הלוואה לעסק – ואפשר להמשיך להתקדם

ofir

עסק צריך מזומן כדי להתקיים, לנוע, ולהתקדם. לעיתים המזומן מתעכב, והתזרים הלוקה בחסר יוצר קשיים שבסופו של דבר מעכבים אתכם מלצעוד קדימה עם העסק שלכם, להתקדם, ולהתפתח. דוגמא לבעיה שכזו זה בעיה עם ספק שלא סיפק את הסחורה אחרי שכבר מכרתם אותה מה שמצריך רכישה מהירה מספק אחר כדי לשמור על שמו הטוב של העסק, עד שתסדרו את העניין עם הספק. בשביל זה ייצרו הבנקים כלים שונים לצורך מתן הלוואה לעסק, כלים שנועדו לעזור לבעלי עסקים לקבל מנת מזומן חיונית שתוחזר בתשלומים, בבוא העת.

האפשרות הזו, לגשת לבנק ולקבל כסף בשביל העסק שלנו, היא לא רק גיבוי טוב, אלא בסיס להצלה להרבה מאוד עסקים שנתקלו בקושי מפתיע, ואפילו בסיס להקמת עסקים שמהווה מרכיב נורמטיבי לחלוטין בתוכנית העסקית. אם אתם בעולם העסקים אתם הרי יודעים זאת היטב, כי חלק מהמודל העסקי של הרבה מאוד חברות מתבסס על גיוס כסף מהבנק, ואפילו חברות הייטק היום, שמקובל שיתחילו עם גיוס מחברים ומשפחה, יעברו למשקיעי "סיד" ולאנג’ל או לאינקובטורים לעסקים, עובדות היום עם הלוואות בנקאיות לעיתים קרובות.

קבלו הלוואה לעסק שלכם היום

כמו כל הלוואה אחרת, גם הלוואה לעסק דורשת אישור ועמידה בתנאים. בכדי לקבל את האישור להלוואה תצטרכו לענות על שאלות שונות, להציג מסמכים שונים, ובגדול להראות לבנק שאתם, והעסק שלכם, יכולים לעמוד בתנאי ההלוואה ולהחזיר אותה בבוא העת. לא רק הבנק, גם אתם צריכים להרגיש נוח עם ההלוואה הזו, וזה לא מספיק שאתם צריכים את הכסף, אלא חשוב מאוד שתדעו כיצד להחזיר אותו.

יש לא מעט סיבות מדוע עסק צריך הזרקת מזומנים מהירה. לא כל סיבה בהכרח תהיה לגיטימית מבחינת הבנק אליו אתם פונים לצורך קבלת ההלוואה. אתם תצטרכו להסביר בצורה מדויקת מדוע אתם צריכים הלוואה, ולגבות את מה שאתם אומרים במספרים ובמסמכים. הנהלת החשבונות שלכם תצטרך לייצר דוחות, ואתם תצטרכו להראות ביטחון המבוסס על העבר שלכם, על השוק, וכיו”ב. כדי לדעת בדיוק מה תצטרכו להציג לבנק, תצטרכו כמובן לשוחח ישירות עם הבנק, ולהסביר מה אתם מבקשים, ומדוע. הם כבר יגידו לכם מה תצטרכו, איזה מסמכים, ואיזה חתימות. עבר לתהליך התאורטי של הוכחה כי העסק שלכם "ראוי" להלוואה בעיני הבנק, ישנו תהליך בירוקרטי, לא ארוך מאוד, שאותו כל מבקשי ההלוואות צריכים לעבור, וגם אתם.

חשוב לדעת – לגבי הלוואות

הלוואה לוקחים כשיודעים שאפשר להחזיר אותה. לא רק העסק שלכם, אלא גם דירוג האשראי שלכם בסיכון, שכן העסק הינו שלכם, רשום על שמכם, ואתם מייצגים אותו. חשוב להבין היטב את הרכב ההחזרים, הקרן והריבית, ולהבין את המסלולים שאתם בוחנים לעומק. חשוב לשאול את כל השאלות שעולות לכם, ולהתייעץ עם השותפים, עם רואה החשבון, ועם קולגות. דעו לאן אתם נכנסים, וכיצד אתם יוצאים מן הצד השני בצורה חיובית.

בכל בנק ובכל רגע נתון יכולים להיות מסלולים שונים שיאפשרו לכם החזרים בגבהים שונים ובזמנים שונים. שינויים בריבית הם דבר אפשרי תמיד, ומסלול ההלוואה שאתם מקבלים יכול להיות מושפע רבות משינויים אלו. מסיבה זו, ובכדי לתכנן היטב לטווח הארוך, אל תמהרו לתוך ההלוואה, ותתעכבו על הפרטים הקטנים החשובים לכם ולעסק שלכם.

תכנון נכון עם פרספקטיבה רחבה הוא לא דבר חדש למי שמנהל עסק. אם זה חדש לכם, או קושי שאתם חווים, שיקלו לקחת יועץ או מנהל נוסף שיודע לאזן אתכם באספקט הזה. בצורה זו לא רק שלקיחת ההלוואה תהיה מאוזנת יותר, אלא השימוש בכספי ההלוואה יתבצע בצורה חכמה יותר, בניסיון להימנע ממשהו שקורה לא מעט, והוא שהחברה או העסק, שנשארו עם אותה אסטרטגיה ואותה דרך ניהול, צועדים באותו הנתיב שהוביל אותם למחסור במזומנים מלכתחילה, רק שכעת החובות הם כלפי הבנק, וזו עלולה להיות בעיה.

לסיכום, הלוואה לעסק יכולה להיות מהלך משנה חיים שירים את העסק שלכם וייתן לו זינוק אדיר קדימה. זה גם יכול להיות בדיוק ההפך. אז קחו רגע עם עצמכם, תבינו בדיוק איך אתם מתכננים להשתמש בכסף, ולמה זה שונה מהכסף שהיה לכם קודם, ובקיצור – איך אתם מתכוונים להצליח בעסק!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *