הורים למתבגרים? לביה"ס העירוני להורים יש תכניות במיוחד בשבילכם

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
תמונת אילוסטרציה

קבוצת ריצה משותפת להורים ומתבגרים, סדנת חוק ומשפט להורים בעידן האינטרנט, וסדנה מיוחדת שתקרב את ההורים לעולמם של מתבגרים, כל אלו ייפתחו להורים תושבי רחובות החל מפברואר 2020

בית הספר העירוני להורים של החברה העירונית רחובות וחברת המועצה אורית שרגאי, מחזיקת תיק בית הספר להורים, משיקים שלוש תכניות חדשניות, המיועדות לענות על הצרכים הייחודיים של הורים למתבגרים בעידן הנוכחי.

לדברי אורית שרגאי, מחזיקת תיק בית הספר להורים: "בשנה האחרונה, מאז קיבלתי את תיק ביה"ס להורים, שקדנו יחד עם אודי קדם מנהל ביה"ס, אגף החינוך בעיריית רחובות והנהגת הורים העירונית, על הכנסת תכניות חדשות וייחודיות על מנת לתת מענה לצרכי ההורים. התכניות החדשות הינן רק מעט מן הפעילויות וההתחדשות של בית הספר להורים. אנו נמשיך ונפתח תכנים ונקדם פרויקטים למען ההורים בעיר. תודה רבה לראש העיר רחמים מלול על תמיכתו בתכניות שלנו, לממלא מקום ראש העיר מחזיק תיק החינוך זהר בלום, למנהלת אגף החינוך אפרת צוקרמן, ליו"ר הנהגת ההורים העירונית צופית גולן וסגנה גלעד ירון ולמנהל בית הספר להורים אודי קדם על השותפות והעשייה – יחד אנו הופכים חלומות למציאות".
לדברי אודי קדם, מנהל מחלקת תרבות ידע והשכלה וביה"ס להורים בחברה העירונית: "רחובות הינה אחת הערים המובילות בארץ במודל פעולה ייחודי, המסייע להורים באתגרים הרבים העומדים בפניהם בחינוך המתבגרים לחיים בריאים ומוגנים, תוך הנגשת התכנים האיכותיים בעלות מסובסדת".

סדנת חוק ומשפט בעידן האינטרנט
סדרת הרצאות ללא עלות להורים ולמתבגרים ביוזמת חברי המועצה עו"ד שמואל בר דאנזאן מחזיק תיק השירותים החברתיים ואורית שרגאי.
הסדרה כוללת שלוש הרצאות, שתועברנה ע"י עו"ד מעיין חיימוביץ' ,יו"ר ועדת סייבר הארצית וסגנית יושבת ראש ארצית של ועדת זכויות נחקרים ועצורים – בלשכת עוה"ד בישראל, שמטרתה להביא את ההורים למודעות לסכנות הרבות שהמתבגרים שלהם עשויים להיקלע אליהם ללא ידיעתם.
ההרצאה הראשונה תתקיים ביום ה', 13.2.2020 בשעה 20:30 ותחשוף את ההורים לסכנות במפגש עם ההליך הפלילי (הליך פלילי, פדופיליה וסמים ברשת, dark net ועבירות סייבר).
ההרצאות הנוספות יעסקו בסכנות האורבות ברשת: שיימינג, אפליקציות כגון טיק טוק ומה עומד מאחוריהן, הפרטיות ברשת ושמירה עליה, אלכוהול והתנהגות לא ראויה בהשפעתו ועוד. כמו כן, יתקיים מפגש עם נציג מוקד 105 – המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת שיכלול שיח ושאלות.

עו"ד שמוליק בר דאנזאן, מחזיק תיק השירותים החברתיים יוזם הסדנא בשיתוף עם חברת המועצה שרגאי: " זיהינו פער בתחום של ההדרכות להורים למתבגרים המוצאים עצמם מול אתגרים בהורות בעידן האינטרנט, כשהטכנולוגיה מקדימה את החוק ולא תמיד הכל ברור וכללי המשחק משתנים כל הזמן. אני מזמין את ההורים תושבי העיר לקבל מידע רלוונטי ממי שמכירה היטב את נבכי החוק בתחום זה, ואת הסכנות הרלוונטיות ברשת"
לדבריו, מתוכננות בהמשך עוד סדנאות שימושיות להקניית כלים לחיי היום יום לתושבי רחובות בתחום המשפט.

"רצים ומדברים יחד"
סדנה נוספת ייחודית מזמינה הורים למתבגרים לעבוד במקביל גם על שיפור הכושר הגופני וגם על חיזוק הקשר בינם לבין המתבגרים. בנוסף לאימון הספורטיבי ישולבו תכנים אדלריאניים (הקשבה, עידוד, חוקים וגבולות, ביקורתיות וכו') והמשתתפים יקבלו כלים שיסייעו לבנות ולחזק את הקשר עם המתבגרים.
הקבוצה מיועדת להורים למתבגרים בגילאי 16-11, המשתתפים ילמדו לרוץ יחד עד לפעילות שיא של השתתפות במרוץ השישה בעיר ב- 24.04.2020.
הסדנה בהנחיית שני יולזרי, מנחת הורים ומאמנת ריצה, מוסמכת מכון אדלר ומשרד החינוך וגם מאמנת ריצה למבוגרים ומכינה למרתונים, בוגרת מכללת שיאים באוניברסיטת ת"א.
הסדנה תיפתח ביום ראשון, 09.02.2020, למשך 12 שבועות בימי ראשון ורביעי בין השעות 19:30-18:30, בעלות מסובסדת של 780 ₪ בלבד להורה ומתבגר.

"נראה אותך במקומי"
סדנה ייחודית להורים וגם למתבגרים בקרית החינוך רון ארד. במהלך המפגשים יפתח להורים צוהר לעולם המתבגרים, ההורים יכנסו ל"גלגלי השיניים" במוחם, ובעיקר ידברו על הכל! המפגש הראשון והאחרון בלבד, יהיו משותפים להורים ולמתבגרים. הסדנה תועבר ע"י אורית יוסף, מנחת הורים
ומתבגרים מוסמכת, מתמחה בתקשורת אמפתית. המפגש בנושא יחסים ומיניות יועבר ע"י עדי קורן, מנחה מוסמכת בתחומי הוויסות הרגשי, יחסים חברתיים ומיניות.
הפתיחה 18.2.20, בימי ג' למשך 7 מפגשים, בעלות מסובסדת של 196 ₪ לזוג, מספר המקומות מוגבל

פרטים נוספים אודות התוכניות והרשמה אפשר למצוא באתר החברה העירונית, בעמוד של ביה"ס העירוני להורים או במספר טלפון 08-9459397 # שלוחה 7

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *