במשטרת ישראל נערכים לקראת ערב תחילת השנה האזרחית החדשה 2020

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

קרוב ל-10,000 נהגים נתפסו בהשפעת אלכוהול/סמים בשנת 2019, אגף התנועה נערך לקראת ערב תחילת השנה האזרחית החדשה 2020

במהלך השנה האחרונה המשיכו שוטרי משטרת ישראל במגמת עלייה באכיפה נגד עבירת הנהיגה בהשפעת אלכוהול/סמים. מניתוח הנתונים באגף התנועה עולה: בשנת 2017 כולה נתפסו 8,428 נהגים בהשפעת אלכוהול/סמים, לעומת שנת 2018 שבה נתפסו 9,361 נהגים, בשנת 2019 נתפסו 9,774. מנתונים נוספים שיש בידנו עולה כי, בערב הסילבסטר בלבד נתפסו בשנת 2017, 127 נהגים בהשפעה, לעומת ערב הסילבסטר ב-2018 שבו נתפסו 139 נהגים.

יוצאים לבלות? שותים אלכוהול? שימו לב! במסגרת ההיערכות לקראת ערב השנה האזרחית החדשה, אגף התנועה מתגבר את כוחותיו בפריסה ארצית במאות שוטרים ומתנדבים, אשר ימוקמו בסמוך לאזורי הבילוי ובצירים המובילים, תוך שימוש במחסומים מדלגים ועמדות בידוק, במטרה לבצע אכיפה ממוקדת ובאפס סובלנות, כלפי עבירות מסכנות חיים ובריונות בדגש לאיתור נהגים בהשפעת אלכוהול/סמים. לצד זה שוטרי אגף התנועה ינהלו ויזרימו את התנועה כחלק ממתן שירות לציבור משתמשי הדרך.

נהגים היוצאים לבלות תוך שתיית אלכוהול ועולים על הרכב באופן רשלני מתוך ידיעה מוחלטת כי הדבר מסכן אותם ואת כלל משתמשי הדרך, מבצעים עבירה חמורה ומגבירים משמעותית את הסיכויים להיות מעורבים בתאונת דרכים. משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים לשמור על ערנות וריכוז במהלך הנהיגה, ולא לנהוג לאחר שתיית משקה אלכוהול.*

לצד פעילות האכיפה וכשירות לציבור, יוצבו עמדות בידוק והסברה באזורי הבילוי, אשר יאפשרו לנהגים לבדוק את רמת האלכוהול בטרם יעלו לרכב, ובכך למנוע את העבירה וסיכון חיי אדם. מטרת פעילות האכיפה מצד אחד, לאפשר לחוגגים להגיע ליעדם בשלום ומצד שני, לאתר נהגים הפוגעים בביטחון הנהגים הנורמטיביים בכבישים ולהעמידם לדין.

דגשים לציבור הנהגים:

עצירת הרכב בשולי הדרך אסורה- בעת תקלה טכנית ברכב או כל צורך אחר לעצירה יש להימנע ככל שניתן מעצירה באמצע הדרך ולפנות במהירות את הכביש, עצירה או חניית הרכבים בשוליים מהווה סכנה ממשית לחיי אדם. השוליים הינם חלק מהכביש והעצירה מותרת רק במקרה חירום, מומלץ לנהגים לעצור במפרצי חנייה מוסדרים או בתחנות הדלק להתרעננות.

היסח הדעת- ציבור הנהגים מתבקש לנהוג עפ"י חוקי התעבורה ולהימנע משימוש בטלפונים ניידים בזמן נהיגה, ידוע כי יש קשר ישיר בין תאונות דרכים לבין עבירות היסח הדעת. שוטרי אגף התנועה יפעלו בניידות גלויות וסמויות במטרה לבצע אכיפה אפקטיבית וממוקדת נגד עבירות אלה, על מנת להרתיע את הנהגים ולהשפיע בצמצום תאונות הדרכים.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *