יו"ר זק"א רחובות: "נחשפתי למאות זירות אבל שום זירה לא משתווה לזוועות שראיתי".

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

יו"ר סניף זק"א רחובות מזה עשור, נוסקה נוישטט כבן 40, תושב רחובות אב לחמישה, נקרא לדגל להתנדב ולטפל בזירה הקשה והגדולה שידעה מדינת ישראל מאז הקמתה – זירת התופת בדרום הארץ.

 

השבוע השלישי למלחמה, לאחר עבודת קודש של שלושה שבועות בשטח, התפנה נוסקה והסכים לשתף בזוועות שראה בדרום הארץ.

"זק"א זה ראשי תיבות של זיהוי קורבנות אסון, אבל אף אחד מאיתנו לא חשב שנחשף לרמת זוועות בסדר גודל כזה. את ההרס והחורבן ביישובים מסוימים לא ניתן לתאר במילים, אופי הפעילות תוך שאתה מודע לכך שהמחבלים עדיין מסתובבים לידך ומתבצרים בחלק מהבתים, החשש מרימונים, מטענים שהושארו ואמצעי לחימה שונים,  תחת האיומים האלה זה לא פשוט לבצע את העבודה".

 

תאר לי את סדר הפעילות שלכם בזירה.

"אנחנו למעשה הסניף האחרון שמעבר לטווח ה-40 קילומטר מעזה", מספר נוסקה וממשיך: "הנסיעה כל יום מרחובות לדרום הארץ, משתנה באופי בהתאם לחסימות שמבצע צה"ל ולכן כל התארגנות הצוות מתבצעת בעיר רחובות ומשם מגיעים ישירות לזירות השונות. מיד לאחר הטבח הנורא בדרום הארץ, יצאו מסניף זק"א רחובות מספר צוותים להתנדב בטיפול בזירת האסון. היציאה בוצעה בצוותים שחוברים לכוח צבאי בשטח ואיתם פעלנו צמוד לאורך כל היום, עד שעות החשיכה מחשש להתקלות עם מחבלים שעדיין נותרו בשטח. האווירה שמרחפת כל הזמן היא של מוות וחששות שעברו לנו בראש. היו גם כמה פעמים שאמרו לנו להפסיק את העבודה, התמגנו, שמענו יריות וכעבור זמן יצאנו מהמיגוניות והמשכנו בעבודה".

 

"בעשור האחרון נחשפתי למאות זירות של פיגועים ומקרים קשים ברחובות והסביבה, חלקן סוקרו בתקשורת הארצית והמקומית בשל חומרתן, שום זירה לא משתווה למה שראינו בדרום הארץ".

 

בתור אבא לילדים ובעל משפחה מה עובר לך בראש כשאתה נחשף לזירה כזו? 

" רוב המתנדבים בעלי משפחות, אבל כשמגיעים לזירה כמו זו בזמן אמת, אנחנו מנתקים את תחושות הרגש ומתחילים במלאכת הקודש. מה שנותן לי את הכוח הוא החיבוק שאני מקבל ממשפחתי וממכרי הרבים בעיר רחובות. יש לציין שבארגון זק"א קיימים צוותי חוסן שתפקידם לעקוב אחרינו ואם צריך הם נותנים מענה מקצועי למתנדבים שמתקשים להמשיך בשגרת חייהם. זה לא סוד שהדובר שלנו, מוטי בוקצ'ין, התמוטט השבוע בעקבות הזוועות אליהן נחשף במסגרת תפקידו, אני שולח לו מכאן ברכת רפואה שלמה ושישוב אלינו במהרה".

 

במלחמת "חרבות ברזל" למתנדבי זק"א מסתבר שהיה תפקיד משני נוסף. 

"מאחר ונסענו כל יום לעוטף עזה, ולאזרחים לא היתה האפשרות להגיע עד ללוחמי צה"ל הנמצאים בחזית הדרומית של המלחמה, זכיתי להיות שליחם והעברתי ציוד ופריטים רלבנטיים ללוחמי צה"ל".

 

העבודה של זק"א נמשכת כל הזמן. 

" לאחר איסוף החללים בשטח מגיע השלב של ימי השבעה והאבלות הרבים. במסגרת עבודתינו, אנחנו מסייעים למשפחות בהשאלת כסאות וציוד נוסף לאבלים. לעיתים יוצא לנו לדאוג למניינים בתפילות ולכל דבר אחר שאנחנו נדרשים ויכולים לסייע".

לסיכום אמר נוסקה. 

"אנחנו נשאר פה עד שנביא לקבורה את אחרון החללים כי זו השליחות שלנו, גם אם זה דורש מאיתנו להשאר יום שלם ובלבד שנצליח להקדים לוויה אפילו בשעה אחת. בהזדמנות זו אני מודה לכל מתנדבי זק"א רחובות והסביבה שמגיעים כל אחד על חשבון זמנו הפרטי, למנהלי הארגון שדואגים לציוד הנדרש לצורך ביצוע עבודת מלאכת הקודש ולרבים נוספים שמסייעים לארגון בדרכים שונות ומאחל לכולנו שנדע ימים טובים יותר. עם ישראל חי!".

 

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/Ll5Vq8bB3Ea5sRJfONYPXJ

 

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *