גביהו טגנה:"פעם ראשונה שדקרתי"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

טגנה דקר למוות באוקטובר בסמוך למתנ"ס בשכונת קריית משה והורשע בהריגה. בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע את אותו, לפי הודאתו ובמסגרת הסדר טיעון, בהריגת ברוך אנבייה ז"ל ירד סעיף של שיבוש הליכים.כך שהעונש יכול להגיע למאסר של 20 שנה.

על פי כתב האישום המתוקן, שהוגש היום (שני) על ידי עורכת הדין קרן לוי, בין טגנה לבין המנוח ברוך אנבייה (18) הייתה היכרות קודמת והשניים התגוררו בשכונת קריית משה ברחובות ורק מספר בניינים הפרידו בין השניים. ב-20 באוקטובר 2016, בסביבות השעה 03:00 לפנות בוקר, שהו טגנה, בת זוגו, חברתה ואחרים, בהם המנוח וחברו, ברחבת המתנ"ס בשכונה וישבו על אחד הספסלים במקום.
טגנה נשא סכין מטבח, ובשלב מסוים החל דין ודברים בין חברת בת הזוג של הנאשם לבין חברו של המנוח, תוך שהחברה מטיחה האשמות בחברו של המנוח הנוגעות גם למנוח. מיד לאחר מכן עזב חברו של אנבייה את המקום.
זמן קצר לאחר מכן באזור השעה 03:45 שבו למקום אנבייה וחברו. עם הגעתם התחדשו חילופי הדברים בין המנוח וחברו לבין חברת בת הזוג של טגנה בנוגע להאשמות שהעלתה נגדם. בהמשך החלו אנבייה ובת זוגו של הנאשם להתקוטט תוך חילופי דברים שכללו גם מהלומות. בעת שהשניים מתקוטטים, התערב טגנה ודקר את המנוח באמצעות הסכין שלוש דקירות, פצע אותו בגופו וגרם לו לחתכים נוספים. מיד לאחר מכן נטל טגנה לידיו אבן, חזר אל המקום בו שכב אנבייה, השליכה לעברו ונמלט מהמקום. במהלך הימלטותו, השליך את הסכין ששימשה אותו בביצוע המעשה. אנבייה שנפצע באורח אנוש מהדקירות נפטר מפצעיו זמן קצר לאחר מכן בבית החולים קפלן בעיר.

גביהו טגנה: הסדר טיעון בהריגה
"רציתי לדקור ביד, אבל ברוך זז לכיוון שלי תוך הטיה של הגוף ואז אני דקרתי אותו בגוף ועוד דקירה לכיוון היד. חברה שלי קמה, דקרתי אותו שלוש דקירות, ברחתי, הלכתי לכיוון הבית, זרקתי את הסכין. על הבגדים לא היה דם, גם בדקירות לא ראיתי. אני לא תכננתי את זה". כשטגנה נשאל על הלבנה שזרק לכיוון אנבייה, הוא השיב כי אינו זוכר זאת: "הייתי בשוק, זאת פעם ראשונה שדקרתי".ציין טגנה בעדותו והוסיף את הנסיבות שהביאו אותו לפעול כך "שמעתי צעקות, שמעתי את החברה שלי צועקת 'איה, איה'. הסתובבתי וראיתי את ברוך יושב עליה ונותן לה אגרופים. דחפתי אותו תוך שאני עדיין עם הסכין. הבחנתי שיש לו משהו מנצנץ ביד, חשבתי שיש סכין ונתתי לו דקירה".

ברוך אנבייה, נדקר 3 פעמים ואף הושלכה אבן לעברו
מפרקליטות מחוז מרכז נמסר: "טגנה דקר את המנוח שלוש דקירות באמצעות סכין, פצע אותו בגופו, גרם לו לחתכים נוספים ואף השליך לעברו אבן, בעוד המנוח שוכב על הקרקע. מיד לאחר מכן נמלט טגנה מהמקום והשליך את הסכין שבעזרתה דקר את המנוח. אנו מבקשים להשתתף בצערה של משפחת המנוח".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *