בשורה חשובה לשחקני וקבוצות הכדוריד

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הוועדה למעמד השחקן באיגוד הכדוריד יוצאת לדרך באופן רשמי. איגוד הכדוריד מפרסם לראשונה את תקנון הוועדה, ובכך מיישר קו עם המגמה שהחלה בתחום מעבר שחקנים בין קבוצות בעקבות "חוק בוסמן" הידוע.ליו"ר הוועדה מונה ראש עיריית רחובות לשעבר, יעקב סנדלר, שהינו בעל רקע וניסון עשיר בענף הכדוריד

מנגנון הוועדה מחולל שינוי חיובי וטבעי במעמד השחקן ויתרום תרומה משמעותית לשיחרור והעברת שחקנים ובוא בזמן מתן ודאות לקבוצות שאכן יקבלו תמורה בעד ההשקעה האין סופית הנדרשת בטיפוח, גידול ועיצוב דור שחקני העתיד של הענף.
הוועדה למעמד השחקן הוכיחה את עצמה בענפי הספורט השונים, בעיקר בתחום הכדורגל בארץ ובעולם, וליו"ר הוועדה מונה יעקב סנדלר, שהינו בעל רקע וניסון עשיר גם בתחום זה. לוועדה מונו דיינים בעלי רקע וניסיון רלוונטי בתחום, אורי אפק, לירון גולדנברג ו אשר שור.

סנדלר, בעברו שחקן כדוריד בהפועל רחובות ובנבחרת ישראל, שימש כראש העירייה השביעי של רחובות, הוסמך כמורה בכיר לחינוך גופני ולגיאוגרפיה, בין תפקידיו הרבים היה חבר הוועדה לתוכניות לימודים במשרד החינוך, מחקרים בנושאי חינוך גופני וספורט ומחבר ספרי לימוד בכדוריד. הוא כיהן כחבר ועדת הפרס לספורטאים מצטיינים במשרד התרבות והספורט; חבר הוועד המארגן למכביה ה-16; ב-1999 היה חבר ועדת החזון לספורט במשרד התרבות המדע והספורט. בשנים 2000-1999 שימש יו"ר הוועדה לפיתוח הספורט ההישגי בתל אביב, ועד 2004 עמד בראש היחידה לספורט הישגי ביוזמתו של שר התרבות והספורט מתן וילנאי ועוד תפקידים רבים ואחרים.


יעקב סנדלר-בפעולה נגד היפנים ברחובות(הלל ורד)

התקנון של הוועדה מגדיר את תהליכי שחרור והעברת השחקן, אופן הפניה לוועדה, תהליך ניהול הליך עד קבלת החלטה, ואולי חשוב מכל, התקנון קובע רף כספי ובכך לקבוצות יהיה עוגן ודאות שמאמץ של שנים, של טיפוח, של עיצוב, של חינוך במחלקות הנוער והילדים לא יירד לטימיון. כך תהיה גם ודאות כלכלית בבנית תשתית בתהליכי גידול וטיפוח שחקנים. ההשקעה של הקבוצות בדור העתיד היא מנוע הצמיחה לענף, ואין כאן קיצורי דרך.
התהליך של הקמת הוועדה הסתיים לאחרונה לאחר תהליך בחינה, בדיקה וניסוח של התקנון ובחירת חברי הוועדה על מכלול ההיבטים ומיושם כעת לקראת חלון העברות העיקרי בין עונות המשחקים 2016-2017 ל-2017-2018. המהלך הבשיל כעת בהובלת ההנהלה החדשה בראשותו של היו"ר עו"ד טל לביא. מדובר במהלך המוגדר כאחד החשובים והדומיננטים לקידום הענף בשנים האחרונות ואמור לסייע משמעותית בעמידה ביעד שהציבה לעצמה ההנהלה החדשה, הכפלת מספר השחקנים תוך חמש שנים.


סנדלר עם חברי הוועדה
המטרה היא לייצר ודאות, להקל על שחקנים ועל הקבוצות להגיע לסיכומים בצורה ברורה, יעילה והמהירה ובנוסף מתן זריקת עידוד ל "שוק" ההעברות השחקנים, ובמקרה של מחלוקות מתווה לפתרון מהיר ויעיל על ידי פנייה לוועדה למעמד השחקן בה מכהנים דיינים בעלי ניסיון מוכח ורלוונטי.
עו"ד טל לביא יו"ר האיגוד הוסיף: "זו בשורה לענף כולו, לשחקנים ולקבוצות. חבריי הנהלת האיגוד בראשותי מתרגשים ומברכים. אנחנו מיישמים את המנדט שקיבלנו, מיישרים קו עם מגמות ברורות בעולם הספורט בארץ ובעולם, מצעידים בבטחה את הענף קדימה לעבר עידן חדש וטוב יותר, ועמידה ביעד של הכפלת מספר השחקנים בחמש השנים הקרובות".

צילום: עמית שיסל איגוד הכדוריד

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *