גזר דין מתחשב! קנס בסך עשרת אלפים שקלים לבעל מרכול שהפקיע מחירים של מוצרי יסוד בחריגה גבוהה מאוד!

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

גזר דין מתחשב! בעלים של מרכול שמכר מוצרי יסוד באחוזי הפקעה גבוהים במיוחד של 146.64 אחוז מעל למותר בחוק, הורשע ונקנס בעשרת אלפים שקלים.

בעל המרכול נתפס בעת ביקורת פתע שערכו אנשי משרד הכלכה והתעשייה באוגוסט אשתקד. בביקורת רכשה המפקחת אליאנה דותן ארבעה מוצרים, גבינה לבנה 5 אחוז שומן 250 גר' שמחירה המירבי בחוק לאותו יום עמד על 4.90 שקלים, למפקחת נמכרה הגבינה ב- 6.90 שקלים, הפקעה של חמישים אחוז. עוד רכשה קרטון חלב ליטר אחד בשישה שקלים שמחירו בחוק עמד על 5.75 שקלים, הפקעה של 4.4 אחוז. גם גיל שלושה אחוז שומן שלצרכן אמור היה לעלות 1.40 נמכר למפקחת ב- 2.50 שקלים, ההפקעה היא 78.6 אחוז. המוצרה האחרון הוא שמנת חמוצה שמכירה עמד על 2.20 שקלים ונמכר ב- 2.50 שקלים שזו הפקעה של 13.64 אחוז.

בעל הרכול התמודד עם כתב האישום כאשר התביעה דרשה לקנוס אותו בשלושים אלף שקלים. היום (שלישי) נערך דיון נוסף בבית משפט השלום אצל השופטת אפרת פינק. בעל המרכול בן ה-26 סיפר במהלך הדיון כי הוא בקושי מצליח להתפרנס ובנוסף חזר בו מהודאתו הראשונה בה טען שלא הוא זה שמכר את המוצרים באותה ביקורת של אליאנה דותן אלא אחיין שלו שהחליף אותו. בעל המרכול בבית המשפט " אני מתנצל על מה שהיה, אם אפשר להתחשב בעונש, אני יחסית חדש בעסק. אני מרוויח בין 5.000 ל- 10.000 אלפים שקלים בחודש, אני חדש יחסית בתחום הזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *