הסכם ממון לפני נישואין: חשיבות ומשמעות

ofir

הסכם ממון לפני נישואין הוא מסמך משפטי אשר קובע, מבעוד מועד, את חלוקת הרכוש והכספים של בני הזוג במקרה והם ייפרדו. מעניין לדעת כי ההסכם יכול להיות רלוונטי גם במקרה של פטירת אחד מבני הזוג ובאופן כללי הוא יכול לפתור דילמות ובעיות רבות בעתיד.

הסכם הממון הוא מסמך אשר נרשם בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני ולכן יש לו תוקף משפט מחייב. את ההסכם אפשר לעשות לפני הנישואין אך גם בכל שלב במהלכם ומכל סיבה שבני הזוג יחליטו עליה ובלבד ששניהם יסכימו על הדברים.

החשיבות של הסכם ממון לפני נישואין

הזמן הטוב ביותר לדבר על מה יקרה אם הנישואין לא יצלחו היא כששני הצדדים בטוב. הסכם ממון לפני נישואין יכול למנוע סכסוכים עתידיים, לחסוך זמן יקר ולא מעט כסף. הוא קובע את אופן חלוקת הרכוש והממון בין הצדדים במקרה שהנישואין יסתיימו ומגן על כל אחד מהצדדים מבחינת הרכוש שלו. מבחינת הסעיפים השונים, ההסכם יכול לכלול מגוון נושאים, כולל:

  • חלוקת רכוש קיים – בתוך כך נכנסות דירות קיימות, מכוניות, חשבונות בנק, חסכונות וכל מה שנמצא ברשות אחד מבני הזוג לפני שלב הנישואין.
  • חלוקת רכוש עתידי – נושא זה יכול להתייחס לכל רכוש שעשוי להגיע בעתיד כולל ירושות ורכישות המתבצעות על ידי אחד מהצדדים.
  • מזונות ומשמורתהסכם ממון לפני נישואין יכול לקבוע מתווה כללי הנוגע למזונות ומשמורת אך הוא לא יכול לקבוע הוראות הקשורות בהסדרי ראייה ולא יכול לקבוע מראש את גובה המזונות.
  • עניינים נוספים – כל הסכם שונה וכל זוג מביא איתו שאלות, ציפיות ונכסים. בהתאם למצב הנוכחי אפשר יהיה לקבוע אילו סעיפים נוספים יכנסו להסכם.

חתימה על הסכם ממון

החתימה על הסכם הממון תתבצע על ידי בני הזוג. היא יכולה להתבצע לפני או במהלך הנישואין כשגורם נוסף שיהיה מעורב יהיה עורך דין. את המסמך, החתום על ידי כל הצדדים, יש לאשר בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני וזאת כדי שיהיה לו תוקף בעתיד.

על מנת ליצור את ההסכם יש לגבש את ההסכמות הראשוניות תוך שיתוף פעולה, דיון והתייעצות מקצועית. חשוב שבעל מקצוע יערוך את ההסכם ושהחתימה תתבצע בצורה הנכונה. חשוב להתייחס למסמך זה כאל מסמך משפטי ולדעת כי גם אם עולות במהלך הדרך שאלות, תהיות ואי הסכמות, יש לדון בהן בכובד ראש לפני החתימה. הנה עוד טיפים שכדאי לשמור ולאמץ:

  • חשוב להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום זה לפני החתימה על ההסכם.
  • יש לקרוא את ההסכם במלואו, לוודא כי הוא מובן, ברור ומוסכם וזאת לפני החתימה.
  • אין לחתום על ההסכם תחת לחץ ובמידת הצורך אפשר שלכל אחד מבני הזוג יהיה עו״ד משלו.
  • כדאי לדעת כי במידה ושני הצדדים מסכימים לכך ניתן לשנות את ההסכם בעתיד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *