האיש החזק בעיריית רחובות רמי מדהלה בראיון ללא פילטרים

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בלי פילטרים! ראיון חג עם יו"ר ועד עובדי עיריית רחובות רמי מדהלה: "אין לי שום דבר נגד משה כהן ההפך, אנחנו חברים…עובדי העירייה צריכים לקבל צל"ש".

ברוח החג וברוח הבחירות המתקרבות לוועד העובדים בעיריית רחובות, הצלחנו לתפוס את רמי מדהלה לראיון לפני החג בו שאלנו אותו על האתגרים איתם הוא מתמודד, על הדרך שלו בעירייה וגם על המועמדים שלו ברשימה.
ראיון בלי פילטרים עם האיש הכי חזק בעיריית רחובות.
הוא התחיל לעבוד בעיריית רחובות בתור מלווה למשמרות זהב וטיפס עם השנים עד לתפקידו הנוכחי כמנהל אגף השכונות, מאז שנת 2015 הוא מכהן גם כיו"ר ועד העובדים שכולל כיום 3,300 עובדים. רמי נחשב לאיש החזק בעיריית רחובות והוא גם חבר בהנהגת ההסתדרות.
השנה יש לו רשימה עם הרבה פרצופים חדשים, ביניהם נשים רבות ויש לכך גם סיבה – חלק מהאנשים ברשימתו נאלצו לצאת ממנה בשל התקדמות בתפקיד וחתימה על חוזה אישי מול העירייה מהם שלמה ידעי, מנהל אגף התחזוקה, ערן יחיא, מנהל אגף שפע ואופיר עותמי, סגן מנהל אגף שכונות, שעל פי כללי משרד הפנים אין באפשרותם לכהן כחברי ועד, כי עובד שמועסק בחוזה אישי נתון לניגוד עניינים כאשר הוא כפוף לפיטורים על ידי ההנהלה ועשוי להעדיף את טובתו האישית על פני טובת כלל העובדים, והיא עשויה להשפיע על החלטתו לצאת למאבקים למען העובדים".

ספר לי על ההרכב החדש של רשימת "אחדות" לוועד העובדים.
"הרשימה שלי היום משלבת גם אנשים ותיקים שהיו איתי מההתחלה וגם עובדים חדשים.
המסה הגדולה של העובדים בעירייה הם מתחום החינוך – סייעות, מזכירות, אבות בית ומנקים, השתדלתי לתת ייצוג של עובדים מהחינוך וגם יותר ייצוג נשי".

יש משבר בגיוס של עובדים בתחום החינוך, במיוחד סייעות, איך אתה מתמודד איתו?
"קודם כל חשוב לי לומר שמה שעומד לנגד עיני היום הוא לסיים את הסכם השכר של הסייעות שיוביל לשיפור משמעותי בכל הארץ. כולנו חשופים בתקשורת למשבר בתחום, זה משבר ברמה לאומית וטוב עשו משרד האוצר, השלטון המקומי וההסתדרות כשהפשילו שרוולים ושמו את הדברים על השולחן.
הנושא היה מאוד מורכב, אין בארץ אחידות בתנאי ההעסקה, ברחובות סייעות גנ"י עובדות ב- 100% משרה עד 14:45, בראש העין עד 15:30 ויש ערים שהן עובדות עד 15:45, היינו צריכים להגיע להסכם שיישר את הקו בכל הארץ ולשפר את תנאי העסקה ואנחנו קרובים לזה מאי פעם".
אבל בעיריית רחובות ספציפית איך מתמודדים עם המשבר?
"ועד חזק אמור לתת לעובדים ביטחון במקום העבודה, הוא יודע לייצג אותם ולשמור על הזכויות שלהם ולצד זאת להשיג בשבילם הישגים. אני זיהיתי אצלנו ברחובות בעיה של שיעור תעסוקה נמוך מאוד בחינוך המיוחד, הייתה זליגה של אנשי חינוך מהחינוך המיוחד לחינוך הרגיל. הגענו כוועד להסכם מול הנהלת העירייה לתת לעובדי ועובדות החינוך המיוחד אחזקות רכב 500 ק"מ, זה ייחודי לנו כעירייה והדבר הזה ייצב לנו את המערכת. אצלנו הסייעות מקבלות יותר".

את ההסכם השיג עבור רוב העובדים בעירייה וכיום כל עובדי האגפים נהנים ממנו. הלאה, כך הוא מספר, נמצאות על שולחנו עוד משימות רבות, ביניהן המשך שיפור השכר של כל העובדים במגזר הציבורי, על מנת שיוכלו לגייס עובדים איכותיים למערכת.
"אנחנו נמצאים במשבר. חסרים לנו עובדים בכל הענפים – מחשמלאים ואינסטלטורים, אבות בית, מזכירות, אני מחשוב השכר נמוך והם לא רוצים לעבוד. אני שם את זה לנגד עיני – למצוא את הדרך, חוץ מזה שאני יו"ר, אני גם נמצא בהנהגת ההסתדרות, כדי שאוכל להציף את הנושאים האלו גם שם".
לדברי מדהלה, שכר העובדים היום לא מתגמל, "אני הכי אמיתי, עובד שבא אלינו עם תואר ראשון או תעודת הנדסאי חייב לעבוד בעבודה נוספת כדי להתפרנס בכבוד, בחוץ הוא יכול להרוויח שכר טוב יותר".

 

איפה נמצא האתגר הכי גדול שלך היום?
"להגדיל את מצבת כוח האדם בעירייה בהתאם לפיתוח העתידי של העיר ולכמות התושבים.
לבצע תוכנית ארגונית לעובדים יחד עם הנהלת העירייה.
אין פרופורציה לגודל האוכלוסייה ולכמות העובדים.
אנחנו קולטים 100 עובדים בכל שנה למערכת החינוך (סייעות) אבל בשאר האגפים לא.
אין לנו עוד מנהלי אזור בתברואה או עוד מפקחי איכות סביבה או רכזות כוח אדם במשאבי אנוש, וכל זה אני רוצה על מנת לתת שירות טוב יותר לתושבים ולדאוג לרווחת העובדים.
3,300 עובדים, איך עונים לכולם על כל בעיה שמתעוררת?
"כל לילה כשאני נכנס למיטה אני עושה חשבון נפש – מה עשיתי טוב, מה לא עשיתי טוב, קודם כל כלפי העובדים.
אני שואל את עצמי אם עמדתי בכל המשימות שלי, אם הייתי זמין לכולם, אם הספקתי לענות לכולם ועם יד על הלב, אני משתדל יום יום לעמוד במשימה הזו.
כל פניה אלי היא עולם ומלואו, אני יודע מה זה פרנסה של בן אדם, אני התחלתי לעבוד בעירייה כמלווה ילדים במשמרות זהב, אני יודע מה זה מצוקה. אני מזדהה ואני רואה עין בעין אנשים, אני גם יודע שהכיסא שאני יושב עליו הוא זמני – לפני היו וגם אחרי יהיו, אני פשוט רוצה במשמרת שלי להיות הכי טוב ולהצדיק את האמון שקיבלתי מהעובדים.

מה הסיפור עם משה כהן,, שבינתיים פנה לבית הדין ובשבוע הבא כידוע ייערך דיון ביניכם בעניינו, עקב רצונו להיבחר ולהיות חבר בועד העובדים?

"אין לי שום דבר נגד משה כהן, ההפך הוא הנכון – אנחנו חברים. אבל כפי שקובע תקנון ההסתדרות, עובד שמועסק בחוזה אישי נתון לניגוד עניינים כאשר הוא כפוף לפיטורים על ידי ההנהלה ועשוי להעדיף את טובתו האישית על פני טובת כלל העובדים וזה עשוי להשפיע על החלטתו לצאת למאבקים. כל נציג ועד עובדים צריך להיות נאמן לעובדים ולהם בלבד. כמו במקרה של חברי הועד האחרים שהבינו את הבעייתיות, כך אין שום סיבה שמשה לא יכבד את התקנון של ההסתדרות כמו כולם ויעמיד את אחדות הוועד ומחויבותו בסכנה. זה לא אישי, אבל תקדים כזה עשוי לפתוח את הסכר ולפגוע בכלל העובדים. אחת הסיבות המרכזיות שהצלחנו במאבקים שלנו עד היום, והצלחנו להיטיב את תנאי העובדים, היא העובדה שהוועד כולו מאוחד בדאגה בלתי מסויגת לעובדים ולאף אחד אין אינטרס שעשוי לפגוע בכך. אני בטוח שכל עובדי העירייה מבינים את זה".

איך העבודה שלך מול הנהלת העירייה נראית היום?

"אני מאמין בשיתוף פעולה עם הנהלת העירייה. אנחנו צריכים לתת לתושבים את השירות הכי טוב שיש, זה מה שעומד לנגד עיני, אני חושב שאם נדע לתת את השירות הטוב אנחנו נקבל את הפידבק מהתושבים ואנחנו רואים את זה גם היום. יש לנו עובדים טובים בעירייה ובשנים האחרונות הגענו יחד להישגים גדולים ויעידו על כך הפרסים שקיבלנו, בתחום החינוך, בתחום הניקיון, בתחום השיטור העירוני וגם בתחום המוכנות לחירום. אני רוצה להזכיר את האסון שהיה פה לפני שבועיים, עובדי העירייה צריכים לקבל צל"ש על התפקוד שלהם בזמן האסון.
שיהיה לנו רק בשמחות ולא באסונות. לסיום, אני גאה בעובדים ולכבוד הוא לי להיות יו"ר הועד שלהם, בשבילי הם שחקני נשמה!

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/DDOFX4aMYoKDNrqF3ryrIS

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *