חוף פלמחים-רשות הטבע והגנים מודיעה כי הגן הלאומי נסגר למבקרים בשל עומס מבקרים במקום

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

עדכון: בשעה 10:45 (שבת) רשות הטבע והגנים הודיעה כי גן לאומי חוף פלמחים נסגר למבקרים נוספים, עקב עומס מבקרים במקום. במקום נרשמים עומסי תנועה והקהל הרחב מתבקש לא להגיע למקום בשעות הקרובות.

חוף פלמחים ו/או הגן הלאומי פלמחים משתרע על שטח של כ 9 קילומטר. שיטחו הכללי הוא כ 350 דונם והוא משתרע החל משפך נחל שורק ועד לגבול קיבוץ פלמחים. הכניסה לחוף פלמחים היא מכביש מס 4311 ממחלף עין הקורא כ 9 ק"מ עד החוף. הכניסה לחוף ללא תשלום.
בגן הלאומי פלמחים צמחיה רבה, בעלי חיים מסוגים שונים ובעיקר זה אחד מאיזורי ההטלה של צבי הים. חוף פלמחים הוא אחת מרצועות החוף הטבעיות והפראיות הבודדות שנותרו במרכז הארץ.
בחלקו הצפוני של הגן הלאומי פלמחים ניתן לראות מערות החצובות בסלע הכורכר. בחלק הדרומי אפשר לבקש בעתיקות "יבנה ים" ששימשה עוד בתקופת הברונזה ועד לימי הביניים כעיר נמל.
גן לאומי פלמחים

הוא אחד משמורות הטבע היפות בארץ. זו שמורת טבע שניתן לבקר בה בכל עונות השנה ולהנות מכל המצוי בה. בקיץ הן רחצה והן נוף ובשאר העונות טיול בסביבה עצמה.
החוף מאופיין בשטח גדול של חול ים ורצועת סלעים כמעט לכל אורך החוף. בתקופת החורף כאשר השמש זורחת מומלץ לטייל לאורכו עם הילדים. זו הזדמנות לאפשר לילדים ללקט צדפים וללמוד על צמחיה, יצורי ים ובעלי חיים שונים. מאחר והסלעים יוצרים מעין בריכות קטנות אפשר למצוא שם סרטנים ולעיתים אף דגים קטנים.

כמו כן ניתן לראות את חבצלת החוף, נר הלילה, לענה חד זרעית ורותם המדבר. קנה סוכר מצרי ווקנה מצוי. בעלי החיים המצויים באיזור הם חזירי בר, שועלים, תנים וצבאים שבמשך היום לא ניתן לראותם. בשמורה בריכת מים ובה ניתן לראות עופות מים כגון ברכיה ואגמית מצוייה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *