כתב אישום: תכנן לחטוף את דובר צה"ל רס"ן אביחי אדרעי

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הפרקליטות הצבאית הגישה אתמול(ד')  לביהמ"ש הצבאי בשומרון אישום נגד מועאד' אשתיה, שבו הוא מואשם בכך שתכנן לחטוף ולרצוח חייל או אזרח במהלך חג החנוכה באזור השומרון.עוד עולה כי בכוונתו הייתה לחטוף את תושב רחובות רס"ן אביחי אדרעי המשמש ראש מדור תקשורת ערבית בחטיבת דובר צה"ל.

אביחי אדרעי תושב רחובות הוא רב סרן בצה"ל, המשמש כראש מדור תקשורת ערבית בחטיבת דובר צה"ל. כפועל יוצא מתפקידו הוא זוכה לחשיפה נרחבת באמצעי התקשורת הערביים. זאת  לנוכח המסרים שהוא מעביר 'כמסביר צה"ל בערבית '  לאור הדברים הוא זוכה לקללות ואזהרות מצד ארגונים מעבר לגדר ורק לפני כ-4 חודשים חיזבאללה שלח לו מסר מאיים כלפי ישראל באמצעות חבר בארגון שרשם זאת על גבי קרטון (התמונה התפרסמה ברשתות רבות בעולם) יש לציין שאותו לוחם מצא את מותו לפני מס' שבועות.

אדרעי בטח לא שיער כי הסכנה האמיתית נמצאת כאן בארץ כאשר תושב השטחים מועאד'
אשתיה  על פי חשיפת צה"ל מואשם בקשירת קשרלגרימת מוות בכוונה, בקשירת קשר
לחטיפה, בהסתה ובתמיכה בארגון עוין, במגע עם אויב ובעבירות ביטחוןנוספות. מכתב האישום עולה כי אשתיהבחן, בין השאר, את האפשרות לחטוף ולחסל דמויות ישראליות מוכרות בנוסף לאדרעי וחשב גם לבצע פיגוע חטיפה ורצח
של ח"כ יהודה גליק.
לפי האישום, לצורך כך הנאשם למד  עליהם ואסף מידע לגביהם באינטרנט. לאדרעי ,מעל מיליון עוקבים בשפה הערבית.עם זאת, לבסוף וכדי להקל את ביצוע פיגוע החטיפה, מבחינה אסטרטגית הוא ויתר על הרעיון להגיע לרחובות והחליט בלבו כי יבצע את הפיגוע באזור השומרון נגד חייל או מתיישב.ולשם כך הוא וחברי החולייה היו מחופשים למתיישבים יהודים וערכו תצפיות וסיורים באזור יצהר כשהוא חמוש באקדח והן בשוקר חשמלי וגז עצבים ,במידה ויצליחו לחטוף מתיישב או חייל.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *