דוברות עיריית רחובות: תו חניה לנשים בהריון- גם במייל

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

לפני כשבועיים יצאה עירית רחובות בפיילוט ייחודי בישראל: חניה לנשים בהריון בלבד.על מנת לקבל את התו היה עליהן להגיע לאגף התנועה להציג אישור רופא, אישור מגורים בעיר ורשיונות. על מנת להקל על הנשים הנזקקות לתו ולאור העניין הגדול מהשבוע ניתן לשלוח את כל האישורים במייל- ולקבל את התו במייל וגם בדואר לאחר מכן.

נשים רבות בישראל נתקלות במצב הזה: בהיותן בהריון מתקדם, דווקא כשכבד להן ולא נוח, הן נאלצות לחנות רחוק מבניינים ומוסדות ומקומות עבודה וללכת מרחק מכביד במצבן, בשל מצוקת חניה או העדר חניות פנויות בסמוך למקום.
בעריית רחובות יישמו פיילוט חדשני בישראל שנועד להקל על חייהן: נשים בהריון יוכלו לחנות בחניות השמורות רק להן.
הפיילוט זכה לחשיפה רבה בקנה מידה ארצי ולתגובות נלהבות ברשתות החברתיות. מרשויות מקומיות רבות פנו לעיריית רחובות על מנת לקבל את הפרטים והנוהל כדי להעתיקו לתחומן.

מקורה של היוזמה הייחודית בפניה של אשה בהריון לסגן ראש העיר מתן דיל. אירית ענקי אהרוני פנתה למתן דיל בשל הקושי במציאת חניה קרובה לבניינים ומוסדות, בבקשה לסייע בפתרון שייקל עליה.
עם פרסום היוזמה פנה יובל רוזנברג תושב העיר לסגן ראש העיר מתן דיל בבקשה להקל עוד על נשים בהריון ולאפשר להן לשלוח את המסמכים במייל ולקבל את התו במייל. גם הפעם סגן ראש העיר מתן דיל הרים את הכפפה יחד עם ליאור שוקרי מנהל אגף תנועה,שילוט ופיקוח וראש העיר רחמים מלול כמובן אישר את היוזמה ונתן את ברכתו. כך לא תצטרכנה הנשים להגיע לאגף התנועה אלא לשלוח ולקבל את התו- מהבית.

נשים רחובותיות יוכלו ליהנות מהזכות הזו לאחר שיקבלו תו מתאים באגף התנועה עם הצגת אישור רופא, התו בתוקף ל16 שבועות כך שהן יוכלו ליהנות ממנו גם לאחר הלידה על מנת להקל עליהן גם בשבועות הראשונים המצריכים בדיקות עם התינוק/ת והתנהלות עם עגלה.
לצורך קבלת התו יש להציג בפני אגף התנועה רשיון נהיגה עש המבקשת, רשיון רכב על שם המבקשת או עש בן הזוג, תז עם ספח המוכיח כי היא תושבת העיר (או חוזה שכירות), וכן אישור מרופא/ה המאשר כי היא בחודש שביעי או יותר. לאחר בדיקת המסמכים ובמידה ויש אישור, יישלח התו במייל להדפסה ושימוש, ובמקביל יישלח בדואר.
בקשות יש להעביר למייל של אורית אביקזר באגף התנועה [email protected].

סגן ראש העיר, עו״ד מתן דיל: ״אני מודה ליובל רוזנברג על פנייתו, אשר תאפשר להקל עוד על נשים בהריון בעיר, ולאגף התנועה על ההירתמות המהירה והסדרת הנושא״

מנהל אגף תנועה שילוט ופיקוח, ליאור שוקרי: ״ חלק מתפקידנו הוא להקל בכל הקשור לחניות בעיר, מעבר לאכיפה. שמחנו להיענות לבקשה ואנו עומדים לשירות התושבות והתושבים״

3 החניות הכלולות בפיילוט ממוקמות בסמוך למרפאות מרכזיות בעיר (רח בנימין, רח סמילנסקי ו שד׳ חן), נצבעו בוורוד והוצב לידן השילוט המתאים.

העירייה תאכוף את הנושא ותחלק דוחות במידה ורכב שאינו נושא תו של אשה בהריון יחנה במקום

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *