בשורה להורי רחובות: גם תלמידי ג' יהנו בחופשת הקיץ ממסגרת חינוכית בעלות בסיסית

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

משרד החינוך ממשיך לקחת אחריות על התלמידים גם בחופש הגדול ומרחיב את התוכנית גם לכיתות ג'
גם בחופשת הקיץ הקרובה יוכלו תלמידי כיתות א', ב' והשנה גם ג' ליהנות ממסגרת חינוכית בעלות בסיסית בלבד.
המשמעות: הקלה בנטל התשלומים של ההורים של עד כ- 1,000 ₪


.בימים הקרובים יפרסם משרד החינוך קול קורא לרשויות המקומיות ביניהם רחובות להירשם לתכנית. כל רשות ורשות תפרסם את מועדי ואופן הרישום להורים.
"בתי ספר של החופש הגדול", יפעלו מה- 1 ביולי ועד ה- 21 ביולי, בין השעות 08:00 – 13:00, במשך חמישה ימים בשבוע (א-ה).
בתי הספר יפעלו בכל רחבי הארץ בבתי הספר בחינוך הרשמי ובחינוך המוכר שאינו רשמי (מוכש"ר), בהנחיית צוותי הוראה, מדריכים בוגרים, מדריכים צעירים ומדריכי קרב. מדריכי קרב ישולבו בבתי הספר בהם פעלו במהלך כל השנה.

השנה צפויים להשתתף בתכנית כ- 450 אלף תלמידים מכל רחבי הארץ בכיתות א'-ג' .
מסגרת הפעילות:
בתי ספר של החופש הגדול" יפעלו עד ה- 21 ביולי מהשעה 08:00-13:00
יתקיימו פעילויות תרבות, העשרה לימודית, חוגים, ימי שיא בנושאים ערכיים
הנושא המרכז השנה הוא "ירושלים"

"בתי הספר של החופש הגדול" יעסקו השנה בנושא "ירושלים" ויכללו התנסויות חווייתיות, למידה מגוונת באמצעות חוגי העשרה, ספורט, חינוך סביבתי ומעורבות חברתית, למידה באמצעות מרכזי למידה אינטראקטיביים, מועדון קריאה וסדנת כתיבה יוצרת. כמו כן, ישולבו בפעילויות ימי שיא סביב נושאים ערכיים.

התכנית תקל על נטל התשלומים של ההורים ותחסוך לכל משפחה סכום כולל של עד כ- 1,000 ₪, לילד. התכנית מעניקה שוויון הזדמנויות ותאפשר להורים להמשיך בשגרת יום עבודתם.

עלויות להורים:
העלות להורים תתבצע בהתאם לאשכול הסוציואקונומי:

רשויות באשכולות למ"ס 1-4 לדוגמא: ירושלים, רמלה, עכו, נצרת, לוד, אום אל פאחם, רהט – משרד החינוך משתתף במימון מלא של התכנית המופעלת. ההורים אינם משתתפים במימון התכנית.
רשויות באשכולות למ"ס 5-7 לדוגמא: אשדוד, אשקלון, חיפה, נתניה, ראשון לציון, זבולון, מעיליא – בנוסף להשתתפותו של משרד החינוך במימון התכנית תהיה השתתפות של הורים, כאשר גובה השתתפותם של ההורים בעלות התכנית הוא 300 ₪ לכל תלמיד משתתף, לכל פרק הזמן.
רשויות באשכולות למ"ס 8-10 לדוגמא: הוד השרון, הרצליה, כפר סבא, מודיעין, תל אביב-יפו, בנוסף להשתתפותו של משרד החינוך במימון התכנית תהיה השתתפות של הורים. גובה השתתפותם של ההורים בעלות התכנית באשכולות אלו הוא 450 ₪ לכל תלמיד משתתף לכל פרק הזמן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *