יש רופא בבר?

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

המסורת של 'רפואה על הבר' מממשיכה זו השנה הרביעית  ברציפות.ביום שלישי(18/6), בשעה 20:30, יתקיימו בערב אחד בו זמנית כ- 30 הרצאות ע"י רופאים בכירים ועובדים פרא-רפואיים מומחים מהמרכז הרפואי 'קפלן' וכללית . הם יגיעו למקומות הבילוי בעיר כדי לשוחח על הנושאים שמעסיקים את כולנו בתחומי הבריאות השונים*  הכניסה חופשית, יש להירשם מראש

כמו בכל שנה, גם הפעם תושבי העיר מוזמנים לפגוש מקרוב את רופאי המרכז הרפואי קפלן וכללית בערב ייחודי בשיתוף עיריית רחובות במיקום לא שגרתי, ולבלות ערב שונה ומעניין, רלוונטי ומעשיר. במסגרת שיתוף הפעולה, יוכלו התושבים לשמוע על תחומי הבריאות המעניינים אותם באופן אישי, ללמוד על החידושים האחרונים ברפואה בתחום זה, ולשאול שאלות באווירה לא פורמלית.

בהתאם למשובים שהתקבלו בשנה שעברה, נוספו השנה נושאים חדשים והרצאות נוספות בנושאים קיימים.

ברשימת ההרצאות ישנם נושאים רבים ומגוונים המאפשרים לכל אחד למצוא את הנושא המעניין אותו באופן אישי – ספורט, יולדות, סקסולוגיה, ילדים, תזונה ודיאטה, פסיכולוגיה, גנטיקה, פלסטיקה, שמיעה, כירורגיה, פוריות, נוירולוגיה, גסטרו, אורתופדיה, קרדיולוגיה,  אלרגיה, סוכרת, גריאטריה ועוד.

הורים יוכלו לשמוע על מיתוסים ברפואת ילדים, על תזונת ילדים, ולא פחות חשוב – על בטיחות ילדים.

הורים למתבגרים ישמחו לשמוע שהם לא לבד בהרצאות מרתקות ומגוונות על הפרעות קשב וריכוז, כיצד לתקשר עם ילדים ועוד.

הורים שבדרך יוכלו לבחור בין שלל הרצאות בנושאי חדשנות בחדר הלידה, טיפולי פוריות והכנה ללידה, וכיצד למנוע כאבים בלידה.

נבין את השלכות העידן הסלולרי על הבריאות שלנו, נכיר את עולמה המרתק של הגנטיקה,  נפגוש רופאים מומחים שיספרו לנו דברים שעוד לא שמענו על בעיות שמיעה, יראו לנו דברים שטרם נראו ברפואת עיניים ויספרו לנו בכובד ראש על כאבי ראש שלנו. וכמובן, נפגוש (ברצינות) ליצנית רפואית שתסביר ברצינות למה הצחוק חשוב לבריאות.

השנה נוספו הרצאות במגוון נושאים רלוונטיים כמו למשל הצלת חיים, רפואה לגיל השלישי וטיפול חדשני בלב שלנו. וכמו בכל שנה, ימשכו וקיבלו גם העוסקים בספורט הרצאות על תזונת ספורט, בניית שריר, טעויות באימונים וכיצד ניתן להימנע מהן.

ראש, העיר, רחמים מלול: "פעם בשנה – כל העיר עוסקת ברפואה. רפואה על הבר היא עוגן נוסף של עיר המדע והתרבות. הערב הזה הוא אירוע ייחודי מסוגו ומצליח מאוד, המאפשר לתושבים להרחיב את הידע שלהם בתחום הבריאות, באמצעות מפגש בלתי אמצעי עם רופאים מומחים. עיריית רחובות והמרכז הרפואי קפלן מנגישים את הרפואה ואת חידושיה לציבור הרחב. אני מזמין את כל התושבים להרצאות מרתקות 'בגובה העיניים' בתחום הבריאות".

 

מחזיק תיק נוער וצעירים, אסף אל-בר: "הערב מציע שילוב מיוחד של בילוי והעשרה גם לצעירות וצעירים. רבות מההרצאות יתמקדו באספקטים בריאותיים של פיתוח קריירה ובנושא של הורות – שני תחומים מרכזיים בפעילותו של מרכז הצעירים. הפלטפורמה, מרכז הצעירים העירוני, ממשיכה להציע פעילויות מגוונות לצעירים בכל הגילאים".

 

מנהלת המרכז הרפואי קפלן – הרצפלד, ד"ר שרית אבישי – אלינר, הוסיפה כי "ההצלחה הרבה של ערבי 'רפואה על הבר' בשנים קודמות משמשת תשתית מעולה להצלחתו של ערב זה וכי השנה נוספו נושאי הרצאות מגוונים שמטרתם לתת מענה לכל אחד על פי הצרכים ותחומי העניין שלו. "אין ספק כי שיתוף הפעולה של קפלן עם עיריית רחובות מעניק למומחים המצוינים שלנו במה מכובדת ואיכותית להעברת ידע עצום בתחום הרפואה שיעשיר את תושבי רחובות. "אני מזמינה באופן אישי כל אחת ואחד מהתושבים להירשם מראש לפי רשימת נושאי ההרצאות ולהגיע בכיף להקשיב למומחים שלנו ולשאול שאלות בהתאם".

 

מספר המקומות מוגבל. יש להירשם מראש כאן בקישור: https://www.rehovot.muni.il/433/ 

 

פרטים מלאים באתר האינטרנט העירוני, באתר המרכז הרפואי קפלן, ובעמודי הפייסבוק  של עיריית רחובות  וקפלן.   

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *