טקס הזיכרון העירוני: רחובות מתייחדת הערב עם חללי מערכות ישראל

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

טקס הזיכרון העירוני: רחובות מתייחדת הערב עם חללי מערכות ישראל

בעוד זמן קצר בפארק המייסדים: ערב שירי לוחמים, זיכרון ומורשת בסינן ״שרים בצל השכול״.
אלפים מתושבי רחובות השתתפו בטקס העירוני של רחובות לציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, במעמד ראש העיר, רחמים מלול, ושר החקלאות ח״כ עודד פורר. הטקס נערך הערב (יום ג׳) בגן המגינים בצמוד לבית יד לבנים.
11 טקסי זכרון נוספים נערכו הערב במקביל בשכונות ברחבי העיר.

ראש העיר רחמים מלול: ״זכרון רודף זכרון. עם שאיבד מיליונים מבניו הוא עם שכול; מדינה שאיבדה 24,068 מבניה ובנותיה במלחמות ישראל היא מדינה שכולה. בלילה הזה ליבותינו פועמים בפעימה משותפת. אנחנו מחויבים לזכור את עקידתם של הנופלים על מזבח עצמאותינו, כפי שאני מזכירים בתפילותינו את עקידת יצחק״.

 

הטקס המרכזי שנערך הערב בגן המגינים היה מלא מפה לפה והשתתפו בו אלפי אנשים. האירוע נערך במעמד המשפחות השכולות, השר עודד פורר נציג ממשלת ישראל, ראש העיר רחמים מלול, ממלאי מקום, סגנים וחברי מועצת העיר, מנכ״ל החברה העירונית אייל פרנקל, מפקד תחנת המשטרה ומפקד התחנה האזורית לכיבוי אש והצלה, חברי מועצה, שופטים, מכובדים ותושבים רבים. העצרת נפתחה בצפירת הזיכרון והורדת הדגל לחצי התורן.

במהלך הערב נשאו דברים רחמים מלול, ראש עיריית רחובות, נציג ממשלת ישראל, השר עודד פורר, ונציג המשפחות השכולות, יואב גזי, אחיו של רב״ט אבישי גזי ז״ל, לוחם שיריון שנהרג במלחמת שלום הגליל בשנת 1982.

ראש העיר, רחמים מלול אמר כי ״ זכרון רודף זכרון. עם שאיבד מיליונים מבניו במהלך ההסטוריה הוא עם שכול; מדינה שאיבדה 24,068 בכל מערכות ישראל היא מדינה שכולה. תוכת היחיד הופכת לתוגת הכלל והשכול הפרטי הופך ללאומי. בלילה הזה ליבותינו פועמים בפעימה משותפת. נזכור את עקידתם של הנופלים על מזבח עצמאותינו, כפי שאני מזכירים בתפילותינו את עקידת יצחק. משפחות שכולות יקרות ואהובות- אנחנו מחבקים ואוהבים אתכם״

השר עודד פורר: ״החובה שלנו להם וגם לעצמנו, שנותרנו לשמר את זכרם- היא להיות יחד, כפי שהם היו בחייהם . המלחמה שלנו על החיים עוד לא תמה. ואנו מצווים להמשיך יחד כתף אל כתף בלי קשר לכל הוויכוחים וחילוקי הדעות שמלווים אותנו . ביום הזה נכריז שוב – להם ולעצמנו- שנמשיך לזכור ״.

 

יואב גזי נשא כאמור את דבר המשפחות השכולות וסיפר על אחיו אבישי ז״ל, בן 21 בנופלו :״במותם ציוו לנו את החיים. עם השנים אנחנו מכירים יותר ויותר במסירותם של הנופלים עבורנו, בזכותם אנו חיים במדינת ישראל. יום הזכרון מזכיר לנו כי כלל ישראל חשוב יותר מהכל, וחשוב שהאחדות השוררת בתוכנו בימים אלה תמשיך לשרור בינינו גם בימי שגרה״

במהלך הטקס המרגש, קרא יונה טננבאום, אביו של סמ״ר אסף טננבאום ז״ל, את תפילת יזכור .

משואת הזיכרון הודלקה באמצעות לפיד תנועות הנוער. שלומית יצחק ואתי אלפסי אחיותיו של סמל שלמה אלפסי ז״ל הדליקו את המשואה.

דוד אריאלי אביו של סמ״ר עופר אריאלי ז״ל קרא את תפילת הקדיש.

רנ״ג יצחק הרטמן נשא את תפילת אל מלא רחמים.�
העצרת בבימויה של רינת אלון, בניהולו המוזיקלי של מוישלה יוסף ובהנחייתו של חנניה קורש.

מייד לאחר סיום הטקס (21:30) מתחיל ערב שירי לוחמים, זיכרון ומורשת בסימן ״שרים בצל השכול״ בפארק המייסדים, בהשתתפות דנה ברגר ודני בסן.
הערב ילווה על ידי תזמורת קלאסיקה רחובות ובקטעי קריאה על ידי דני בסן וכלנית זיו.
האירוע בבימויו של ז'ק זרביב ובניהול מוזיקלי וניצוח של אופיר שמעוני.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *