלן.

קפלן

מרכז רפואי קפלן בין עשרת האזורים וברחובות המבוקשים לחניה בישראל

מנתוני הפעלות החניה של פנגו בכלל חניוני ישראל אפשר ללמוד כי עומס הפעלות החניה בחניונים מתחיל ב–11:00, ונמשך עד שעות אחר הצהריים.

יש לזכור  כי טבלת החניונים המבוקשים ונתוני צייד החניה מרמזים על מוקדי המסחר והתעסוקה החזקים ועל אזורים שבהם יש תנועה מרובה של נוסעים מהעיר ובעיקר מחוצה לה (שלא בתחבורה ציבורית או רגלית). זהו מידע שעשוי להיות בעל חשיבות עבור אנשים המתכננים להקים עסק, בעלים של בתי קפה וכדומה. והן עבור עיריות הרוצות למשוך יזמים ומפעלים לשטחה המסחרי ואם נשפוט על פי הנתונים של חב' פנגו,רחובות היא העיר השנייה מחוץ לגוש דן בביקוש חניה באזור מסחרי (פארק המדע) .

חשוב לציין שחברות הטכנולוגיה, כמו פנגו וסלופארק המתחרה, מרוויחות עמלה של כ–1.5% מכלל התקבולים, שעוברים ברובם לרשות המקומית.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *