הגדלת המחזור נמשכת: איסוף פסולת אלקטרונית גדולה מהמדרכות בימי פינוי הגזם

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הגדלת המחזור נמשכת: איסוף פסולת אלקטרונית גדולה מהמדרכות בימי פינוי הגזם

לאור ההיענות הגדולה של תושבי העיר בנושא מיחזור פסולת אלקטרונית והביקוש מצידם – כעת מרחיב אגף חזות העיר את השירות גם למכשירים אלקטרוניים גדולים, שייאספו בנפרד בימים בהם מפנים גזם וגרוטאות את הפסולת האלקטרונית יש להוציא באופן מסודר ומרוכז למדרכות בימים המיועדים להוצאת פסולת גזם וגרוטאות בכל אזור הפסולת האלקטרונית תיאסף בערב שלפני יום הפינוי

כזכור, לפני כשנה השלים אגף חזות העיר בעיריית רחובות את פריסת מתקני מחזור הפסולת האלקטרונית. מתקני המחזור מאפשרים לתושבים למחזר את החומרים האלקטרוניים הנמצאים ברשותם, כגון: מקלדות, טלפונים ישנים, עכברי מחשב, מיקסרים, כבלים, שלטים, סוללות ועוד מכשירים אלקטרוניים קטנים ובכך לשמור על איכות הסביבה.
מחזור הפסולת האלקטרונית בעיר הינו שיתוף פעולה בין עיריית רחובות ל"אקומיוניטי" תאגיד חברתי למחזור פסולת אלקטרונית הפועל בערים שונות ברחבי הארץ. מעבר לחשיבות הסביבתית, מיחזור פסולת אלקטרונית תורם לקהילה, כיוון שחלק נכבד מהפסולת ממוחזר ע"י עובדים עם צרכים מיוחדים של תאגיד אקומיוניטי באתרי טיפול שונים.
כעת מרחיב אגף חזות העיר את השירות גם למכשירים אלקטרוניים גדולים.
במהלך חודש יוני נערך פיילוט מוצלח בעיר לאיסוף פסולת אלקטרונית גדולה מהמדרכות, ע"י שני צוותים של טנדר ועגלה , אשר עברו ברחובות העיר באזורים ביום של הוצאת פסולת גזם וגרוטאות ואסף פסולת אלקטרונית גדולה שהוצאה לפינוי, והעבירה למחזור ע"י תאגיד אקומיוניטי.
הצוות שביצע את הפינוי מסר כי הייתה היענות גדולה מצד התושבים אשר קראו לצוות לאסוף את הפסולת האלקטרונית שיש ברשותם.

לאור הצלחת הפיילוט, מעתה תינתן האפשרות להשאיר פסולת אלקטרונית גדולה שלא נכנסת למכלי המחזור הקיימים, יחד עם הגזם והגרוטאות. הפסולת הזו תיאסף בנפרד מהגזם והגרוטאות ותועבר למחזור באקומיוניטי.
את הפסולת האלקטרונית יש להוציא באופן מסודר ומרוכז למדרכות בימים המיועדים בלבד, בהתאם לימי הוצאת פסולת גזם וגרוטאות בכל אזור.
רעילות הפסולת האלקטרונית היא הגבוהה מבין כל סוגי הפסולת ואחראית על כ-70% מסך אפקט הרעילות בכדור הארץ ולכן חשוב לאסוף ולמחזר אותה. פסולת אלקטרונית המושלכת לפח הרגיל (הירוק) סופה להיטמן באדמה, והחומרים המצויים בה (פלדה, נחושת, אלומיניום, ברזל וכספית) עלולים לחלחל למי התהום, לזהם אותם, ובכך לפגוע בכדור הארץ כולו.

ראש העיר רחמים מלול

רחמים מלול, ראש העיר: "מהפיכת המיחזור בעיר הוכיחה את עצמה, והתושבים הצביעו באמצעות הקילוגרמים שנאספים מדי יום, בכל תחום מיחזור אפשרי. כעת אנחנו מרחיבים את השירות גם לפסולת אלקטרונית גדולה. נמשיך לעשות הכל על מנת לשמור על הסביבה- ולעודד מיחזור בכל דרך אפשרית".

סגן ראש העיר יניב מרקוביץ'

יניב מרקוביץ', סגן ראש העיר: " רחובות ממשיכה להוביל שינוי דרמטי בכל הקשור למחזור וסביבה ותהיה בין הרשויות הראשונות בארץ שמפעילות קו פינוי נפרד לפסולת אלקטרונית גדולה. השירות החדש שמתחיל לעבוד באופן רישמי החודש ייתן מענה נוסף לתושבים שרוצים למחזר ויתקן מצב מעוות בו פסולת אלקטרונית מפונה יחד עם גזם ולמעשה נמנע הליך מיחזור. אני מבקש מהציבור להקפיד להוציא רק בימי הפינוי והצוות שלנו ידאג להפריד ולאסוף את הפסולת האלקטרונית שתלך ישירות למחזור".

 

חדשות רחובות ניוז

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *