הרצל שקרצי מנהל תיכון ויצו רחובות : " מוטו חינוכי – כל אחד וכל תלמיד יכול"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הנהלת ויצו העולמית מבקשת לברך את  הרצל שקרצי עם כניסתו לתפקיד מנהל בית הספר טכנולוגי ויצו רחובות.שקרצי :" אני לוקח על עצמי לאחות את הפער בין התדמית הנתפשת של בית הספר ביישוב בקרב הורים, תלמידים ומנהיגות עירונית לבין הצלחותיו וזכויותיו". 

הרצל שקרצי נשוי לטלי + 3 ילדים מתגורר בנווה מונסון. מגיע לבית הספר ויצו טכנולוגי ברחובות לאחר שניהל במשך 6 שנים את תיכון ברנקו וייס באור יהודה. בתקופתו עלו בבית הספר אחוזי הגיוס לצה"ל, חל שיפור משמעותי בזכאויות לבגרויות והתפתחו כלים ניהולים מקצועיים ומיומנויות אישיות שיצרו את היחידה – צוות חינוכי מגוון וייחודי שתרם להשבחת החינוך בבית הספר ויצר דיאלוג אחר בין תלמידים למורים.

"בית הספר ויצו טכנולוגי ברחובות הוא במובנים רבים סוג של המשך למצב החינוכי והניהולי עימו התמודדתי באור יהודה" אמר לנו שקרצי. "מדובר בבית ספר בעל אחוזי הרשמה יוצאים מגדר הרגיל, אהוב ומוערך בקהילה בה הוא יושב ועכשיו עלינו מוטלת המשימה לסיים את התהליך בו החל בית הספר ולהמשיך למצב אותו בתודעה כבית ספר ראוי לצידם של התיכונים האחרים בעיר. ויצו טכנולוגי רחובות מצוי בכפיפה אחת, חינוכית ופדגוגית עם בתי ספר אחרים וחובת ההוכחה היא עלינו ונעשה זאת. אני לוקח על עצמי לאחות את הפער בין התדמית הנתפשת של בית הספר ביישוב בקרב הורים, תלמידים ומנהיגות עירונית לבין הצלחותיו וזכויותיו. זה בית ספר שהוא הזדמנות שנייה ויש תלמידים שזה המועדון היחידי שאפשרי להם – לא כי הם פחות או יותר אלא בגלל שהצרכים שלהם ממערכת החינוך אחרים. במילים אחרות: כל מי שרוצה לעשות בגרות בנעליי בית, בקבוצות קטנות ואינטימיות תוך יצירת קבוצת שווים המקיימת דיאלוג כנה ופתוח עם המחנכים והצוות הפדגוגי יגיע לויצו רחובות. אנחנו אחרים כי הצרכים וההתייחסות של התלמידים שלנו אחרת".

מוטו חינוכי – כל אחד וכל תלמיד יכול.

לשקרצי תואר ראשון בעיצוב מוצר מ-Hit  המכון הטכנולוגי חולון ותואר שני במנהל החינוך. בעברו מילא שקרצי שתי שליחויות בלונדון מטעם הסוכנות היהודית והקרן הקיימת, ישב בוועד המארגן של משחקי המכבייה ולימד עיצוב מוצר בקרב סטודנטים לתואר ראשון במכללה למנהל.

 

שקרצי מגיע מתפיסה ניהולית ברנקו וייסית המתאפיינת בקידום מצויינות דרך פיתוח תכניות לימודים חדשניות ויישומם, טיפוח החשיבה והטמעתה בקרב ילדים, מורים, הורים, מנהלים וצוותים חינוכיים. יצירת תהליכי שיתוף עמיתים ופיתוחם לכדיי קהילת מורים מקצועית ודינמית, המעצבת במו ידיה את דמותו של בית הספר במאה ה-21. לאור קווים אלו יש לצפות ששקרצי והצוות החינוכי יעמיקו בשנים הקרובות את מרכזיותו של ויצו טכנולוגי רחובות במרחב המקומי והציבורי ויקדם תפישת עולם הרואה בבית הספר יחידה מרכזית, עצמאית ומובילה בקהילה מתוך תפישת שותפות רחבה החולקת באחריות לעתיד העיר וברצון לקחת חלק בעיצוב מרחב ציבורי שיבטיח צמיחה ושגשוג לדור העתיד. נאחל לו בהצלחה!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *