המדריך המפורט: איך מוציאים דרכון פורטוגלי לילדים ולבני הזוג?

bestlinks111

אם אתם מחזיקים בדרכון פורטוגלי, כדאי שתדעו שאתם יכולים להנפיק דרכון כזה גם לבני המשפחה שלכם. רוצים לדעת כיצד מוציאים דרכון פורטוגלי לבני זוג ולילדים? כל הפרטים במאמר שלפניכם – המשיכו לקרוא.

דרכון פורטוגלי לכל המשפחה

אזרחים ישראלים מביעים עניין בהנפקת אזרחות זרה מסיבות שונות. בין הדרכונים המבוקשים ביותר הוא הפורטוגלי, והעניין בו מגיע בחלקו מחוק מגורשי ספרד שעד אפריל 2022 הקל את תהליך קבלת האזרחות הזו. בספטמבר 2022 הממשלה הפורטוגלית החמירה את החוק ואת תנאי הזכאות, וכיום הנפקת דרכון פורטוגלי לצאצאי מגורשי ספרד היא כמעט בלתי אפשרית. עם זאת, כל עוד אתם כבר מחזיקים בדרכון פורטוגלי, חשוב שתדעו שעל בסיס דרכון זה אתם יכולים להנפיק אזרחות פורטוגלית גם לבני הזוג שלכם וגם לילדים שלכם.

אזרחות פורטוגלית לילדים

אלו הם הקריטריונים להנפקת דרכון פורטוגלי לילדים:

  • ילדים שנולדו אחרי שההורה הנפיק את הדרכון הפורטוגלי – זכאים לאזרחות פורטוגלית מיום לידתם באופן אוטומטי. כל מה שנותר להורה לעשות הוא לרשום את הילד בפורטוגל כאזרח
  • ילדים שנולדו לפני שההורה הנפיק את הדרכון הפורטוגלי – אם הילד מתחת לגיל 16, ההורה צריך להגיש בקשה לאזרחות לילד על סמך האזרחות שלו עצמו, ויש להוכיח שלילד יש זיקה כלשהי לפורטוגל כמו ידיעת השפה הפורטוגזית או הוכחת ביקורים תכופים בפורטוגל. עם זאת, ככל שהילד צעיר יותר כך הדרישה ממנו מופחתת. אם הילד בן 16 ומעלה אבל עוד לא בן 18, מומלץ שיחכה עד לגיל 18 ויתחיל את ההליך באופן עצמאי במסגרת חוק המגורשים

אזרחות פורטוגלית לבני זוג

חשוב לציין כי בני זוג של בעלי דרכון פורטוגלי אינם מקבלים את הדרכון באופן אוטומטי רק בגלל מערכת היחסים ביניהם, ובכל זאת יש להם הזכות להגיש בקשה, והיא בעלת סבירות גבוהה לאישור. חשוב לדעת שבני הזוג שלכם חייבים לעמוד בכמה תנאים כדי שיוכלו להתחיל בהליך של הוצאת דרכון: על בני הזוג להיות נשואים שש שנים לפחות, או להיות נשואים שלוש שנים עם ילד משותף. עמידה בתנאים אלו, לצד היעדר עבר פלילי, מגדילה באופן ניכר את הסיכוי לקבל דרכון פורטוגלי לבן או בת הזוג. כמו כן, בני הזוג אינם נדרשים להוכיח קשר לפורטוגל כגון שליטה בשפה, תושבות או בעלות על נכס.

למה כדאי להוציא דרכון לבני המשפחה?

אזרחות פורטוגלית מציעה למחזיקים בה יתרונות רבים. קודם כול, מי שמחזיק באזרחות בפורטוגלית זכאי לכל הזכויות וההטבות המגיעות לתושבי מדינות האיחוד האירופי. כדרכון ממדינה באיחוד האירופי, הוא מאפשר הזדמנויות חינוכיות ומקצועיות עתידיות ברחבי האיחוד, כמו לימודים (בסבסוד מלא או חלקי), הזדמנויות תעסוקה מגוונות ללא צורך באשרת עבודה, אפשרות לבצע עסקאות נדל"ן ורכישת נכסים באיחוד ועוד. היתרונות של דרכון פורטוגלי יעצבו את חייו של הילד כשהוא יגדל והוא יוכל לתפקד כאזרח עצמאי, הן בפורטוגל והן מחוצה לה.

הישארו מעודכנים בשינויים

המידע המובא כאן מתיישב עם השינויים הקריטיים בדרישות הוצאת הדרכון בשנת 2022. עם זאת, הנפקת דרכון נותרה תהליך דינמי ומורכב, גם בכל הנוגע לאזרחות לבני זוג ולילדים. לכן, הישארו מעודכנים לגבי התקנות העדכניות. ייעוץ עם מומחים בתחום זה מבטיח גישה למידע העדכני ביותר וזה יקל את ההתמצאות שלכם בתהליך הבירוקרטי. הגשה מדויקת של מסמכים וטפסים היא חיונית בהליכים כאלה.

לסיכום

למרות המורכבות של התהליך, הנפקת דרכון פורטוגלי לילדים ולבני זוג היא משתלמת לטווח הארוך. מומלץ מאוד להתייעץ עם עורך דין הבקיא בתחום כדי לוודא שאתם פועלים לפי החוקים הכי מעודכנים ומגישים את כל הטפסים הנחוצים להוצאת דרכון. בהצלחה!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *