דיור מוגן "נוה עמית" רחובות מרכין ראש ומתייחד עם זכר הנופלים במערכות ישראל

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

דיור מוגן "נוה עמית" רחובות מרכין ראש ומתייחד עם זכר* הנופלים במערכות ישראל ופעולות האיבה. 

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, מהקשים והמורכבים שידעה מדינתנו. זיכרון בעת מלחמה, ארץ שעודנה מדממת ובוכיה על השבר הגדול שפקד אותה.

בדיור מוגן "נוה עמית" רחובות, ציינו את אירועי הזיכרון בשיחתו של אל"מ רמי בוסי, תושב רחובות, שלחם במלחמות ישראל. בוסי סיפר את סיפורי הגבורה משלל המלחמות שלחם בהן, חלק את זכרונותיו עם הדיירים, שחלקם אף נדהמו לגלות כי בעברו פיקד על בני משפחתם. ¹לאחר מכן, התקיים ערב שירי לוחמים עם הזמרת לוטם ורטמן.

גולת הכותרת היתה הטקס המרכזי שהתקיים במעמד הדיירים, העובדים והמשפחות השכולות של הבית.
את הטקס ליוו הזמרים: יותם מהלר וענהאל סירא שפרטו על נימי הנפש בקול פעמונים .

טקס שלא הותיר עין יבשה.

שהעלה על נס את נופלי מלחמת ההתשה, יום הכיפורים ושלום הגליל,
יחד עם נרצחי הנובה וישובי עוטף עזה.  את הנופלים במערכות ישראל בימים של הקמת מדינה ואת הנרצחים לאורך כל השנים בפעולות האיבה. בתפילה חרישית וכנה להשבתם של החטופים ולחזרתם לשלום של כל החיילים והחיילות העומדים על משמר ארצנו.

לדברי מרינה זורלה מנהלת הבית: "אין כמעט אחד שאין לו את הזיכרון והחלל הפרטי שלו וכגודל הכאב והאבידה כך משמעות הציווי "במותם ציוו לנו את החיים", האבל הזה קשור בעבותות , בפלא ההיסטורי שנקרא מדינת ישראל ובניצחונה בשדות הקרב והשלום..

השנה פקד אותנו אסון שמבשר על מציאות קשה וחדשה, מאז הקמת מדינת ישראל ולמרות האיומים והאתגרים שעוד עומדים לפנינו, הרי שקיומה של מדינת ישראל אינו מוטל בשום ספק.. "

צילום: הדר אפשטיין

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *