השוואת מחירי הקייטנות: מרכז תקוותנו הכי יקר, במקום השני החברה העירונית והזולים ביותר- רשת חוויות

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

השוואת מחירי הקייטנות: מרכז תקוותנו הקייטנה היקרה ביותר- 60.5 שקלים ליום, במקום השני החברה העירונית – 50 שקלים ליום והזולים ביותר- רשת חוויות- 20 שקלים ליום.

בשבוע האחרון נשמעו קולות של עשרות הורים שהתקוממו על מחירי הקייטנות היקרים ליום קייטנה קצר. להלן הנתונים שאספנו עבורכם.

במקום הראשון- מרכז שקוותנו השוכן בשכונת שעריים יפעיל את הקייטנה הארוכה ביותר, מתאריך 1.7.2021 ועד ל- 28.7.2021. המחיר המלא הוא 1,150 שקלים, עבור כל יום ישלמו ההורים 60.5 שקלים, יום אחד יעלה 50 שקלים.

שני הגופים העירוניים: רשת חוויות והחברה העירונית יפעילו שניהם קייטנות מתאריך 1.7.2021 עד 22.7.2021, בחברה העירונית יפעילו משעה 08:00 ועד לשעה 13:00, עבור חמישה עשר יום – הכנה לכיתות א' בעלות של 750 שקלים. בחברה העירונית ציינו כי אם משרד החינוך יחליט לסבסד אזי המחיר יעמוד על 300 שקלים וגם שם העלות היומית תעמוד על 20 שקלים ליום.

בחברה העירונית ציינו: "הסיבה לפתיחת הקייטנות היא לאור בקשת הנהגת ההורים העירונית והורי העיר שלחצו לקיימה. וכן מדובר על קייטנה שמתקיימת כבר משנת 2015. ההנחיה לפתיחת הקייטנות היתה בסיכום אגף החינוך".

גן ילדים אילוסטרציה

מסתמן שרשת חוויות הזולה מבין כולם ולאחר סבסוד ממשלתי ואישור פדגוגי מקצועי ישלמו ההורים 300 שקלים בלבד, משעה 07:30 ועד לשעה 13:00, לאחר חישוב יוצא שיום אחד יעלה 20 שקלים בלבד.

ההבדלים בין רשת חוויות לחברה העירונית: לעולים לכיתה א'- בחברה העירונית תיערך הקייטנה בבתי הספר וכן באמצעות מורים מוסמכים במשך כל השבוע, לעומתם – ברשת חוויות זה יערך בגני הילדים על ידי גננות מוסמכות שתגענה יומיים בשבוע.

אחת האמהות סיכמה: "נוצר כאן מצב של הבטלת הפערים החברתיים, קייטנה לעשירים וקייטנה לאלה שאין באפשרותם לעמוד בסכומים הגבוהים. זה לא הוגן מצד הגורמים והפערים עלולים ליצור ריחוק בין סוגי האוכלוסיה. היה מצופה מכל הגורמים הנוגעים בדבר ליישר קו בנושא המחירים בין כולם במקום להדגיש את הפערים בין התושבים- הילדים שלנו".

יו"ר הנהגת ההורים העירונית צופית גולן: "אנחנו מודים לרשות שנענתה לבקשה שלנו לפתוח את קייטנות ההכנה לכיתה א בבתי הספר. מחיר הקייטנה נותר כפי שהיה בשנים קודמות, אך אנחנו מודעים להפרשי המחירים לעומת הקייטנות המסובסדות. להורים הזקוקים לכך ישנה אפשרות לפנות בבקשה לועדת ההנחות של החברה העירונית ואנחנו עדיין מקווים שניתן יהיה לקבל את הסבסוד ממשרד החינוך (הסבסוד אינו תלוי ברשות אלא בפתיחת המערכת לבקשת היתרים במשרד החינוך).
אנחנו מבקשים בהזדמנות הזאת להודות לרשת חוויות על שיתוף הפעולה בעניין הזה. השינוי והשיפור במענה של אגף הצהרונים כבר מורגש ומוערך מאוד".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *