חופשת מחלה:מהיום תוכלו להוציא אישורי מחלה מהבית

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

משרד הבריאות הפיץ אמש (ג') חוזר חדש לרופאים, המפרט הנחיות חדשות בנוגע לאישור מחלה. בין הנהלים: ניתן יהיה לקבל ימי מחלה ללא ביקור אצל הרופא – תקף עד 4 ימי היעדרות, כל רופא יורשה להנפיק אישורי מחלה עד 30 יום בבת אחת ותוגבל האפשרות של מתן אישורים בדיעבד. היעדרות קצרה של ילדים מבתי ספר וגנים שלא עולה על ארבעה ימים אינה מחייבת אישור רופא.

על פי ההנחיות, במקרה של מחלות קלות וקצרות כמו התקררות ניתן יהיה לקבל אישורי מחלה עד ארבעה ימים מבלי להגיע למרפאה, זאת למעט מקרים מיוחדים בהם ידוע על פי הפרטים ברשומת המטופל כי נדרשים עבורו ימי מחלה נוספים כמו ניתוח למשל. בנוסף, צוין כי היעדרות קצרה של ילדים מבתי ספר וגנים שלא עולה על ארבעה ימים אינה מחייבת אישור רופא.

עוד הובהר כי יש להימנע ממתן ימי מחלה בדיעבד. עם זאת ניתן יהיה לקבל אישורים רטרואקטיביים רק עבור תקופה שאינה עולה על חודש ימים ולא יותר מארבעה ימי מחלה. כמו כן, מחלות ממושכות יחייבו התייעצות עם רופא מומחה שיורשה גם הוא להנפיק אישור מחלה רגיל.
החוזר מבהיר כי "אין לתת תעודת מחלה מראש" – כלומר בגין מחלה שתחילתה "בתאריך עתידי". במלים אחרות, אם יש לכם בהמשך השבוע ישיבה שאתם מאוד לא רוצים להשתתף בה, אל תמהרו לפנות לרופא.
מעתה, אישור המחלה יחייב תיעוד בגיליון הרפואי של המטופל, אמנם סיבת המחלה בגינה ניתן האישור לא תצוין בטופס האישור אלא הסבר "בנוסח הבא: "עקב בעיה רפואית הרשומה בתיק הרפואי".זאת כדי לשמור על פרטיותו מול המעסיק ולמנוע מקרים בהם המעסיק "תהה", למשל, האם סיבת המחלה מצדיקה את ימי ההיעדרות
בהזדמנות זו מדגיש החוזר כי היעדרות של ילדים מבית הספר למשך עד 4 ימים, אינה מחייבת אישור רופא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *