הצעה לסדר! קארין ברגינסקי בהצעה לסדר מבקשת למצוא מקום לוטרנים במוזיאון מורשת יהדות תימן

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הצעה לסדר! הקצאת חדר או אולם במרכז מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל לטובת מוזיאון להנצחת וטרנים

חברת המועצה עו"ד קארין ברגינסקי (אופוזיציה) הגישה הצעה לסדר שתידון בישיבת המועצה הבאה. בהצעתה דורשת ברגינסקי מראש העיר רחמים מלול להקצות קרקע למבנה ראוי לטובת שימוש הוטרנים. ברגינסקי בהצעתה " הגשתי הצעה לסדר להקמת בית עולה, אשר יכלול בתוכו את מחלקת הקליטה, מוזיאון להנצחת וטרנים שנלחמו למעננו במלחמת עולם השניה נגד הנאצים ומרכז תרבות וזאת בהתאם לתכנון בשנים האחרונות , אשר היה אמור לקום ברח' לוין אפשטיין 14 והיה צפוי להתפרס על שטח כ- 600 מטר" ציינה ברגינסקי בפנייתה והמשיכה לפרט "התכנון שהיה מבורך, לא יצא לפועל ובינתיים מחלקת הקליטה עברה לרח' הנביאים בשטח כ220 מטר. מיותר לציין כי בשטח כה קטן לא היה ניתן ליישם ולתת ביטוי למוזאון לוטרנים ושוב חלומם של מאות וטרנים שנותרו ושל אלפי ילדי ונכדי הוטרנים שחלמו להנציח את זכרון הוריהם, הסבים והסבתות שלהם התנפץ. אני מקבלת המון פניות מהקהילה שמתחננת להקים מוזאון כדי להנציח את אהוביהם אשר הקריבו את עצמם למעננו. במוזאון הזה, חולמים להנציח מכתבים, תמונות, מזכרות של אלה ששבו מהמלחמה ושל אלה שלא שבו ושכל מה שנותר למשפחתם זה פיסת נייר או תזכורת שהם מייחלים להעביר כדי להנציח את זכר הגיבורים. ידוע לי, כי אין תקציב זמין להקמת המוזאון, ולכן מוצאת לנכון לבקש להקצות מקום במוזאון של מורשת יהדות תימן וקהילות ישראל עד שבעתיד (כך אני מקווה יבנה בית עולה כפי שתוכנן, אשר יכלול את המוזאון).
מרכז מורשת נבנה בשטח של 3,000 מ"ר ומשתרע על פני 3 קומות ואשר עיריית רחובות השקיעה בו כ27 מיליון שקל! המרכז נבנה על מנת לשמר את מורשת יהדות תימן וגם כל קהילות ישראל ולכן, אני פונה ומבקשת למצוא מקום בתוך השטח הענק הזה כדי להנציח את גיבורנו.

ראש עיריית רחובות רחמים מלול בטקס לציון יום הניצחון על גרמניה הנאצית

הקצאת מקום בתוך השטח הענק, יגשים חלום, יכבד את אלה שעדיין איתנו ואלה שכבר לא, יעביר מסר גדול שכולנו משפחה אחת הרבה מעבר לסיסמאות. הקצאת המקום במרכז למורשת לא יפגע בתקציב. הקצאת המקום במרכז למורשת יעניק תקווה ויגרום לאושר כי המשפחות יצליחו להנציח את היקר להם מכל!
מועצת העיר מחליטה בזאת על הקצאת מקום להקמת מוזאון לוטרנים במרכז למורשת".

מהעירייה נמסר "ההצעה לסדר תידון במועצת העיר כמקובל"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *